Komunikaty PR

18 lat Publicon: Relacje ponad algorytmy

2024-06-04  |  08:00

Publicon 18 lat temu obsłużył swojego pierwszego klienta. Od tego momentu firma na stałe wpisała się w grono największych niezależnych agencji PR w Polsce, obsługując już blisko 200 marek. Oprócz świętowania jubileuszu, Publicon przedstawił także nowe pozycjonowanie. Claim – Human Touch”, podkreśla, jak istotny w czasach AI jest ludzki wymiar współpracy z Klientem. 

 

W 2006 roku niejedna osoba znalazła swojego dawnego przyjaciela ze szkolnych lat za pośrednictwem Naszej Klasy, a świat zaczynał odkrywać pierwsze funkcje Twittera. To także moment, w którym powstała jedna z pierwszych we Wrocławiu agencji PR. 

- Decyzja o powstaniu Publiconu 18 lat temu – gdy branża Public Relations dopiero zaczynała się kreować – była odważnym krokiem. Internet zakorzeniał się w świadomości Polaków, jako medium społecznościowe, zmieniając sposób komunikacji i interakcji społecznej. Musieliśmy nadążyć za tymi globalnymi zmianami, stawić im czoła i w jak najlepszy dla naszych Klientów sposób je wykorzystać. Byliśmy w tym bardzo progresywni – m.in. jako jedni z pierwszych w Polsce zakładaliśmy dla nich konta na Naszej Klasie i prowadziliśmy blogi firmowe – mówi Szymon Sikorski, CEO w Publicon.

 

Czas podsumowań i refleksji

Agencja Publicon już od 18. lat dostarcza firmom z całej Polski profesjonalne, oparte na bogatym doświadczeniu i głębokiej wiedzy usługi. Przez ten czas zyskała zaufanie klientów z praktycznie wszystkich branż – od nieruchomości, przez sport, bankowość, turystykę, branżę spożywczą, czy medyczną. Prowadzi lub prowadziła współpracę z takimi markami jak m.in.: Orlen Team, Tarczyński, Travelist.pl, Echo Investment, Skanska, PZFD Wrocław, LG, 3M, Acer czy Marriott. W tym czasie z agencji PR, Publicon stał się agencją 360, realizując swoje działania w wielu obszarach. To m.in. media relations, custom publishing, kreacja offline i online, digital, employer branding, doradztwo i consulting, eventy czy szkolenia. 

- Jako młoda agencja stawialiśmy na kreatywność, energię czy implementację nowych narzędzi. Te obszary wciąż są dla nas ważne, ale w międzyczasie urosła skala naszej działalności. Porywając się na budowanie czegoś w tej branży, chciałem robić mądre i otwierające oczy rzeczy z ludźmi, którzy myślą podobnie i mają podobne ambicje. I takimi Klientami i projektami udaje nam się otaczać – podkreśla Sikorski. 

 

Projektowanie angażującej komunikacji doprowadziło agencję do wielu międzynarodowych sukcesów, w tym otrzymania prestiżowych nagród branżowych m.in. SABRE Awards EMA (najwięcej nominacji z Polski w tegorocznej edycji), Złotych Spinaczy, PR Daily Awards czy PR Wings. Spod jej pióra wyszły również dwie książki – „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media” oraz „Think BIG Jak wprowadzić marketing sportowy, sponsoring i rynek sportu w nowe czasy”. 

 

Ludzki wymiar PR w dobie AI

Wrocławska agencja swoje 18. urodziny postanowiła wykorzystać do wprowadzenia kilku zmian i liftingu komunikacji, podkreślających tym samym gotowość do dalszych wyzwań i dynamicznego rozwoju. Co kryje się pod nowym claimem Publiconu – „Human Touch”? 

- Publicon przez kilkanaście lat istnienia konsekwentnie rozwijał i poszerzał portfolio oferowanych usług. Jesteśmy agencją z mocno PRowym rodowodem, który wciąż stanowi istotny rdzeń naszego funkcjonowania, ale nasze projekty już dawno wyszły poza granice klasycznie pojmowanego public relations. Niezależnie od tego, czy robimy reklamę, media, branding, badania, content czy strategię wierzymy, że wszystko zaczyna się i kończy na człowieku. Ludzie, relacje to, w naszych oczach, wartość dodana każdej projektowanej przez nas komunikacji. Mam na myśli nie tylko naszych Klientów, ale również (a może przede wszystkim) nasz zespół, partnerów, otoczenie. Myślę, że w całej tej debacie o AI i zastępowalności poszczególnych branż i usług algorytmem – to jest właśnie nasza odpowiedź na pytanie o przyszłość branży. Z okazji 18stki postanowiliśmy pokazać tę ideę, która towarzyszy nam na co dzień w pracy również w nowym claimie i odświeżeniu komunikacji wizualnej – podkreśla Michał Ulidis, Creative Director w Publicon

 

Choć sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować wiele dziedzin życia, nie zastąpi ona nigdy ludzkich relacji.  

 

Film, który powstał na pamiątkę 18. urodzin agencji, jest do obejrzenia pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRCgCAiEpP8

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.