18 lat Publicon: Relacje ponad algorytmy
Publicon 18 lat temu obsłużył swojego pierwszego klienta. Od tego momentu firma na stałe wpisała się w grono największych niezależnych agencji PR w Polsce, obsługując już blisko 200 marek. Oprócz świętowania jubileuszu, Publicon przedstawił także nowe pozycjonowanie. Claim – „Human Touch”, podkreśla, jak istotny w czasach AI jest ludzki wymiar współpracy z Klientem.
W 2006 roku niejedna osoba znalazła swojego dawnego przyjaciela ze szkolnych lat za pośrednictwem Naszej Klasy, a świat zaczynał odkrywać pierwsze funkcje Twittera. To także moment, w którym powstała jedna z pierwszych we Wrocławiu agencji PR.
- Decyzja o powstaniu Publiconu 18 lat temu – gdy branża Public Relations dopiero zaczynała się kreować – była odważnym krokiem. Internet zakorzeniał się w świadomości Polaków, jako medium społecznościowe, zmieniając sposób komunikacji i interakcji społecznej. Musieliśmy nadążyć za tymi globalnymi zmianami, stawić im czoła i w jak najlepszy dla naszych Klientów sposób je wykorzystać. Byliśmy w tym bardzo progresywni – m.in. jako jedni z pierwszych w Polsce zakładaliśmy dla nich konta na Naszej Klasie i prowadziliśmy blogi firmowe – mówi Szymon Sikorski, CEO w Publicon.
Czas podsumowań i refleksji
Agencja Publicon już od 18. lat dostarcza firmom z całej Polski profesjonalne, oparte na bogatym doświadczeniu i głębokiej wiedzy usługi. Przez ten czas zyskała zaufanie klientów z praktycznie wszystkich branż – od nieruchomości, przez sport, bankowość, turystykę, branżę spożywczą, czy medyczną. Prowadzi lub prowadziła współpracę z takimi markami jak m.in.: Orlen Team, Tarczyński, Travelist.pl, Echo Investment, Skanska, PZFD Wrocław, LG, 3M, Acer czy Marriott. W tym czasie z agencji PR, Publicon stał się agencją 360, realizując swoje działania w wielu obszarach. To m.in. media relations, custom publishing, kreacja offline i online, digital, employer branding, doradztwo i consulting, eventy czy szkolenia.
- Jako młoda agencja stawialiśmy na kreatywność, energię czy implementację nowych narzędzi. Te obszary wciąż są dla nas ważne, ale w międzyczasie urosła skala naszej działalności. Porywając się na budowanie czegoś w tej branży, chciałem robić mądre i otwierające oczy rzeczy z ludźmi, którzy myślą podobnie i mają podobne ambicje. I takimi Klientami i projektami udaje nam się otaczać – podkreśla Sikorski.
Projektowanie angażującej komunikacji doprowadziło agencję do wielu międzynarodowych sukcesów, w tym otrzymania prestiżowych nagród branżowych m.in. SABRE Awards EMA (najwięcej nominacji z Polski w tegorocznej edycji), Złotych Spinaczy, PR Daily Awards czy PR Wings. Spod jej pióra wyszły również dwie książki – „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media” oraz „Think BIG Jak wprowadzić marketing sportowy, sponsoring i rynek sportu w nowe czasy”.
Ludzki wymiar PR w dobie AI
Wrocławska agencja swoje 18. urodziny postanowiła wykorzystać do wprowadzenia kilku zmian i liftingu komunikacji, podkreślających tym samym gotowość do dalszych wyzwań i dynamicznego rozwoju. Co kryje się pod nowym claimem Publiconu – „Human Touch”?
- Publicon przez kilkanaście lat istnienia konsekwentnie rozwijał i poszerzał portfolio oferowanych usług. Jesteśmy agencją z mocno PRowym rodowodem, który wciąż stanowi istotny rdzeń naszego funkcjonowania, ale nasze projekty już dawno wyszły poza granice klasycznie pojmowanego public relations. Niezależnie od tego, czy robimy reklamę, media, branding, badania, content czy strategię wierzymy, że wszystko zaczyna się i kończy na człowieku. Ludzie, relacje to, w naszych oczach, wartość dodana każdej projektowanej przez nas komunikacji. Mam na myśli nie tylko naszych Klientów, ale również (a może przede wszystkim) nasz zespół, partnerów, otoczenie. Myślę, że w całej tej debacie o AI i zastępowalności poszczególnych branż i usług algorytmem – to jest właśnie nasza odpowiedź na pytanie o przyszłość branży. Z okazji 18stki postanowiliśmy pokazać tę ideę, która towarzyszy nam na co dzień w pracy również w nowym claimie i odświeżeniu komunikacji wizualnej – podkreśla Michał Ulidis, Creative Director w Publicon.
Choć sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować wiele dziedzin życia, nie zastąpi ona nigdy ludzkich relacji.
Film, który powstał na pamiątkę 18. urodzin agencji, jest do obejrzenia pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRCgCAiEpP8
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.