3. edycja kampanii #KTOTYJESTEŚ - konkurs dla dziennikarzy polonijnych
Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie” ogłasza konkurs dla dziennikarzy polonijnych, realizowany w ramach 3. edycji kampanii #KtoTyJesteś. Zadaniem uczestników jest stworzenie materiału, promującego naukę języka polskiego wśród rodziców i młodzieży mieszkających za granicą. Nieodłącznym tematem pracy powinna być także dwujęzyczność i płynące z niej korzyści.
Konkurs adresowany jest do dziennikarzy z polskich redakcji i mediów polonijnych funkcjonujących na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Mołdawii, Estonii, Rosji oraz w Czechach. Jego celem jest zachęcenie dziennikarzy do zaangażowania się w popularyzację i proces wspierania nauki języka polskiego wśród rodaków mieszkających poza granicami kraju.
Przedmiotem konkursu jest materiał dziennikarski, którego głównym zamysłem jest upowszechnianie wiedzy o języku polskim oraz promocja dwujęzyczności. Zgłosić można artykuł, materiał wideo, audio lub infografikę, przygotowaną przez dziennikarza lub zespół redakcyjny. Warunkiem udziału w konkursie jest opublikowanie materiału na łamach medium, które reprezentuje autor lub autorzy publikacji.
Dodatkowo punktowane będą publikacje nawiązujące do kampanii #KtoTyJesteś, realizowanej od 2018 roku przez Fundację „Pomoc Polakom na Wschodzie”. Do konkursu można zgłaszać publikacje, które powstały w 2021 roku.
Zgłoszenie do konkursu wraz z materiałem dziennikarskim należy przesyłać mailem na adres: ktotyjestes@pol.org.pl. Termin nadsyłania prac upływa 15 listopada 2021 r. Ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi najpóźniej do 30 listopada 2021 r. Wyniki zostaną podane na stronie internetowej kampanii #KtoTyJesteś oraz na fanpage’u kampanii na Facebooku. Zwycięzcy zostaną również poinformowani o rozstrzygnięciu konkursu mailowo. Dla zwycięzców przewidziane zostały trzy nagrody, każda o wartości 2 000 zł.
Szczegóły konkursu, w tym regulamin, oraz więcej informacji o 3. edycji kampanii społecznej #KtoTyJesteś dostępne są na stronie www.ktotyjestes.pl.
Projekt finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.