„Łączy nas coś dobrego” – rusza kampania promująca spożywanie pieczywa
Jej głównym celem jest edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa, jego udziale w codziennej, zbilansowanej diecie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół wyrobów piekarniczych, zwłaszcza tych dostępnych w sklepach wielkopowierzchniowych.
Inicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach.
Kampania w dużej mierze bazuje na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa dostępnego prosto z pieca, w miejscu zakupu – tego, jak wygląda jego produkcja, począwszy od uprawy zboża na polu, przez zastosowanie tradycyjnych składników i receptur, aż do relacji rodziny, którą to pieczywo łączy przy wspólnym stole. Etapy te dokładnie obrazuje spot kampanii, który można obejrzeć na jej stronie internetowej: www.LaczyNasCosDobrego.pl
Edukowanie od najmłodszych lat
Oprócz spotu, obecności w kanałach social media i działań digitalowych w ramach kampanii powstał również wyjątkowy e-book edukacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Ma on na celu przybliżyć im tematykę zdrowego odżywiania oraz wprowadzić najmłodszych do świata pieczywa, które stanowi istotny element codziennej diety. Poprzez ciekawą treść i różnorodne zadania dzieci mają szansę dowiedzieć się, kto bierze udział w procesie produkcji pieczywa oraz jakie składniki są niezbędne, by ono powstało. E-book zawiera scenariusze zajęć i atrakcyjne graficznie materiały edukacyjne, a można go pobrać ze strony internetowej kampanii.
Fakty i mity
Wokół codziennego spożywania pieczywa narosło wiele mitów, które są rozpowszechniane i powielane, przez co konsumpcja wyrobów piekarniczych spada. Istotnym elementem kampanii jest zatem docieranie do odbiorców bazując na faktach i merytorycznej wiedzy z zakresu dietetyki i żywienia, nad czym czuwa ekspertka kampanii, Katarzyna Błażejewska-Stuhr – dietetyczka, psychodietetyczka kliniczna, autorka dziewięciu bestsellerowych książek i poradników z zakresu zdrowego odżywiania.
- Pieczywo, obok kasz i razowego makaronu, stanowi cenne źródło węglowodanów złożonych oraz mikro- i makroelementów. Spożywając regularnie w ciągu dnia produkty zbożowe unikamy wahań poziomu glukozy we krwi oraz napadów głodu. Wybierając pieczywo warto jednak pamiętać, aby w tej kategorii stawiać na produkty wysokiej jakości i pełne składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na organizm i nasze samopoczucie - mówi Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Pieczywo istotnym elementem codziennej diety
Zgodnie z zasadami zbilansowanej diety produkty zbożowe, w tym pieczywo, powinny stanowić jedną czwartą spożywanych przez nas produktów. Absolutnym minimum jest codzienne spożywanie 90 gramów pieczywa, zamiennie z kaszami lub razowym makaronem, a Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej zaleca regularną konsumpcję produktów zbożowych jako elementu każdego posiłku.
W przekazie kampanii w sposób szczególny podkreślane jest, że pieczywo kupowane w dyskoncie czy supermarkecie jest tak samo zdrowe, jak to wypiekane metodą rzemieślniczą.
- Zamrażanie pieczywa to naturalny proces i jednocześnie jedna z najstarszych metod przechowywania żywności. Dzięki niej kupując wyroby wypiekane w sklepie, możemy cieszyć się świeżym, często jeszcze ciepłym i chrupiącym chlebem czy bułkami, które jednocześnie zachowują swoje właściwości odżywcze - dodaje Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Pieczywa zaznaczają również, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku ma jeszcze jedną, ważną zaletę - pozwala znacznie ograniczyć marnowanie żywności. Po wstępnym wypieczeniu do 80% i zamrożeniu za pomocą zimnego powietrza, może być ono przechowywane bez utraty wartości odżywczych. W praktyce oznacza to, że końcowy wypiek, w miejscu sprzedaży, wykonywany jest dopiero w momencie, kiedy zabraknie wypieczonych wcześniej produktów. Takie pieczywo ma zatem swój udział w promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji.
Kampania potrwa osiem miesięcy, do końca maja 2022 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebook’u oraz działania z zakresu public relations odpowiada agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiada agencja mediowa Grandes Ideas.

Poznaj limitowaną edycję przysmaków od M&M’s®!

Platige Image zrealizowało postprodukcję obrazu w nowej reklamie AXE

BĘDĘ MIEĆ OCZY SZEROKO OTWARTE
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii


Farmacja

Chorzy na stwardnienie rozsiane zyskują coraz lepszy dostęp do terapii. Udostępnienie podskórnych form podania leków może zrewolucjonizować ich leczenie i jakość życia
Lekarze wskazują, że zmiany w leczeniu stwardnienia rozsianego (SM) są jednym z największych osiągnięć medycyny w ostatnich latach. Wraz z pojawianiem się kolejnych leków i włączaniem ich do refundacji neurolodzy mają możliwość coraz lepszej personalizacji leczenia uwzględniającej styl i plany życiowe pacjenta. To o tyle istotne, że SM jest chorobą młodych ludzi, aktywnych zawodowo i społecznie, często kobiet, które mają plany macierzyńskie. W tym kontekście istotne jest nie tylko szybkie włączenie leczenia, w tym dobór odpowiedniej terapii w zależności od przebiegu choroby i jej intensywności, ale też zwiększanie dostępności nowych, wygodniejszych form podawania leków.
Infrastruktura
Zielone ciepło płynie do Gdańska. Specjalne kotły elektrodowe zasila energia z wiatru i słońca

Kotły elektrodowe w gdańskiej elektrociepłowni przekształcają nadmiar zielonej energii w systemie elektroenergetycznym w ciepło. Dzięki zastosowanej technologii „power to heat” w ostatnich zimowych miesiącach kotłownia przyczyniła się do ograniczenia emisji CO2 o ponad 920 t i zużycia węgla o 440 t. – Tym samym zielone ciepło dla Gdańska stało się faktem, ale potencjał tych kotłów jest dużo większy – mówi Elżbieta Kowalewska, dyrektor Oddziału Wybrzeże PGE Energia Ciepła. Kotłownia o mocy 130 MW została oddana do użytku w grudniu 2021 roku i była pierwszą tego typu inwestycją w Polsce. Pełnię swoich możliwości osiągnie w kolejnych dwóch latach, kiedy udział energii z OZE w krajowym systemie będzie jeszcze większy niż dziś.
Bankowość
KNF pracuje nad projektem ustawy o systemowym rozwiązaniu kwestii umów frankowych. Bankowcy popierają takie rozwiązanie

Już ponad dwa lata temu Komisja Nadzoru Finansowego zaproponowała rozwiązanie problemu umów frankowych poprzez ich przewalutowanie tak, jak gdyby od początku kredyt zaciągnięty był w złotych albo stosownie do wyliczania rat średniego kursu walutowego podawanego przez Narodowy Bank Polski. Obecnie nadzorca pracuje nad projektem ustawy według tych założeń. Zdaniem środowiska bankowego, choć rozwiązanie to wciąż faworyzuje tę grupę kredytobiorców, to można je uznać za sprawiedliwe. Zdjęłoby ono z banków konieczność zawiązywania rezerw na potencjalnie unieważniane w przyszłości umowy frankowe.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.