„Łączy nas coś dobrego” – rusza kampania promująca spożywanie pieczywa
Jej głównym celem jest edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa, jego udziale w codziennej, zbilansowanej diecie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół wyrobów piekarniczych, zwłaszcza tych dostępnych w sklepach wielkopowierzchniowych.
Inicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach.
Kampania w dużej mierze bazuje na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa dostępnego prosto z pieca, w miejscu zakupu – tego, jak wygląda jego produkcja, począwszy od uprawy zboża na polu, przez zastosowanie tradycyjnych składników i receptur, aż do relacji rodziny, którą to pieczywo łączy przy wspólnym stole. Etapy te dokładnie obrazuje spot kampanii, który można obejrzeć na jej stronie internetowej: www.LaczyNasCosDobrego.pl
Edukowanie od najmłodszych lat
Oprócz spotu, obecności w kanałach social media i działań digitalowych w ramach kampanii powstał również wyjątkowy e-book edukacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Ma on na celu przybliżyć im tematykę zdrowego odżywiania oraz wprowadzić najmłodszych do świata pieczywa, które stanowi istotny element codziennej diety. Poprzez ciekawą treść i różnorodne zadania dzieci mają szansę dowiedzieć się, kto bierze udział w procesie produkcji pieczywa oraz jakie składniki są niezbędne, by ono powstało. E-book zawiera scenariusze zajęć i atrakcyjne graficznie materiały edukacyjne, a można go pobrać ze strony internetowej kampanii.
Fakty i mity
Wokół codziennego spożywania pieczywa narosło wiele mitów, które są rozpowszechniane i powielane, przez co konsumpcja wyrobów piekarniczych spada. Istotnym elementem kampanii jest zatem docieranie do odbiorców bazując na faktach i merytorycznej wiedzy z zakresu dietetyki i żywienia, nad czym czuwa ekspertka kampanii, Katarzyna Błażejewska-Stuhr – dietetyczka, psychodietetyczka kliniczna, autorka dziewięciu bestsellerowych książek i poradników z zakresu zdrowego odżywiania.
- Pieczywo, obok kasz i razowego makaronu, stanowi cenne źródło węglowodanów złożonych oraz mikro- i makroelementów. Spożywając regularnie w ciągu dnia produkty zbożowe unikamy wahań poziomu glukozy we krwi oraz napadów głodu. Wybierając pieczywo warto jednak pamiętać, aby w tej kategorii stawiać na produkty wysokiej jakości i pełne składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na organizm i nasze samopoczucie - mówi Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Pieczywo istotnym elementem codziennej diety
Zgodnie z zasadami zbilansowanej diety produkty zbożowe, w tym pieczywo, powinny stanowić jedną czwartą spożywanych przez nas produktów. Absolutnym minimum jest codzienne spożywanie 90 gramów pieczywa, zamiennie z kaszami lub razowym makaronem, a Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej zaleca regularną konsumpcję produktów zbożowych jako elementu każdego posiłku.
W przekazie kampanii w sposób szczególny podkreślane jest, że pieczywo kupowane w dyskoncie czy supermarkecie jest tak samo zdrowe, jak to wypiekane metodą rzemieślniczą.
- Zamrażanie pieczywa to naturalny proces i jednocześnie jedna z najstarszych metod przechowywania żywności. Dzięki niej kupując wyroby wypiekane w sklepie, możemy cieszyć się świeżym, często jeszcze ciepłym i chrupiącym chlebem czy bułkami, które jednocześnie zachowują swoje właściwości odżywcze - dodaje Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Pieczywa zaznaczają również, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku ma jeszcze jedną, ważną zaletę - pozwala znacznie ograniczyć marnowanie żywności. Po wstępnym wypieczeniu do 80% i zamrożeniu za pomocą zimnego powietrza, może być ono przechowywane bez utraty wartości odżywczych. W praktyce oznacza to, że końcowy wypiek, w miejscu sprzedaży, wykonywany jest dopiero w momencie, kiedy zabraknie wypieczonych wcześniej produktów. Takie pieczywo ma zatem swój udział w promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji.
Kampania potrwa osiem miesięcy, do końca maja 2022 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebook’u oraz działania z zakresu public relations odpowiada agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiada agencja mediowa Grandes Ideas.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.