Agencja NBS Communications policzyła swój ślad węglowy, zachęca do tego klientów
NBS Communications – prawdopodobnie jako pierwsza agencja PR w Polsce – monitoruje całkowitą emisję gazów cieplarnianych emitowanych bezpośrednio i pośrednio w związku z prowadzoną działalnością. NBS będzie na bieżąco obliczać swój ślad węglowy, by świadomie nim zarządzać i minimalizować wpływ na środowisko naturalne, a także zamierza zachęcać swoich klientów do podjęcia podobnych działań. Agencja planuje też redukcję emisji w kolejnych latach.
– W NBS od dawna poważnie podchodzimy do tematu zmian klimatycznych. Chętnie angażujemy się w proekologiczne inicjatywy oraz włączamy się w projekty naszych klientów ograniczające lub rekompensujące negatywny wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne. Razem posadziliśmy niejedno drzewo, organizowaliśmy warsztaty recyklingowe i eventy zero waste, a także wspieraliśmy stawianie uli na dachach biurowców. Na co dzień pracujemy dla firm i instytucji oferujących zielone produkty finansowe, realizujących projekty z zakresu OZE oraz wspierające rozwój elektromobilności – wskazuje Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.
Agencja wspiera również klientów w przygotowaniach do raportowania śladu węglowego w ramach sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Za sprawą unijnej dyrektywy CSRD, obowiązkiem tym objęte będzie coraz szersze grono firm, począwszy od sprawozdań za 2024 rok.
– W przededniu tegorocznego Dnia Ziemi, wszystkich naszych partnerów pragniemy poinformować, że już teraz na bieżąco monitorujemy ślad węglowy NBS, by świadomie nim zarządzać i minimalizować wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne. Na bazie własnych doświadczeń, chętnie doradzimy klientom, którzy nie wiedzą od czego zacząć wyliczanie emisji – dodaje Piotr Wojtaszek.
Zgodnie z międzynarodowymi standardami
Agencja NBS Communications liczy swój ślad węglowy, wykorzystując do tego certyfikowane narzędzie Envirly, zgodnie z międzynarodowymi standardami i normami: GHG Protocol oraz ISO 14064-1.
Całkowita wielkość emisji firmy w 2022 roku, liczona zgodnie z wytycznymi GHG Protocol w zakresach pierwszym, drugim i trzecim, a więc obejmująca także emisje pośrednie w łańcuchu dostaw, wyniosła 204,4 t eqCO2[1].
– To tyle, ile wynosi przeciętna roczna emisja przypadająca na 23 mieszkańców Polski. Na tle branży usługowej jest to stosunkowo niewielka wartość, niemniej każda emisja gazów cieplarnianych negatywnie wpływa na środowisko, dlatego dążymy do ich minimalizacji – mówi Krzysztof Woch, koordynujący projekt w NBS Communications.
Zdecydowana większość emisji NBS Communications (ponad 90% w 2022 roku) dotyczy powierzchni biurowej wynajmowanej przez agencję.
– To emisje z tak zwanego zakresu trzeciego, na które nie mamy bezpośredniego wpływu. Choć w naszym biurze stosujemy energooszczędne rozwiązania, to decyzje m.in. w zakresie źródeł zakupu energii elektrycznej leżą w gestii administratora budynku – wyjaśnia Krzysztof Woch.
W tej sytuacji, ślad węglowy, zgodnie z przyjętymi standardami, obliczany jest na podstawie wielkości wynajmowanej powierzchni przy zastosowaniu odpowiednich wskaźników emisyjności.
– Jesteśmy przekonani, że dobro środowiska leży na sercu nas wszystkich i prowadzimy rozmowy z administratorem budynku na temat stopniowego wprowadzania kolejnych energooszczędnych rozwiązań, które obniżą emisyjność całego biurowca – dodaje dyrektor projektu.
Dojazdy coraz bardziej eko
Obszarem, w którym NBS chce redukować swój wpływ na środowisko, jest transport, co będzie oczywiście wymagało zaangażowania całego zespołu. Już teraz pracownicy NBS wybierają ekologiczne sposoby dojazdu do biura – 2/3 takich przejazdów w 2022 roku realizowanych było komunikacją miejską.
– Nasze dojazdy do pracy wygenerowały w zeszłym roku niespełna 1,1 t eqCO2, czyli średnio około 92 kg eqCO2 na osobę, gdyż duża część pracowników korzysta z komunikacji zbiorowej, a w cieplejszych miesiącach przesiada się na rowery. Pomimo dobrego wyniku w tym zakresie, ambicją naszego zespołu jest dalsza poprawa, dlatego w 2023 roku naszym celem jest obniżenie śladu węglowego związanego z dojazdami do pracy o 10-15% w przeliczeniu na pracownika. Przyjrzymy się także naszym podróżom służbowym i tam, gdzie to możliwe, będziemy szukać bardziej ekologicznych sposobów dojazdu – deklaruje prezes NBS Communications.
Agencja zamierza także częściowo skompensować ślad węglowy wytworzony w obszarach, na które nie ma bezpośredniego wpływu lub jest on mocno ograniczony. W tym celu zamierza m.in. wziąć aktywny udział w jesiennej edycji sadzenia drzew w warszawskich lasach.
NBS Communications jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji public relations w Polsce, działa nieprzerwanie od 1990 roku. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, PR finansowym i relacjach inwestorskich. Wspiera klientów z wielu sektorów gospodarki, niezależnie od skali ich działalności – od międzynarodowych korporacji, przez spółki giełdowe, po mniejsze firmy prywatne. Zespół agencji tworzą doświadczeni specjaliści, często z bogatym doświadczeniem w mediach. Więcej informacji: https://nbs.com.pl/
Envirly to rozwiązanie w formie platformy webowej do zarządzania śladem węglowym organizacji i raportowania danych niefinansowych zrównoważonego rozwoju. Wspiera firmy w zbieraniu danych, analizowaniu i monitorowaniu emisji oraz ustalaniu celów redukcyjnych i śledzeniu ich realizacji. Envirly posiada certyfikat potwierdzający zgodność z międzynarodowymi standardami i normami: GHG Protocol oraz ISO 14064-1. Więcej informacji: https://envirly.pl
[1] eqCO2, czyli ekwiwalent dwutlenku węgla, to uniwersalna jednostka pomiaru emisji gazów cieplarnianych, która odzwierciedla ich różny współczynnik ocieplenia globalnego
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.