Komunikaty PR

Agencja NBS Communications policzyła swój ślad węglowy, zachęca do tego klientów

2023-04-21  |  12:00

NBS Communications – prawdopodobnie jako pierwsza agencja PR w Polsce – monitoruje całkowitą emisję gazów cieplarnianych emitowanych bezpośrednio i pośrednio w związku z prowadzoną działalnością. NBS będzie na bieżąco obliczać swój ślad węglowy, by świadomie nim zarządzać i minimalizować wpływ na środowisko naturalne, a także zamierza zachęcać swoich klientów do podjęcia podobnych działań. Agencja planuje też redukcję emisji w kolejnych latach.

 

– W NBS od dawna poważnie podchodzimy do tematu zmian klimatycznych. Chętnie angażujemy się w proekologiczne inicjatywy oraz włączamy się w projekty naszych klientów ograniczające lub rekompensujące negatywny wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne. Razem posadziliśmy niejedno drzewo, organizowaliśmy warsztaty recyklingowe i eventy zero waste, a także wspieraliśmy stawianie uli na dachach biurowców. Na co dzień pracujemy dla firm i instytucji oferujących zielone produkty finansowe, realizujących projekty z zakresu OZE oraz wspierające rozwój elektromobilności – wskazuje Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

Agencja wspiera również klientów w przygotowaniach do raportowania śladu węglowego w ramach sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Za sprawą unijnej dyrektywy CSRD, obowiązkiem tym objęte będzie coraz szersze grono firm, począwszy od sprawozdań za 2024 rok.

– W przededniu tegorocznego Dnia Ziemi, wszystkich naszych partnerów pragniemy poinformować, że już teraz na bieżąco monitorujemy ślad węglowy NBS, by świadomie nim zarządzać i minimalizować wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne. Na bazie własnych doświadczeń, chętnie doradzimy klientom, którzy nie wiedzą od czego zacząć wyliczanie emisji – dodaje Piotr Wojtaszek.

 

Zgodnie z międzynarodowymi standardami 

Agencja NBS Communications liczy swój ślad węglowy, wykorzystując do tego certyfikowane narzędzie Envirly, zgodnie z międzynarodowymi standardami i normami: GHG Protocol oraz ISO 14064-1. 

Całkowita wielkość emisji firmy w 2022 roku, liczona zgodnie z wytycznymi GHG Protocol w zakresach pierwszym, drugim i trzecim, a więc obejmująca także emisje pośrednie w łańcuchu dostaw, wyniosła 204,4 t eqCO2[1].

– To tyle, ile wynosi przeciętna roczna emisja przypadająca na 23 mieszkańców Polski. Na tle branży usługowej jest to stosunkowo niewielka wartość, niemniej każda emisja gazów cieplarnianych negatywnie wpływa na środowisko, dlatego dążymy do ich minimalizacji – mówi Krzysztof Woch, koordynujący projekt w NBS Communications.

Zdecydowana większość emisji NBS Communications (ponad 90% w 2022 roku) dotyczy powierzchni biurowej wynajmowanej przez agencję. 

– To emisje z tak zwanego zakresu trzeciego, na które nie mamy bezpośredniego wpływu. Choć w naszym biurze stosujemy energooszczędne rozwiązania, to decyzje m.in. w zakresie źródeł zakupu energii elektrycznej leżą w gestii administratora budynku – wyjaśnia Krzysztof Woch. 

W tej sytuacji, ślad węglowy, zgodnie z przyjętymi standardami, obliczany jest na podstawie wielkości wynajmowanej powierzchni przy zastosowaniu odpowiednich wskaźników emisyjności. 

– Jesteśmy przekonani, że dobro środowiska leży na sercu nas wszystkich i prowadzimy rozmowy z administratorem budynku na temat stopniowego wprowadzania kolejnych energooszczędnych rozwiązań, które obniżą emisyjność całego biurowca – dodaje dyrektor projektu.

 

Dojazdy coraz bardziej eko 

Obszarem, w którym NBS chce redukować swój wpływ na środowisko, jest transport, co będzie oczywiście wymagało zaangażowania całego zespołu. Już teraz pracownicy NBS wybierają ekologiczne sposoby dojazdu do biura – 2/3 takich przejazdów w 2022 roku realizowanych było komunikacją miejską. 

– Nasze dojazdy do pracy wygenerowały w zeszłym roku niespełna 1,1 t eqCO2, czyli średnio około 92 kg eqCO2 na osobę, gdyż duża część pracowników korzysta z komunikacji zbiorowej, a w cieplejszych miesiącach przesiada się na rowery. Pomimo dobrego wyniku w tym zakresie, ambicją naszego zespołu jest dalsza poprawa, dlatego w 2023 roku naszym celem jest obniżenie śladu węglowego związanego z dojazdami do pracy o 10-15% w przeliczeniu na pracownika. Przyjrzymy się także naszym podróżom służbowym i tam, gdzie to możliwe, będziemy szukać bardziej ekologicznych sposobów dojazdu – deklaruje prezes NBS Communications

Agencja zamierza także częściowo skompensować ślad węglowy wytworzony w obszarach, na które nie ma bezpośredniego wpływu lub jest on mocno ograniczony. W tym celu zamierza m.in. wziąć aktywny udział w jesiennej edycji sadzenia drzew w warszawskich lasach. 

 


NBS Communications jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji public relations w Polsce, działa nieprzerwanie od 1990 roku. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, PR finansowym i relacjach inwestorskich. Wspiera klientów z wielu sektorów gospodarki, niezależnie od skali ich działalności – od międzynarodowych korporacji, przez spółki giełdowe, po mniejsze firmy prywatne. Zespół agencji tworzą doświadczeni specjaliści, często z bogatym doświadczeniem w mediach. Więcej informacji: https://nbs.com.pl/

Envirly to rozwiązanie w formie platformy webowej do zarządzania śladem węglowym organizacji i raportowania danych niefinansowych zrównoważonego rozwoju. Wspiera firmy w zbieraniu danych, analizowaniu i monitorowaniu emisji oraz ustalaniu celów redukcyjnych i śledzeniu ich realizacji. Envirly posiada certyfikat potwierdzający zgodność z międzynarodowymi standardami i normami: GHG Protocol oraz ISO 14064-1. Więcej informacji: https://envirly.pl

 


[1] eqCO2, czyli ekwiwalent dwutlenku węgla, to uniwersalna jednostka pomiaru emisji gazów cieplarnianych, która odzwierciedla ich różny współczynnik ocieplenia globalnego

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates Biuro prasowe
2024-05-14 | 14:13

Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates

W związku z dynamicznym rozwojem agencji influencer marketingu Rokmates doszło w niej do ważnych zmian organizacyjnych. W celu lepszej obsługi twórców i klientów
Media i PR Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
2024-05-13 | 13:00

Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio

Agencja marketingowa hoh ruszyła z innowacyjną kampanią influencerską dla marki Danio z portfolio Danone wykorzystującą nowe technologie. Kampania ma na celu promocję tegorocznej nowości
Media i PR Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
2024-05-09 | 14:30

Maciej Dolega w MediaMarktPolska!

MediaMarkt Polska ma przyjemność ogłosić powołanie Macieja Dolegi na stanowisko szefa działu PR i rzecznika prasowego ze skutkiem od początku maja 2024 roku. Dzięki ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.