AI pomogło zaprojektować linię kreatywną 3 centrów handlowych

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Należące do portfolio Greenman Poland centra handlowe Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna wprowadzają nową linię kreatywną, w której wykorzystane zostały unikalne światy i ekspresyjne tła wygenerowane przez AI.
Twórczość sztucznej inteligencji, w której można doszukać się m.in. kubistycznych i abstrakcyjnych wzorów oraz kompozycji, połączona została następnie z postaciami z klasycznych sesji zdjęciowych, które współgrają z profilem klientów trzech centrów.
– To nowe spojrzenie na komunikację naszych obiektów handlowych. Całą linię oparliśmy nie tylko na najświeższych trendach w projektowaniu graficznym, ale także na synergii najnowszych technologii z kreatywną pracą grafika – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Efektem tego są jedyne w swoim rodzaju ekspresyjne kompozycje, które pobudzają wyobraźnię, zaskakują formą, oryginalnym ujęciem tematów oraz wyobrażeniem o świecie zakupów, w którym funkcjonują nasi klienci i nasze centra – dodaje.
Cała linia powstała więc na styku tradycji i nowoczesności, w którym praca AI stała się bazą. – Każda odsłona nowej linii to nie wypadkowa algorytmu, ale efekt zespołowej pracy maszyny i człowieka, połączenie tego co wygenerowane z tym co rzeczywiste i bliskie – mówi Zygmunt Batko z krakowskiej agencji Madeinbrain Studio, która odpowiada za projekt i realizację. – Stworzone przez AI odsłony fantastycznego świata poddaliśmy bowiem uważnej graficznej obróbce tak, aby wyeliminować artefakty, błędy czy niedoskonałości. Co więcej, dopełniliśmy ten świat przemyślanymi postaciami, dodając mu ludzki wymiar, tak istotny w komunikacji centrów handlowych – dodaje.
Rezultatem tego jest nowatorska na rynku retail, niezwykle dynamiczna i świeża linia kreatywna, która prezentuje nową jakość w komunikacji centrów handlowych, a także pokazuje praktyczne zastosowanie AI w działaniach marketingowych obiektów tego typu.
– Z naszej strony był to odważny ruch. Jesteśmy bodaj pierwszymi centrami convenience w Polsce, które zdecydowały się na tego typu realizację z zastosowaniem AI, otwierając tym samym nowy rozdział w sposobie komunikacji naszych obiektów – mówi Marta Drzewiecka. – Jesteśmy przekonani, że w ewoluującym świecie handlu, w którym AI i technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, tego typu unikalny przekaz zostanie nie tylko zrozumiany, ale też przyjęty z dużym zainteresowaniem klientów, rynku oraz naszych najemców – dodaje.
Tym bardziej, że w projektach Madeinbrain Studio dla Greenman Poland angażujące są nie tylko grafiki, także hasła jakie towarzyszą każdej odsłonie linii kreatywnej. Te są proste, pobudzające klienta, o mocnym zabarwieniu emocjonalnym, a do tego oparte zostały na zasadzie CTA (call-to-action).
– Każda z odsłon linii kreatywnej ma swój cel. Jest nim np. zachęcenie klienta do zakupów, udziału w wydarzeniu czy akcji prosale. Połączenie nowoczesnych, przykuwających uwagę grafik z trafnymi hasłami, skłaniającymi do reakcji, jest więc kluczowe dla powodzenia naszych działań marketingowych – mówi.
W sumie w 2024 roku linia kreatywna ma mieć kilkanaście odsłon w każdym z centrów handlowych Greenman Poland.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.