Komunikaty PR

Łamiemy stereotypy na temat pracowników z niepełnosprawnościami

2022-02-10  |  13:00
Biuro prasowe

Niepełnosprawność wciąż pozostaje tematem tabu w społeczeństwie. Nadal panuje przeświadczenie społeczne, że niepełnosprawność to wyrok na nasze życie. Obawiamy się spotkań z osobami z niepełnosprawnościami, bardzo często obdarzamy ich litością i współczuciem. Spotykamy się z tym że nie wyobrażamy, sobie by taka osoba podjęła zatrudnienie.

Czy to są fakty, czy raczej mity?


Uprzedzenia są bardzo silnie zakorzenione w nas samych. Boimy się rozmawiać o i na temat samej niepełnosprawności, a tymczasem może ona dotknąć każdego z nas. Dlaczego, temat niepełnosprawności nadal pozostaje w cieniu utartych stereotypów. Przecież jest to 7 mln grupa ludzi w polskim społeczeństwie, którzy na co dzień są wśród nas.

Walka z mitami jest bardzo trudna i wymaga przede wszystkim zmiany myślenia. Stwierdzenia takie jak „niepełnosprawny, niepełnosprawność” czy „inwalida” kojarzą się najczęściej z uszkodzeniem narządu ruchu, wyobrażamy sobie taką osobę od razu na wózku. Czy oby na pewno na tym kończy się niepełnosprawność?

Tymczasem niepełnosprawność może wynikać z chorób układu krążenia, chorób narządu wzroku, układu neurologicznego i wielu innych schorzeń. Osoby z niepełnosprawnością są postrzegane jako: słabe, lękliwe, samotne, podejrzliwe, nerwowe i przede wszystkim niepewne siebie.

Dobrze, że są wśród nas osoby, które obalają te utarte schematy. Bez wątpienia do takich właśnie osób należy Joanna Olszewska, która postanowiła stanąć naprzeciw stereotypom, by zmienić myślenie i postrzeganie na temat osób z niepełnosprawnością. Od ponad 30 lat pracuje w środowisku osób z niepełnosprawnościami – wcześniej jako fizjoterapeutka przy łóżku pacjenta. Dziś łączy dwa światy – pracowników z niepełnosprawnością z pracodawcami. Założyła firmę BPO Network, której specjalnością jest poszukiwanie miejsc pracy dla pracowników niepełnosprawnych o różnych kwalifikacjach. BPO Network jest firmą, w której pracuję  wyłącznie  osoby z niepełnosprawnością i na co dzień udowadniają, że niepełnosprawność nie jest ograniczeniem w pracy.

Praca zdalna dla pracowników z niepełnosprawnością jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Działają, bazując na najwyższych standardach etycznych. Od podszewki znają Kodeks Pracy i Ustawę o Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej oraz o Zatrudnianiu Osób Niepełnosprawnych. Doradzają firmom w wielu kwestiach związanych z zatrudnieniem osób z niepełnosprawnościami. Prowadzą również szkolenia świadomościowe dotyczące szeroko rozumianej niepełnosprawności.

Joanna Olszewska jest również pomysłodawcą kampanii społecznej „Pracodawca z Sercem”, która ma na celu zrzeszanie pracodawców, którzy zatrudniają osoby z niepełnosprawnością. Jej celem jest, również szerzenie świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością wśród pracodawców. Nagradza medalem Pracodawca z Sercem. Pokazuje Firmy, które zatrudniają osoby niepełnosprawne jako dowód odpowiedzialności społecznej i zaangażowania społecznego biznesu. Pod marką BPO Network powstał też wyjątkowy projekt „Belfer w sieci”, który wspiera polską młodzież w edukacji i rozwoju. Model nauki zdalnej wymaga wiele samodzielności i samodyscypliny oraz zaangażowania. W pandemii upatrujemy szansę na integrację nauczyciel z niepełnosprawnością – uczeń.

Nadeszły wreszcie czasy nowej jakości pracy zdalnej, jaką oferują wykształcone i wykwalifikowane osoby z niepełnosprawnościami. Jestem dumna, że dzięki pracy, którą kocham, mogę pomagać innym. Siły dodaje mi widok ludzi, którzy dzięki pracy mojej i mojego zespołu spełniają swoje marzenia i zaczynają znowu aktywnie żyć, mimo swoich chorób i niepełnosprawności. Gdy dostaję wiadomości od kandydatów na pracowników, którzy odnaleźli wymarzoną posadę – to powraca wiara w dobro drugiego człowieka. Podobnie, gdy widzę uśmiech i blask w oczach podczas spotkań on-line i słyszę, słowo dziękuję. Dostrzegam wtedy tę energię w ludziach, którzy jeszcze niedawno siedzieli w czterech ścianach w przerażającym poczuciu bezsilności. Dzięki temu czuję, że moja praca ma sens, że przyczyniam się do tego, by nasz świat był odrobinę lepszy. To mnie wzmacnia, daje energię i siłę do rozwoju projektów, które tworzę”. – Mówi Joanna Olszewska CEO BPO Network.

Dla wielu osób z niepełnosprawnością BPO Network jest start-upem, który stawia na pomoc osobom z niepełnosprawnościami. Często daje drugą szansę w rozwoju osobistym i zawodowym, tak by mogli poczuć się z powrotem sprawni na swój wyjątkowy sposób

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.