Bluecloud Interactive z autorskim projektem dla Koalicji Klimatycznej.

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Jest to ogólnopolska kampania społeczna, dedykowana jednemu z najważniejszych wyzwań naszych czasów, które dotyczy nas wszystkich – ochronie wody i zachowaniu dostępu do jej zasobów. Kampania „Co z tą wodą?” ma na celu uświadomienie Polakom, jakie mamy zasoby wodne i dlaczego powinniśmy o nie zadbać. Za autorski projekt kreatywny kampanii dla Koalicji Klimatycznej oraz jej strategię, kreację i egzekucję w social mediach, odpowiada agencja Bluecloud Interactive wraz ze wsparciem w obrębie budowania komunikacji projektu i działań PR przez Agencję Public Relations keyPR oraz HotChili - zespołu deweloperskiego, który zaprogramuje serwis www poświęcony kampanii – coztawoda.pl. Termin startu kampanii uzależniony jest od sytuacji w kraju.
Woda jest zasobem strategicznym, tymczasem ryzyko wystąpienia jej braków stale rośnie, także w Polsce. Przedłużające się susze występujące na terenie naszego kraju są zagrożeniem dla wielu gałęzi gospodarki, od rolnictwa, przez energetykę, aż po szeroko rozumianą produkcję, korzystającą w swych procesach z wody. Susza ma poważne konsekwencje dla każdego z nas. Utrata plonów przyczynia się do widocznego już wzrostu cen żywności. Zwiększa się też prawdopodobieństwo wystąpienia przerw w dostawie prądu.
W Europie na jednego mieszkańca przypada średnio 2000 m3 wody na osobę na rok. W Polsce ten poziom jest znacznie niższy i wynosi około 1600 m3 wody na osobę rocznie. Postępujący kryzys klimatyczny będzie potęgował problem z dostępnością wody w kraju.
„Zmiana klimatu i jej skutki takie jak bezśnieżne zimy, długie okresy bez deszczu, czy coraz częstsze fale upałów, w połączeniu z bardzo dużym zużyciem wody, powodują pogłębiający się kryzys wodny w Polsce. Stajemy przed wyzwaniami, których nie możemy pozostawić bez właściwej reakcji. Potrzeba podjęcia pilnych działań w tym obszarze jest ogromna.” - mówi o projekcie Dominik Olędzki, rzecznik prasowy Koalicji Klimatycznej.
Z tego względu Bluecloud Interactive, wraz z Koalicją Klimatyczną i agencją keyPR postanowiły wspólnie wyjść naprzeciw problemowi, tworząc ogólnopolską kampanię społeczną „Co z tą wodą?”. W akcję zaangażowani są również naukowcy i eksperci zajmujący się tematem wody.
„Przerwy w dostępie do wody w Skierniewicach w zeszłym roku pokazały mi skalę problemu z jakim możemy się zmierzyć. Nie mogę sobie wyobrazić, że w Polsce mogłoby nam kiedykolwiek zabraknąć wody. Pomysł pojawił się w naszych głowach, podrzuciłem ten temat mojemu zespołowi, nie musiałem długo czekać. Podjęliśmy decyzję o aktywnym włączeniu się do akcji, a oni bardzo poważnie potraktowali temat.” - podkreśla Łukasz Janowski, CEO Bluecloud Interactive.
Kampania ma na celu edukację Polaków, ale też uświadomienie rządzącym, jak palący jest problem deficytu wody w naszym kraju. Ze strony Koalicji Klimatycznej projekt koordynuje Dominik Olędzki. Piotr Nogal z agencji Bluecloud Interactive odpowiada za koncepcyjną stronę projektu, Monika Donner z BCI za kreację, natomiast Karolina Kowalska z agencji keyPR - za działania komunikacyjne i patronaty medialne. Zespół deweloperski HotChili zaprogramuje serwis www poświęcony kampanii – coztawoda.pl
------------------------
Koalicja Klimatyczna jest porozumieniem 26 organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania na rzecz ochrony klimatu. Koalicjantami są organizacje z całej Polski, o różnych profilach, od badawczych po edukacyjne. Misją Koalicji Klimatycznej jest wspólne działanie w celu zapobiegania wywołanej przez człowieka zmianie klimatu dla dobra ludzi i środowiska.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.