Komunikaty PR

Boom na domy do 35m2 - Castorama diagnozuje nowy trend

2021-05-25  |  12:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.29 MB )

Jesienią ubiegłego roku o własnej działce rekreacyjnej marzyło aż 63% dorosłych mieszkańców  miast,  do marca tego roku liczba ta urosła do 75%[1]. Jak pokazują najnowsze badania Castoramy, trend ten ciągle zyskuje na sile i determinuje kolejne zmiany. Aż 84%[2] Polaków chciałoby mieć na własność niewielki dom poza miastem.

Możliwość pracy zdalnej oraz zmiana perspektywy postrzegania miejsca zamieszkania, mają ogromny wpływ na życie zawodowe i prywatne Polaków. W okresie pandemii ograniczenia dotyczące wyjazdów w celach rekreacyjnych najbardziej odczuli mieszkańcy miast. Zamknięte hotele, restauracje, ograniczony ruch turystyczny – wszystko to sprawiło, że wypoczynek na działce stał się jedynym sposobem na spędzenie czasu wolnego na świeżym powietrzu.

Wyniki najnowszego badania Castoramy „Działka z domem do 35m2” z marca tego roku pokazują, że coraz więcej młodych ludzi pragnie już nie tylko wypoczywać na własnej działce, z dala od miejskiego zgiełku, lecz także w związku z możliwością pracy zdalnej - wykonywać tam swoje obowiązki zawodowe lub mieszkać przez dłuższy czas.  

Marzenie o posiadaniu własnego azylu, choćby w mikro skali, stało się bardziej realne dzięki zjawisku, które najbardziej odmieniło nasze życie w okresie pandemii. 52% badanych przyznało, że ma  obecnie możliwość pracy w trybie zdalnym (przed pandemią było to 25%), z czego 69% z nich chciałoby ją kontynuować także po zakończeniu pandemii. Są to przede wszystkim osoby w wieku 26-45 lat, mieszkańcy wsi oraz dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców. Praca zdalna otworzyła drzwi do zupełnie nowych możliwości pod względem mieszkaniowym - na przestrzeni ostatnich miesięcy gwałtownie wzrosło zainteresowanie zakupem ziemi i domów w miejscach, w których możemy mieć większy komfort życia
i kontynuować pracę dla firmy w większym mieście. Co ciekawe, aż 88% badanych jest zainteresowanych wykonywaniem swoich obowiązków poza miejscem zamieszkania, a 60% rozważa wyprowadzenie się na stałe poza miasto. Respondenci wskazują, że wykonywanie obowiązków zawodowych
z domu, np. na działce rekreacyjnej, miałoby pozytywny wpływ na ich samopoczucie i sprzyjałoby zachowaniu równowagi psychicznej.

Najbardziej zauważalnym następstwem nowego trendu, jest rosnące zainteresowanie domami do 35m2. Jak pokazują badania Castoramy, takie rozwiązanie wybrałoby aż 84% respondentów.

- Zaobserwowane zmiany społeczne są doskonale widoczne w decyzjach zakupowych naszych klientów. Na przestrzeni ostatnich miesięcy zauważyliśmy, że coraz więcej osób poszukuje rozwiązań do aranżacji ogródków działkowych i budowy niewielkich domów, w których będą mogli zatrzymać się na dłuższy czas oraz odpocząć lub popracować, przebywając bliżej natury. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu zjawisku i przeprowadzić badania, które gruntownie zdiagnozują ten trend. W odpowiedzi na aktualne potrzeby klientów, przygotowaliśmy szeroką ofertę produktów, dzięki którym każdy może w prosty i przystępny cenowo sposób zrealizować swoje marzenie o takiej przestrzeni. Dokładamy też wszelkich starań, aby zapewnić naszym klientom kompleksową pomoc i profesjonale doradztwo w tego rodzaju projektach. Wspólnie z ekipą  5 sposobów na,  stworzyliśmy na przykład cykl filmów instruktażowych - Dom do 35m2 (https://youtube.com/playlist?list=PLoBbBWWrbXKZQvwHUB0yxtD_vc1u3DTfh), w których pokazujemy jak krok po kroku samodzielnie zbudować taki budynek. Serię filmów, nad którą cały czas pracujemy, wyświetlono już ponad 1 000 000 razy. Cieszymy się, że jako Castorama, niezmiennie możemy wspierać Polaków w zmianie swojego życia na lepsze.  - mówi Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu w Castorama Polska.

Za domami do 35m2 przemawia szereg zalet. Odpowiednio zaprojektowane, spełniają podwyższone normy energetyczne i mogą być zasilane z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, co znacząco zmniejsza koszty użytkowania. Mają ciekawy, nowoczesny design, a ich budowa jest przystępna cenowo i nie wymaga wielu formalności - blisko połowa badanych ma świadomość, że taki dom można zacząć budować bez pozwolenia, jedynie na zgłoszenie. Taki budynek można postawić bez ekipy budowlanej. Coraz więcej Polaków ucieka się właśnie do takiego rozwiązania – szczególnie osoby do 55 lat, zwłaszcza mieszkańcy wsi i miast do 200 tys. mieszkańców, chcieliby wybudować sobie taki dom samodzielnie.

Domy do 35m2 są postrzegane jako rozwiązanie, które jest bardzo funkcjonalne i znajduje zastosowanie w różnych sytuacjach życiowych. Jest chętnie wybierane zarówno w kontekście rekreacyjnym, jak również jako tymczasowa alternatywa dla niewielkiego mieszkania czy domu jednorodzinnego.
Na pytanie czy dom do 35m2 mógłby być dla Ciebie ciekawą alternatywą dla podobnego pod względem metrażu mieszkania w mieście, odpowiedź „Zdecydowanie tak” wskazała 1/3 badanych,
a w grupie wiekowej 36-45 aż 40% z nich.
Mniej więcej tyle samo wybrało odpowiedź „Raczej tak”. Co więcej, aż 1/3 badanych deklaruje, że dom do 35m2 mógłby zdecydowanie stanowić tymczasowe rozwiązanie, np. przed zebraniem środków na wybudowanie domu o większym metrażu. Wiąże się to
z wciąż rosnącymi cenami mieszkań na rynku nieruchomości – alternatywa wybudowania w pełni funkcjonalnego domku na działce jest zupełnie nową możliwością, która wcześniej nie była brana przez wiele osób pod uwagę.

Prezentowane wyniki badań jasno dowodzą, że potrzeba posiadania własnej ziemi, gdzie można bezpiecznie spędzić czas, spotkać się z rodziną i najbliższymi znajomymi, czy też po prostu odpocząć
od zgiełku miasta, jest jeszcze silniejsza niż w II połowie ubiegłego roku. Co ciekawe, dodatkowo ewoluowała na przestrzeni ostatnich miesięcy w kierunku łączenia pracy i przebywania w bliskim kontakcie z naturą znacznie częściej niż w weekendy czy wakacje. Możemy przypuszczać, że trend ten zostanie z nami na dłużej, a szeroki wachlarz możliwości jakie dają domy do 35m2, z pewnością przełoży się na dalsze migracje ludności z ośrodków miejskich i rosnące zainteresowanie rozwiązaniami
do urządzania takich przestrzeni.

 

[1] Badanie „Wypoczynek na działce” objęło 1 011 panelistów internetowych w wieku 18+, zamieszkujących miasta. Przeprowadzono je w dniach 21-23 sierpnia 2020 r.

 

[2] Badanie „Działka z domem do 35m2” objęło 1 001 panelistów internetowych w wieku 18+, zamieszkujących miasta. Przeprowadzono je w dniach 12-14 marca 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.