Komunikaty PR

Branża reklamy online buduje przyjazne środowisko dla użytkowników internetu

2020-02-06  |  09:00
Biuro prasowe

Coalition for Better Ads (CfBA) to międzynarodowa inicjatywa szeregu firm, której jednym z celów jest standaryzacja formatów reklamowych dostępnych w internecie, w tym przede wszystkim wyeliminowanie tych reklam, które uważane są za natarczywe i irytujące z perspektywy konsumentów. Dotychczas Koalicja wprowadziła standardy dotyczące formatów statycznych w środowiskach PC i mobile, obecny zaś reguluje szczegółowo obszar wideo. Dotyczy on konkretnie krótkich treści wideo, których długość nie przekracza 8 minut.

Zgodnie z wypracowanym przez CfBA standardem niedozwolona będzie emisja tzw. mid-rolli, czyli reklam internetowych w formacie wideo, które startują w trakcie  emisji oglądanego przez użytkownika materiału, jako ich przerywnik. Wykluczone zostały wszystkie formaty tego typu.

Kolejnym ograniczeniem jest długość reklamy lub bloku reklamowego, które mogą pojawić się przed rozpoczęciem treści wideo w formie reklamy typu pre-roll. Maksymalna długość została ograniczona do 61 sekund. Dodatkowo, jeśli blok reklamowy lub pojedynczy spot znajdują się w przedziale 31-61 sekund musi być dostępna opcja pominięcia spotu po pięciu sekundach.

Ostatnim obostrzeniem jest rozmiar reklam display przykrywających treść wideo w trakcie ich odtwarzania. Tutaj standard zabrania umiejscowienia tego typu reklam po środku odtwarzanej treści
i ogranicza ich wielkość do 20% wielkości playera.

- W ramach Grupy Roboczej IAB Polska staraliśmy się podjąć wszelkie kroki, aby finalny standard CfBA, wraz z zawartymi w nim formatami był akceptowalny dla wszystkich uczestników polskiego rynku. Nie były to łatwe rozmowy (vide: ekspertyza IAB Polska) i zauważenie naszej perspektywy rynkowej wymagało czasu. Efekt można obserwować w finalnym kształcie standardu, do którego jako IAB Polska nie wnosiliśmy już dalszych uwag. – tłumaczy Dominik Dębski, Head of Product Management w Ringier Axel Springer Polska, Członek Grupy Roboczej Audiowideo.

Standardy CfBA dotyczące formatów wideo zostały ogłoszone 5 lutego 2020 roku, a wszystkie podmioty  należące do Programu Better Ads Experience będą przestrzegać okresu przejściowego nie krótszego niż 4 miesiące.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Limitowana kolekcja Tatuum x Koketit z kampanią w Cinema City Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Limitowana kolekcja Tatuum x Koketit z kampanią w Cinema City

W kinach Cinema City w całej Polsce startuje kampania polskiej marki odzieżowej Tatuum, promująca limitowaną, kapsułową kolekcję stworzoną we współpracy z międzynarodową
Media i PR Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
2024-05-09 | 14:30

Maciej Dolega w MediaMarktPolska!

MediaMarkt Polska ma przyjemność ogłosić powołanie Macieja Dolegi na stanowisko szefa działu PR i rzecznika prasowego ze skutkiem od początku maja 2024 roku. Dzięki ponad
Media i PR Wyjątkowe smaki shake’ów w KFC
2024-05-09 | 10:00

Wyjątkowe smaki shake’ów w KFC

Polacy uwielbiają testować nieznane im połączenia i dodatkowo kochają też shaki. Dlatego tej wiosny KFC proponuje aż dwie nieoczywiste wersje swojego kultowego produktu – Shake

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.