Canon po raz kolejny wspiera młode osoby w rozwoju fotograficznych oraz filmowyc
Warszawa, 10 lipca 2023 r. – Rozpoczyna się 9. edycja programu edukacyjnego „To My Tworzymy Świat”, organizowana przez firmę Canon. Akcja ma inspirować młodych ludzi do rozwoju pasji związanej z fotografią i filmem, a jednocześnie promować budowanie poczucia odpowiedzialności za otaczający nas świat. W ramach działań Canon przeprowadzony zostanie ogólnopolski konkurs oraz warsztaty multimedialne współorganizowane z Centrum Kultury Młodych w Łodzi, Centrum Biznesowym Synergia, Portem Gdańsk oraz Gdańskim Archipelagiem Kultury.
Akcja „To My Tworzymy Świat” realizowana w Polsce, jest częścią globalnego Canon Young People Programme, którego celem jest zachęcenie młodzieży do dokumentowania ważnych dla niej kwestii społecznych i środowiskowych. Do tej pory, w programie wzięło udział już 4500 młodych ludzi i ponad 50 partnerów takich jak Plan International oraz Wild Shots Outreach, prowadzących działalność charytatywną w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Podczas organizowanych spotkań dla szkół i społeczności lokalnych młodzi ludzie mają możliwość dzielić się ważnymi dla nich historiami z resztą świata i inspirować innych.
Głównym punktem programu „To My Tworzymy Świat” jest ogólnopolski konkurs dla młodzieży pod hasłem „Pozytywne przykłady realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ”. Akcja adresowana jest do osób w wieku 13-18 lat, które chcą obrazem pokazać pozytywne przykłady realizacji celów ONZ i zaprezentować swój punktu widzenia. Prace można zgłaszać w dwóch kategoriach: praca multimedialna (np. film, fotocast, reportaż, klip) albo reportaż zdjęciowy od 1 sierpnia do końca października. Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: https://www.canon.pl/tomytworzymyswiat/. Najlepsze prace zostaną nagrodzone - zdobywcy I miejsca w obu kategoriach otrzymają aparat bezlusterkowy Canon EOS R50 wraz z obiektywem, z kolei nagrodą za II miejsce będzie drukarka atramentowa MegaTank Canon PIXMA G640. Pracę, oprócz przedstawicieli marki Canon, oceniać będą profesjonalni fotografowie i filmowcy – Piotr Małecki – Ambasador Canon oraz Marcin Jamkowski – dziennikarz i podróżnik.
- Filozofia Canon opiera się na japońskim słowie „Kyosei”, które oznacza życie i działanie dla wspólnego dobra. Dlatego już w naszym DNA zapisana jest troska o społeczeństwo oraz świat, który nas otacza. W naszej podstawowej działalności minimalizujemy wpływ na środowisko poprzez m.in. wydłużanie cyklu życia produktów czy ograniczanie ilości odpadów. Angażujemy się także w edukację i podnoszenie świadomości społeczeństwa za pomocą reportaży oraz fotografii i zarażamy tą pasją młodych ludzi. Poprzez program „To My Tworzymy Świat” chcemy inspirować młodzież do angażowania się w sprawy społeczne i środowiskowe. Serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich młodych, którzy pragną budować poczucie odpowiedzialności za nasz świat i ukazać swój punkt widzenia obrazem – mówi Marta Borkowska, Sustainability Manager, Canon.
W ramach projektu w dniach 18-19 lipca w Gdańsku i 20 lipca w Łodzi odbędą się także warsztaty multimedialne, podczas których uczestnicy będą nie tylko zdobywać wiedzę, ale też wykorzystywać ją w praktyce realizując własny materiał w ciekawym otoczeniu. O tym, jak stworzyć dobry reportaż zdjęciowy i filmowy młodzież dowie się od prowadzących – Piotra Małeckiego i Marcina Jamkowskiego, którzy są praktykami i profesjonalistami w dziedzinie fotografii i filmowania. Do udziału w warsztatach zgłaszać mogą się uczestnicy w wieku 13-18 lat. Całość odbędzie się we współpracy z Portem Gdańsk, Gdańskim Archipelagiem Kultury oraz Miejską Strefą Kultury w Łodzi i firmą Centrum Biznesowe Synergia.
Idealny prezent dla miłośników kawy? - Skomponuj świąteczny zestaw od Starbucks!
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Finanse
Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.
Handel
Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.