Komunikaty PR

Canon po raz kolejny wspiera młode osoby w rozwoju fotograficznych oraz filmowyc

2023-07-13  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Warszawa, 10 lipca 2023 r. – Rozpoczyna się 9. edycja programu edukacyjnego „To My Tworzymy Świat”, organizowana przez firmę Canon. Akcja ma inspirować młodych ludzi do rozwoju pasji związanej z fotografią i filmem, a jednocześnie promować budowanie poczucia odpowiedzialności za otaczający nas świat. W ramach działań Canon przeprowadzony zostanie ogólnopolski konkurs oraz warsztaty multimedialne współorganizowane z Centrum Kultury Młodych w Łodzi, Centrum Biznesowym Synergia, Portem Gdańsk oraz Gdańskim Archipelagiem Kultury.

Akcja „To My Tworzymy Świat” realizowana w Polsce, jest częścią globalnego Canon Young People Programme, którego celem jest zachęcenie młodzieży do dokumentowania ważnych dla niej kwestii społecznych i środowiskowych. Do tej pory, w programie wzięło udział już 4500 młodych ludzi i ponad 50 partnerów takich jak Plan International oraz Wild Shots Outreach, prowadzących działalność charytatywną w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Podczas organizowanych spotkań dla szkół i społeczności lokalnych młodzi ludzie mają możliwość dzielić się ważnymi dla nich historiami z resztą świata i inspirować innych.  

Głównym punktem programu „To My Tworzymy Świat” jest ogólnopolski konkurs dla młodzieży pod hasłem „Pozytywne przykłady realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ”. Akcja adresowana jest do osób w wieku 13-18 lat, które chcą obrazem pokazać pozytywne przykłady realizacji celów ONZ i zaprezentować swój punktu widzenia. Prace można zgłaszać w dwóch kategoriach: praca multimedialna (np. film, fotocast, reportaż, klip) albo reportaż zdjęciowy od 1 sierpnia do końca października. Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: https://www.canon.pl/tomytworzymyswiat/. Najlepsze prace zostaną nagrodzone - zdobywcy I miejsca w obu kategoriach otrzymają aparat bezlusterkowy Canon EOS R50 wraz z obiektywem, z kolei nagrodą za II miejsce będzie drukarka atramentowa MegaTank Canon PIXMA G640. Pracę, oprócz przedstawicieli marki Canon, oceniać będą profesjonalni fotografowie i filmowcy – Piotr Małecki – Ambasador Canon oraz Marcin Jamkowski – dziennikarz i podróżnik.

- Filozofia Canon opiera się na japońskim słowie „Kyosei”, które oznacza życie i działanie dla wspólnego dobra. Dlatego już w naszym DNA zapisana jest troska o społeczeństwo oraz świat, który nas otacza. W naszej podstawowej działalności minimalizujemy wpływ na środowisko poprzez m.in. wydłużanie cyklu życia produktów czy ograniczanie ilości odpadów. Angażujemy się także w edukację i podnoszenie świadomości społeczeństwa za pomocą reportaży oraz fotografii i zarażamy tą pasją młodych ludzi. Poprzez program „To My Tworzymy Świat” chcemy inspirować młodzież do angażowania się w sprawy społeczne i środowiskowe. Serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich młodych, którzy pragną budować poczucie odpowiedzialności za nasz świat i ukazać swój punkt widzenia obrazem – mówi Marta Borkowska, Sustainability Manager, Canon.

W ramach projektu w dniach 18-19 lipca w Gdańsku i 20 lipca w Łodzi odbędą się także warsztaty multimedialne, podczas których uczestnicy będą nie tylko zdobywać wiedzę, ale też wykorzystywać ją w praktyce realizując własny materiał w ciekawym otoczeniu. O tym, jak stworzyć dobry reportaż zdjęciowy i filmowy młodzież dowie się od prowadzących – Piotra Małeckiego i Marcina Jamkowskiego, którzy są praktykami i profesjonalistami w dziedzinie fotografii i filmowania. Do udziału w warsztatach zgłaszać mogą się uczestnicy w wieku 13-18 lat. Całość odbędzie się we współpracy z Portem Gdańsk, Gdańskim Archipelagiem Kultury oraz Miejską Strefą Kultury w Łodzi i firmą Centrum Biznesowe Synergia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity
Media i PR PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
2024-04-23 | 08:00

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.