CDP – odpowiednie targetowanie bez „ciasteczek”
Aż 75% konsumentów w USA wykształciło w sobie nowe zachowanie zakupowe od początku pandemii – wynika z badania przeprowadzonego przez McKinsey&Company. Kolejne nadchodzace zmiany – związane z wycofaniem plików 3rd party cookie – sprawiają, że dla branży marketingowej zapowiada się interesujący czas. Marketingowcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem związanym z odpowiednim dotarciem i targetowaniem contentu dla odbiorcy. Pomóc w tym może Customer Data Platform.
Boom (e)zakupów a CDP
Na początku stycznia br. w Polsce było zarejestrowanych prawie 44,5 tys. sklepów internetowych – czyli o 21,5 proc. więcej niż w 2020 – wynika z danych Bisnode A Dun & Bradstreet Company. Sektor e-commerce poprzez pandemię dokonał bardzo szybkiego skoku rozwojowego. Razem z nim ewoluowały oczekiwania konsumenta, którego doświadczenia czy emocje związane z marką są równie ważne jak sam produkt. Pomiędzy tymi wszystkimi zmianami musi odnaleźć się marketingowiec, który dodatkowo już pod koniec 2022 r. zostanie pozbawiony możliwości korzystania z plików 3rd party cookie. Personalizacja treści będzie jeszcze trudniejsza.
Po wycofaniu „ciasteczek” poprawne targetowanie reklam dla marketingowca może być wyzwaniem. Dlaczego to takie ważne? W badaniu firmy Adobe aż 66% konsumentów stwierdziło, że źle dopasowana reklama mogłaby powstrzymać ich od zakupu produktu. Z tego powodu jedną z odpowiedzi na zmartwienia marketerów jest wykorzystanie technologii Customer Data Platform, która jest oparta na danych zero i 1st party. Pomagają one w personalizacji oraz pozwalają wzbogacić doświadczenia zakupowe klientów – mówi Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. Informacje są gromadzone z wielu źródeł, filtrowane i łączone w czasie bliskim rzeczywistemu do jednego indywidualnego profilu użytkownika – dodaje.
Customer Data Platform to jedna z kilku technologii, która jest typowana na następcę „ciasteczek” trzeciej generacji. Jej przewagą jest to, że wykorzystuje zero i 1st party cookies, które zbierane są za zgodą użytkownika w kanałach własnych. Pozwalają one stworzyć profil potencjalnego odwiedzającego i odpowiednio dopasować wyświetlane mu reklamy.
Jakość rozwiązań CDP
Wzrost sektora e-commerce czy rozwój znaczenia doświadczenia cyfrowego sprawiły, że na rynku możemy spotkać coraz więcej technologii, których zadaniem jest wspierać marketingowca w codziennych zadaniach. Dobrym wyznacznikiem jakości tych rozwiązań są raporty niezależnych firm badawczych.
Co roku na rynku pojawia się raport Forrester Wave for Digital Experience Platforms. Próbuje on odpowiedzieć na pytanie, który z wiodących dostawców usługi Digital Experience Platform na rynku udostępnia specjalistom najbardziej kompletne narzędzie w tym sektorze. Z dumą możemy powiedzieć, że technologia Oracle Advertising and Customer Experience (CX), w skład której wchodzi rozwiązanie Customer Data Platform, była jednym z czterech liderów w zestawieniu – tłumaczy Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. Konkurencja w tym sektorze jest jednak coraz większa – producenci oprogramowania cały czas pracują nad coraz to lepszymi rozwiązaniami dla marketingowców – dodaje.
W nowej rzeczywistości świat marketingu internetowego uległ zmianom – sposobem by znaleźć się na czele wyścigu o klienta jest skuteczne zarządzanie danymi zero i first party. Wdrożenie Customer Data Platform to konieczność, aby móc odpowiednio zarządzać posiadanymi informacjami na najwyższym możliwym poziomie i umożliwić ich działanie oraz wykorzystanie we wszystkich kanałach marketingowych, ale także innych, jak e-commerce, obsługa posprzedażna, zarządzanie produktem, planowanie.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.