Komunikaty PR

„Community Shopping” nowym marketingowym trendem

2023-02-14  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kępa
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
kinga.kepa|247.com.pl| |kinga.kepa|247.com.pl
501090578
https://247.com.pl/

Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych. Ubiegłoroczna kampania  „Szkoły Pełne Talentów” zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc  zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły. Czy „Community Shopping” stanie się narzędziem marketingu? Wszystko wskazuje na to, że tak.

 

Dopasowanie do konsumenckich zwyczajów, nadanie im dodatkowego znaczenia to czynniki, które determinują sukces kampanii marketingowej typu community. Ten nowy trend, z którego w Polsce skorzystała sieć Lidl, we Włoszech Coop, w Niemczech Rewe, a w Belgii Carrefour pozwala łączyć w działaniu dla wspólnej idei sieci handlowo-usługowe oraz ich klientów. A to według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global sprawia, że tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta zapoczątkowała nowy trend i uwydatniła nowe oblicze marketingu.

- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W  branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły, do których chodzą ich dzieci, wnuki i bliscy – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnieciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.

Czy tego typu kampanie staną się częścią kanonu marketingu lojalnościowego? TCC Global przewiduje , że tak. Swoją tezę opiera na rosnącym zainteresowaniu sieci usługowo-handlowych w Europie, które poznawszy fenomen akcji typu community planują działania, za  którymi stoi coś więcej niż codzienne zakupy, które mają wartość dodaną  dla całej społeczności.  

 

O TCC Global

TCC Global od ponad 30 lat działa na międzynarodowym rynku, współpracując z detalistami z ponad 70 krajów. Firma stworzyła ponad 8000 rozwiązań lojalnościowych, które dotarły do ponad miliarda kupujących. Powołana przez TCC Fundacja generuje 3 mln euro skumulowanego finansowania dla 20 projektów. Siłą TCC Global są ludzie, dlatego firma inwestuje w rozwój swoich zespołów, zapewniając równe i integracyjne środowisko pracy. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.