Komunikaty PR

„Community Shopping” nowym marketingowym trendem

2023-02-14  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych. Ubiegłoroczna kampania  „Szkoły Pełne Talentów” zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc  zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły. Czy „Community Shopping” stanie się narzędziem marketingu? Wszystko wskazuje na to, że tak.

 

Dopasowanie do konsumenckich zwyczajów, nadanie im dodatkowego znaczenia to czynniki, które determinują sukces kampanii marketingowej typu community. Ten nowy trend, z którego w Polsce skorzystała sieć Lidl, we Włoszech Coop, w Niemczech Rewe, a w Belgii Carrefour pozwala łączyć w działaniu dla wspólnej idei sieci handlowo-usługowe oraz ich klientów. A to według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global sprawia, że tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta zapoczątkowała nowy trend i uwydatniła nowe oblicze marketingu.

- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W  branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły, do których chodzą ich dzieci, wnuki i bliscy – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnieciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.

Czy tego typu kampanie staną się częścią kanonu marketingu lojalnościowego? TCC Global przewiduje , że tak. Swoją tezę opiera na rosnącym zainteresowaniu sieci usługowo-handlowych w Europie, które poznawszy fenomen akcji typu community planują działania, za  którymi stoi coś więcej niż codzienne zakupy, które mają wartość dodaną  dla całej społeczności.  

 

O TCC Global

TCC Global od ponad 30 lat działa na międzynarodowym rynku, współpracując z detalistami z ponad 70 krajów. Firma stworzyła ponad 8000 rozwiązań lojalnościowych, które dotarły do ponad miliarda kupujących. Powołana przez TCC Fundacja generuje 3 mln euro skumulowanego finansowania dla 20 projektów. Siłą TCC Global są ludzie, dlatego firma inwestuje w rozwój swoich zespołów, zapewniając równe i integracyjne środowisko pracy. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.