„Community Shopping” nowym marketingowym trendem
24/7 Communication
Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/
Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych. Ubiegłoroczna kampania „Szkoły Pełne Talentów” zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły. Czy „Community Shopping” stanie się narzędziem marketingu? Wszystko wskazuje na to, że tak.
Dopasowanie do konsumenckich zwyczajów, nadanie im dodatkowego znaczenia to czynniki, które determinują sukces kampanii marketingowej typu community. Ten nowy trend, z którego w Polsce skorzystała sieć Lidl, we Włoszech Coop, w Niemczech Rewe, a w Belgii Carrefour pozwala łączyć w działaniu dla wspólnej idei sieci handlowo-usługowe oraz ich klientów. A to według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global sprawia, że tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta zapoczątkowała nowy trend i uwydatniła nowe oblicze marketingu.
- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły, do których chodzą ich dzieci, wnuki i bliscy – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.
Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnieciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.
Czy tego typu kampanie staną się częścią kanonu marketingu lojalnościowego? TCC Global przewiduje , że tak. Swoją tezę opiera na rosnącym zainteresowaniu sieci usługowo-handlowych w Europie, które poznawszy fenomen akcji typu community planują działania, za którymi stoi coś więcej niż codzienne zakupy, które mają wartość dodaną dla całej społeczności.
O TCC Global
TCC Global od ponad 30 lat działa na międzynarodowym rynku, współpracując z detalistami z ponad 70 krajów. Firma stworzyła ponad 8000 rozwiązań lojalnościowych, które dotarły do ponad miliarda kupujących. Powołana przez TCC Fundacja generuje 3 mln euro skumulowanego finansowania dla 20 projektów. Siłą TCC Global są ludzie, dlatego firma inwestuje w rozwój swoich zespołów, zapewniając równe i integracyjne środowisko pracy.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.