Komunikaty PR

„Community Shopping” nowym marketingowym trendem

2023-02-14  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych. Ubiegłoroczna kampania  „Szkoły Pełne Talentów” zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc  zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły. Czy „Community Shopping” stanie się narzędziem marketingu? Wszystko wskazuje na to, że tak.

 

Dopasowanie do konsumenckich zwyczajów, nadanie im dodatkowego znaczenia to czynniki, które determinują sukces kampanii marketingowej typu community. Ten nowy trend, z którego w Polsce skorzystała sieć Lidl, we Włoszech Coop, w Niemczech Rewe, a w Belgii Carrefour pozwala łączyć w działaniu dla wspólnej idei sieci handlowo-usługowe oraz ich klientów. A to według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global sprawia, że tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta zapoczątkowała nowy trend i uwydatniła nowe oblicze marketingu.

- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W  branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły, do których chodzą ich dzieci, wnuki i bliscy – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnieciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.

Czy tego typu kampanie staną się częścią kanonu marketingu lojalnościowego? TCC Global przewiduje , że tak. Swoją tezę opiera na rosnącym zainteresowaniu sieci usługowo-handlowych w Europie, które poznawszy fenomen akcji typu community planują działania, za  którymi stoi coś więcej niż codzienne zakupy, które mają wartość dodaną  dla całej społeczności.  

 

O TCC Global

TCC Global od ponad 30 lat działa na międzynarodowym rynku, współpracując z detalistami z ponad 70 krajów. Firma stworzyła ponad 8000 rozwiązań lojalnościowych, które dotarły do ponad miliarda kupujących. Powołana przez TCC Fundacja generuje 3 mln euro skumulowanego finansowania dla 20 projektów. Siłą TCC Global są ludzie, dlatego firma inwestuje w rozwój swoich zespołów, zapewniając równe i integracyjne środowisko pracy. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.