Cztery medale dla SM Mlekpol w konkursie sera Good Cheese
Cztery medale, w tym dwa złote, odebrała SM Mlekpol podczas uroczystej Gali Polskiego Kongresu Serowarskiego w Mrągowie (29 września), którego była Gospodarzem Honorowym. Na najwyższym stopniu podium znalazł się Serek śmietankowy Łaciaty oraz Ser salami bez laktozy. Trzecie miejsce zajęły sery: Złoty Mazur oraz Jantar. To wyróżnienia, które potwierdzają wysoką jakość produktów, które powstają ze świeżego, polskiego mleka, w zgodzie z tradycją i sprawdzoną recepturą.
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol pobiła swój zeszłoroczny wynik i w kulinarnym konkursie sera Good Cheese 2021 zdobyła o jeden medal więcej, dokładając złoty krążek. Po najwyższe laury sięgnęła w kategoriach:
- Serek do smarowania: Serek śmietankowy Łaciaty (smak indyjski z konopiami i czarnuszką) 200 g
- Bez laktozy: Ser salami bez laktozy – plastry 150 g
Natomiast brązowy medal przyznano produktom Spółdzielni w kategoriach:
- Ser twardy na deskę serów: Ser Jantar – klinek 200 g
- Ser „ready to go”: Ser Złoty Mazur – plastry 150 g
Docenienie naszych produktów w konkursie kulinarnym przez szefów kuchni i kucharzy to dla nas jedno z najcenniejszych wyróżnień. Smakują oraz oceniają oni ponad 100 różnych gatunków serów i serków, wytwarzanych przez największych i najlepszych polskich producentów oraz rzemieślników. Kryteria, jakimi kieruje się jury, to przede wszystkim smak, zapach czy konsystencja. Dlatego zdobycie aż 4 medali potwierdza naszą pozycję lidera w branży. Zależy nam, by do konsumentów trafiał produkt, który spełni ich oczekiwania, dlatego czysty skład, najwyższa jakość i niepowtarzalny smak to dla nas największe wartości. Niezmiennie od 40 lat Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol naturalnie dba o ludzi – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.
Nagrody w konkursie Good Cheese przyznawane są przez niezależną komisję przedstawicieli Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni. Eksperci smakują produktów bez znajomości ich nazwy handlowej oraz marki.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.