Komunikaty PR

Czy branża kreatywna stawia na różnorodność? Trwa badanie DINC Creative

2023-07-14  |  01:00
Biuro prasowe

Temat DEI (różnorodności, równości i włączania) zyskuje na znaczeniu. Zarówno z uwagi na presję regulacyjną, jak i rosnącą świadomość biznesu oraz przemiany społeczno-kulturowe. Sektorem, który poprzez swoją specyfikę może zmieniać postrzeganie świata oraz przyczyniać się do kształtowania narracji i upowszechniania wiedzy na szeroką skalę jest branża kreatywna. Stąd też pomysł Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynatora Karty Różnorodności w Polsce, na stworzenie badania Diversity IN Check Creative, mierzącego poziom dojrzałości firm z sektora kreatywnego w zakresie zarządzania różnorodnością.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największa i najdłużej działająca w Polsce organizacja, która zajmuje się tematyką CSR, zrównoważonym rozwojem i ESG w kompleksowy sposób, jest koordynatorem Karty Różnorodności. Celem tej międzynarodowej inicjatywy, funkcjonującej pod patronatem Komisji Europejskiej, jest promowania tematyki zarządzania różnorodnością i zachęcanie pracodawców, zwłaszcza firm, do tworzenia włączających miejsc pracy. Takich, które są otwarte na różnorodnych pracowników i pracownice. Otwartość na różnorodność ułatwia pracodawcom korzystanie z różnorodnych talentów i doświadczeń poszczególnych osób, a w konsekwencji m.in. tworzenie lepszych produktów i usług oraz długofalowe budowanie przewag konkurencyjnych. A w szerszym kontekście – sprzyja większej spójności społecznej.

Jednym z obszarów aktywności Karty Różnorodności w Polsce jest tworzenie narzędzi, które wspierają i motywują pracodawców do strategicznych działań z obszaru DEI (ang. Diversity, Equity, and Inclusion – różnorodność, równość i włączanie). Jednym z nich jest Diversity IN Check, badanie mierzące poziom dojrzałości organizacji w tym zakresie. W tym roku odbyło się ono już po raz trzeci. Kolejna edycja ma być uzupełniona o suplement, który jest skierowany do branży kreatywnej. Dlaczego to właśnie ten sektor wymaga specjalnego podejścia?

- Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści o różnorodności i włączaniu. Takie, które będą wspierały otwarte i włączające społeczeństwa – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce.

Prowadzone badanie to próba wypracowania narzędzia, które pomoże przy weryfikacji działań firm z sektora kreatywnego z zakresu DEI zarówno w kontekście miejsca pracy, jak i tworzonych przez nie usług i produktów. Branża będzie miała możliwość wiarygodnej oceny poziomu dojrzałości w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji (włączania).

Wnioski z przeprowadzonego pilotażu pozwolą na wypracowanie rekomendacji dla branży kreatywnej i marek w zakresie tworzenia narracji i kreowania treści w mediach i przestrzeni publicznej. Uzyskane wyniki będą również wskazówką dla biznesu i firm, które podejmując współpracę z branżą kreatywną, będą mogły otrzymać wiarygodne informacje na temat poziomu dojrzałości swoich partnerów biznesowych/dostawców w zakresie DEI.

W badaniu mogą wziąć udział m.in. agencje reklamowe, marketingowe i PR-owe, ponieważ to one na co dzień zajmują się tworzeniem narracji, które kształtują publiczną rozmowę o DEI – mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy i nieświadome przekonania. To także doskonała okazja, aby zmapować swoje mocne i słabe strony i odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie w tym momencie znajduje się moja organizacja. Dla firm, które dotychczas nie miały styczności z raportowaniem danych pozafinansowych to również możliwość zorientowania się, jak wygląda zbieranie danych społecznych (“S” w skrócie ESG) do takich publikacji. Doświadczenie to może być cenne także w kontekście wsparcia obecnych i potencjalnych klientów, którzy być może dopiero rozpoczynają swoją przygodę z raportowaniem. Wyniki badania mogą posłużyć agencjom także jako benchmark poprzez możliwość porównania się z innymi podmiotami biorącymi udział w badaniu. To także możliwość wyznaczenia obszarów do dalszego rozwoju. 

Badanie trwa tylko do 21 sierpnia. Grono 20 pierwszych organizacji, które ukończy realizację badania otrzyma bezpłatnie indywidualny raport. Więcej informacji na temat badania oraz formularz zgłoszeniowy są dostępnych na stronie: https://odpowiedzialnybiznes.pl/diversity-in-check-creative/. 

Realizację badania wspiera grono partnerów i patronów: PBS, Philip Morris Polska, NatWest, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Liberté!, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, PRoto.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Idealny prezent dla miłośników kawy? - Skomponuj świąteczny zestaw od Starbucks! Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:55

Idealny prezent dla miłośników kawy? - Skomponuj świąteczny zestaw od Starbucks!

W szaleństwie przedświątecznych zakupów i spraw do załatwienia Starbucks zadbał nie tylko o to, aby móc odpocząć od zgiełku i zrelaksować się w ciepłej atmosferze
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IMM Szkolenie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką

Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.

Finanse

Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków

Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.

Handel

Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną

Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.