Komunikaty PR

Czy branża kreatywna stawia na różnorodność? Trwa badanie DINC Creative

2023-07-14  |  01:00
Biuro prasowe

Temat DEI (różnorodności, równości i włączania) zyskuje na znaczeniu. Zarówno z uwagi na presję regulacyjną, jak i rosnącą świadomość biznesu oraz przemiany społeczno-kulturowe. Sektorem, który poprzez swoją specyfikę może zmieniać postrzeganie świata oraz przyczyniać się do kształtowania narracji i upowszechniania wiedzy na szeroką skalę jest branża kreatywna. Stąd też pomysł Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynatora Karty Różnorodności w Polsce, na stworzenie badania Diversity IN Check Creative, mierzącego poziom dojrzałości firm z sektora kreatywnego w zakresie zarządzania różnorodnością.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największa i najdłużej działająca w Polsce organizacja, która zajmuje się tematyką CSR, zrównoważonym rozwojem i ESG w kompleksowy sposób, jest koordynatorem Karty Różnorodności. Celem tej międzynarodowej inicjatywy, funkcjonującej pod patronatem Komisji Europejskiej, jest promowania tematyki zarządzania różnorodnością i zachęcanie pracodawców, zwłaszcza firm, do tworzenia włączających miejsc pracy. Takich, które są otwarte na różnorodnych pracowników i pracownice. Otwartość na różnorodność ułatwia pracodawcom korzystanie z różnorodnych talentów i doświadczeń poszczególnych osób, a w konsekwencji m.in. tworzenie lepszych produktów i usług oraz długofalowe budowanie przewag konkurencyjnych. A w szerszym kontekście – sprzyja większej spójności społecznej.

Jednym z obszarów aktywności Karty Różnorodności w Polsce jest tworzenie narzędzi, które wspierają i motywują pracodawców do strategicznych działań z obszaru DEI (ang. Diversity, Equity, and Inclusion – różnorodność, równość i włączanie). Jednym z nich jest Diversity IN Check, badanie mierzące poziom dojrzałości organizacji w tym zakresie. W tym roku odbyło się ono już po raz trzeci. Kolejna edycja ma być uzupełniona o suplement, który jest skierowany do branży kreatywnej. Dlaczego to właśnie ten sektor wymaga specjalnego podejścia?

- Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści o różnorodności i włączaniu. Takie, które będą wspierały otwarte i włączające społeczeństwa – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce.

Prowadzone badanie to próba wypracowania narzędzia, które pomoże przy weryfikacji działań firm z sektora kreatywnego z zakresu DEI zarówno w kontekście miejsca pracy, jak i tworzonych przez nie usług i produktów. Branża będzie miała możliwość wiarygodnej oceny poziomu dojrzałości w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji (włączania).

Wnioski z przeprowadzonego pilotażu pozwolą na wypracowanie rekomendacji dla branży kreatywnej i marek w zakresie tworzenia narracji i kreowania treści w mediach i przestrzeni publicznej. Uzyskane wyniki będą również wskazówką dla biznesu i firm, które podejmując współpracę z branżą kreatywną, będą mogły otrzymać wiarygodne informacje na temat poziomu dojrzałości swoich partnerów biznesowych/dostawców w zakresie DEI.

W badaniu mogą wziąć udział m.in. agencje reklamowe, marketingowe i PR-owe, ponieważ to one na co dzień zajmują się tworzeniem narracji, które kształtują publiczną rozmowę o DEI – mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy i nieświadome przekonania. To także doskonała okazja, aby zmapować swoje mocne i słabe strony i odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie w tym momencie znajduje się moja organizacja. Dla firm, które dotychczas nie miały styczności z raportowaniem danych pozafinansowych to również możliwość zorientowania się, jak wygląda zbieranie danych społecznych (“S” w skrócie ESG) do takich publikacji. Doświadczenie to może być cenne także w kontekście wsparcia obecnych i potencjalnych klientów, którzy być może dopiero rozpoczynają swoją przygodę z raportowaniem. Wyniki badania mogą posłużyć agencjom także jako benchmark poprzez możliwość porównania się z innymi podmiotami biorącymi udział w badaniu. To także możliwość wyznaczenia obszarów do dalszego rozwoju. 

Badanie trwa tylko do 21 sierpnia. Grono 20 pierwszych organizacji, które ukończy realizację badania otrzyma bezpłatnie indywidualny raport. Więcej informacji na temat badania oraz formularz zgłoszeniowy są dostępnych na stronie: https://odpowiedzialnybiznes.pl/diversity-in-check-creative/. 

Realizację badania wspiera grono partnerów i patronów: PBS, Philip Morris Polska, NatWest, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Liberté!, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, PRoto.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.