Echo Investment z identyfikacją wizualną nowego osiedla
Echo Investment, czyli jeden z czołowych deweloperów w Polsce, ogłosiło w czerwcu premierę nowej inwestycji na poznańskich Jeżycach. Wieża Jeżyce – bo tak nazywa się osiedle – to miejsce, które swoją tożsamość silnie gruntuje w kulturze artystycznej. Za branding odpowiedzialna jest agencja Publicon.
Nazwa z historią w tle
Wieża Jeżyce powstanie na terenie słynnej poznańskiej fabryki wodomierzy Apator, której najbardziej charakterystycznym punktem jest dawna wieża ciśnień, górująca nad okolicznymi zabudowaniami.
– Nazwa inwestycji nawiązuje zarówno do samej wieży, jak i lokalizacji – obszaru Poznania słynącego ze sztuki ulicznej, artystycznych inicjatyw czy klimatycznych, secesyjnych kamienic i rodzinnych biznesów. Jeżyce to też przykład miejsca, wpisującego się w koncepcję 15-minutowego miasta, gdzie wszystko, czego potrzeba do życia jest właśnie w odległości 15 minut od domu - pieszo bądź na rowerze. Projektując nasze nowe osiedle, chcieliśmy je jak najlepiej wkomponować w sąsiadujące otoczenie, tworząc otwarte i zielone przestrzenie z ogólnodostępnymi strefami rekreacyjnymi, placem zabaw i parkiem. Sercem inwestycji będzie plac pod byłą wieżą ciśnień, którą zrewitalizujemy i nadamy jej nową funkcję – głównego punktu orientacyjnego na mapie Jeżyc i miejsca spotkań dla okolicznych mieszkańców – tłumaczy Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży mieszkań w Echo Investment
Inspirowane teorią klasy kreatywnej Richarda Floridy
Identyfikacja Wieży Jeżyce bazuje na trzech elementach graficznych, składających się na znak: podstawie, trzonie i kopule wieży. Każdy z nich symbolizuje zarazem jeden z filarów idei trzech podstawowych czynników wytypowanych przez Richarda Floridę, które kształtują potencjał miast i napędzają do rozwoju – otwartość, talent i technologię.
Otwartość wyraża się we wspieraniu tego, co lokalne. W sąsiedzkich więziach i pielęgnowaniu różnorodności. To także otwarte osiedle, z ogólnodostępnym placem pod wieżą. Talent to kultura nowych Jeżyc, tworzona przez młode pokolenie. Sztuka uliczna, murale, artystyczne inicjatywy, festiwale i niszowe wydarzenia kulturalne. To wreszcie plac pod wieżą, na którym można zorganizować warsztaty czy swoją wystawę. Z kolei technologia wyraża wszystko, co sprawia, że żyje się wygodniej – jak choćby rozwiązania Echo Smart, czyli bezprzewodowy system do zarządzania inteligentnym mieszkaniem, czy udogodnienia Echo Life Services na osiedlu, jak np. bezdotykowe otwieranie drzwi i przywoływanie windy oraz paczkomat.
– Logotyp Wieży Jeżyce jest zbudowany z trzech części, które mogą funkcjonować również jako osobne elementy lub być dowolnie zestawiane, tworząc raster graficzny. Każda z form symbolizuje jeden z filarów marki, które pokrywają się z koncepcją 3T Floridy: Talentem, Technologią i Tolerancją. Razem tworzą spójną całość, wieżę – rozpoznawalny symbol osiedla, nowy punkt orientacyjny, miejsce spotkań na mapie Jeżyc. Cechy opisywane przez Floridę definiują główną siłą napędową rozwoju ekonomicznego miast postindustrialnych. Wierzymy, że wartości klasy kreatywnej oddają tożsamość i klimat poznańskich Jeżyc, kreatywnej dzielnicy, która przyciąga ludzi ciekawych świata, twórczych, kochających miasto, lokalność, poszukujących i myślących poza schematami. Branding osiedla to ukłon w stronę tej wyjątkowej części Poznania i zaproszenie do stania się jej częścią – podsumowuje Michał Ulidis, Creative Partner w agencji Publicon.
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.