Echo Investment z identyfikacją wizualną nowego osiedla
Echo Investment, czyli jeden z czołowych deweloperów w Polsce, ogłosiło w czerwcu premierę nowej inwestycji na poznańskich Jeżycach. Wieża Jeżyce – bo tak nazywa się osiedle – to miejsce, które swoją tożsamość silnie gruntuje w kulturze artystycznej. Za branding odpowiedzialna jest agencja Publicon.
Nazwa z historią w tle
Wieża Jeżyce powstanie na terenie słynnej poznańskiej fabryki wodomierzy Apator, której najbardziej charakterystycznym punktem jest dawna wieża ciśnień, górująca nad okolicznymi zabudowaniami.
– Nazwa inwestycji nawiązuje zarówno do samej wieży, jak i lokalizacji – obszaru Poznania słynącego ze sztuki ulicznej, artystycznych inicjatyw czy klimatycznych, secesyjnych kamienic i rodzinnych biznesów. Jeżyce to też przykład miejsca, wpisującego się w koncepcję 15-minutowego miasta, gdzie wszystko, czego potrzeba do życia jest właśnie w odległości 15 minut od domu - pieszo bądź na rowerze. Projektując nasze nowe osiedle, chcieliśmy je jak najlepiej wkomponować w sąsiadujące otoczenie, tworząc otwarte i zielone przestrzenie z ogólnodostępnymi strefami rekreacyjnymi, placem zabaw i parkiem. Sercem inwestycji będzie plac pod byłą wieżą ciśnień, którą zrewitalizujemy i nadamy jej nową funkcję – głównego punktu orientacyjnego na mapie Jeżyc i miejsca spotkań dla okolicznych mieszkańców – tłumaczy Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży mieszkań w Echo Investment
Inspirowane teorią klasy kreatywnej Richarda Floridy
Identyfikacja Wieży Jeżyce bazuje na trzech elementach graficznych, składających się na znak: podstawie, trzonie i kopule wieży. Każdy z nich symbolizuje zarazem jeden z filarów idei trzech podstawowych czynników wytypowanych przez Richarda Floridę, które kształtują potencjał miast i napędzają do rozwoju – otwartość, talent i technologię.
Otwartość wyraża się we wspieraniu tego, co lokalne. W sąsiedzkich więziach i pielęgnowaniu różnorodności. To także otwarte osiedle, z ogólnodostępnym placem pod wieżą. Talent to kultura nowych Jeżyc, tworzona przez młode pokolenie. Sztuka uliczna, murale, artystyczne inicjatywy, festiwale i niszowe wydarzenia kulturalne. To wreszcie plac pod wieżą, na którym można zorganizować warsztaty czy swoją wystawę. Z kolei technologia wyraża wszystko, co sprawia, że żyje się wygodniej – jak choćby rozwiązania Echo Smart, czyli bezprzewodowy system do zarządzania inteligentnym mieszkaniem, czy udogodnienia Echo Life Services na osiedlu, jak np. bezdotykowe otwieranie drzwi i przywoływanie windy oraz paczkomat.
– Logotyp Wieży Jeżyce jest zbudowany z trzech części, które mogą funkcjonować również jako osobne elementy lub być dowolnie zestawiane, tworząc raster graficzny. Każda z form symbolizuje jeden z filarów marki, które pokrywają się z koncepcją 3T Floridy: Talentem, Technologią i Tolerancją. Razem tworzą spójną całość, wieżę – rozpoznawalny symbol osiedla, nowy punkt orientacyjny, miejsce spotkań na mapie Jeżyc. Cechy opisywane przez Floridę definiują główną siłą napędową rozwoju ekonomicznego miast postindustrialnych. Wierzymy, że wartości klasy kreatywnej oddają tożsamość i klimat poznańskich Jeżyc, kreatywnej dzielnicy, która przyciąga ludzi ciekawych świata, twórczych, kochających miasto, lokalność, poszukujących i myślących poza schematami. Branding osiedla to ukłon w stronę tej wyjątkowej części Poznania i zaproszenie do stania się jej częścią – podsumowuje Michał Ulidis, Creative Partner w agencji Publicon.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.