Komunikaty PR

Edukacja to moje prawo - kampania na rzecz dzieci w Zimbabwe

2024-06-18  |  14:10
Biuro prasowe

Edukacja to prawo każdego dziecka, niezależnie od tego, gdzie mieszka. Niestety w wielu miejscach świata rzetelna edukacja pozostaje jedynie deklaracją i jest nieosiągalnym przywilejem. By sprostać tym trudnościom warto jest wspierać całe społeczności, od podstaw, oferując bezcenne narzędzia rozwoju. To właśnie cel tegorocznej kampanii SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce!

W Zimbabwe szkoły na prowincji nie są w stanie zapewnić dzieciom odpowiednich warunków do nauki. Jedna książka na klasę, przeciekający dach, połamane ławki, brak sanitariatów i wody – to codzienność uczniów zimbabweńskich szkół. Dzieci przeważnie muszą łączyć naukę z pracą – ich rodzin nie stać na edukację, która jest płatna.

W obliczu wszystkich tych trudności najlepiej jest działać od podstaw. Tegoroczna kampania SOS Wiosek Dziecięcych skupia się więc na dostępie do wody. Zebrane środki będą przeznaczone m. in. na produkty higieniczne dla dziewcząt i szkolenia z zakresu higieny, zakup komputerów i podłączenie do sieci internetowej, ale też przede wszystkim na budowę studni i zbiorników wody, które zapewnią dostęp do czystej wody uczennicom i uczniom, rodzinom i lokalnym społecznościom. Wesprzeć może każdy wpłacając darowiznę poprzez stronę www.sosafryka.org.

Dostęp do czystej wody to odpowiedź nie tylko na podstawową potrzebę pragnienia czy higieny ale również możliwość utrzymania czterech lokalnych szkół.  Dzięki studniom szkoły będą prowadzić ogrody a za pieniądze z plonów zakupione zostaną materiały szkolne i zapłacone czesne najuboższych uczniów. Dzieci zamiast pracować, będą mogły się uczyć. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS.

Wsparcie na wielu poziomach

Studnia jednak nie jest jedynie pojedynczą odpowiedzią na lokalne problemy. Planowane studnie zasilane będą przez panele słoneczne – korzystając z odnawialnej energii zapewnione będzie stałe zasilanie i niezależność od zewnętrznych źródeł. Co więcej, dookoła studni powstaną ogrody społecznościowe, w których każda osoba będzie mogła się udzielać, ale i korzystać z plonów. Ogrody nawadniane będą wydajnym i zrównoważonym systemem kropelkowym.

Sprzedaż owoców pracy społeczności będzie pokrywała koszty edukacji dzieci z najuboższych rodzin. Jest to więc nie tylko inwestycja w rozwiązanie podstawowego problemu dostępu do wody, ale też projekt pozwalający na zerwanie z błędnym kołem ubóstwa i dalszy rozwój zarówno najmłodszych, jak i dorosłych mieszkanek i mieszkańców regionu.

W ramach akcji planowane jest wsparcie czterech szkół przez budowę studni i ogrodów oraz zapewnienie sprzętu elektronicznego – w zależności od potrzeb danej szkoły. Łącznie w tych placówkach uczy się 1 584 uczniów i uczennic, którzy otrzymają pomoc i długoletnie wsparcie. Dzieci nie tylko będą zaopatrzone w czystą wodę i otrzymają wsparcie finansowe na edukację, ale będą mogły także uczyć się uprawy i pielęgnacji roślin oraz wzbogacić swoją dietę o zdrowe, lokalnie wyprodukowane warzywa. – opowiada Adrianna Meres, Koordynatorka ds. projektów humanitarnych w Stowarzyszeniu.

Poza projektem budowy studni i ogrodów, w ramach akcji w 16 szkołach przeprowadzone zostaną  szkolenia dla nauczycieli z zakresu higieny, którzy będą mogli ze zrozumieniem i empatią przekazywać zdobytą wiedzę dalej. Dziewczynki uczęszczające do szkół otrzymają również pakiety podpasek, jako że ubóstwo menstruacyjne nadal stanowi ogromny problem dla kobiet w Zimbabwe.

„Afryka – w krainie kultur” – e-book dla darczyńców!

W ramach kampanii powstał krótki e-book pod tytułem „Afryka – w krainie kultur”. Publikacja stara się przybliżyć czytelniczkom i czytelnikom skalę różnorodności i bogactwa kulturowego krajów afrykańskich. Opisuje także wyzwania, które stają przed ich mieszkańcami.

„Afryka – w krainie kultur” jest nie tylko źródłem wiedzy, ale także sposobem na wsparcie edukacji dzieci w Zimbabwe. Każda osoba, która poprzez stronę www.sosafryka.org przekaże darowiznę na rzecz edukacji dzieci z Zimbabwe, otrzyma e-booka w podziękowaniu za pomoc. Inicjatywa podkreśla jak ważna jest edukacja dzieci, a także zachęca do poznawania fascynujących kultur Afryki z szacunkiem do tradycji i różnic między regionami!

Lekcje do pobrania

Kampania ma także wymiar edukacyjny. Eksperci Stowarzyszenia stworzyli dwa scenariusze 45-minutowych lekcji do pobrania przez nauczycieli, opracowane dla uczniów klas 4-8. Materiały dotyczą: analfabetyzmu i jego konsekwencji w różnych sferach życia, prawa do nauki jako jednego z podstawowych praw człowieka, sposobów pomagania wykluczonym edukacyjnie rówieśnikom w Zimbabwe, działalności Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w krajach afrykańskich,  zaplanowania i przeprowadzenia zbiórki na terenie szkoły oraz przybliżenia uczniom zagadnienia zbiórek publicznych. Bezpłatne scenariusze lekcji są gotowe do pobrania za pośrednictwem strony sosafryka.org.

Dołącz do zbiórki

Razem możemy wiele zdziałać! Chętne i chętni do wsparcia akcji mogą zapoznać się z dodatkowymi informacjami na stronie https://sosafryka.wioskisos.org/. Darowizny można przekazywać także pod adresem Wybudujmy studnię dla uczniów z Zimbabwe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.