Komunikaty PR

Edukacja to moje prawo - kampania na rzecz dzieci w Zimbabwe

2024-06-18  |  14:10
Biuro prasowe

Edukacja to prawo każdego dziecka, niezależnie od tego, gdzie mieszka. Niestety w wielu miejscach świata rzetelna edukacja pozostaje jedynie deklaracją i jest nieosiągalnym przywilejem. By sprostać tym trudnościom warto jest wspierać całe społeczności, od podstaw, oferując bezcenne narzędzia rozwoju. To właśnie cel tegorocznej kampanii SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce!

W Zimbabwe szkoły na prowincji nie są w stanie zapewnić dzieciom odpowiednich warunków do nauki. Jedna książka na klasę, przeciekający dach, połamane ławki, brak sanitariatów i wody – to codzienność uczniów zimbabweńskich szkół. Dzieci przeważnie muszą łączyć naukę z pracą – ich rodzin nie stać na edukację, która jest płatna.

W obliczu wszystkich tych trudności najlepiej jest działać od podstaw. Tegoroczna kampania SOS Wiosek Dziecięcych skupia się więc na dostępie do wody. Zebrane środki będą przeznaczone m. in. na produkty higieniczne dla dziewcząt i szkolenia z zakresu higieny, zakup komputerów i podłączenie do sieci internetowej, ale też przede wszystkim na budowę studni i zbiorników wody, które zapewnią dostęp do czystej wody uczennicom i uczniom, rodzinom i lokalnym społecznościom. Wesprzeć może każdy wpłacając darowiznę poprzez stronę www.sosafryka.org.

Dostęp do czystej wody to odpowiedź nie tylko na podstawową potrzebę pragnienia czy higieny ale również możliwość utrzymania czterech lokalnych szkół.  Dzięki studniom szkoły będą prowadzić ogrody a za pieniądze z plonów zakupione zostaną materiały szkolne i zapłacone czesne najuboższych uczniów. Dzieci zamiast pracować, będą mogły się uczyć. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS.

Wsparcie na wielu poziomach

Studnia jednak nie jest jedynie pojedynczą odpowiedzią na lokalne problemy. Planowane studnie zasilane będą przez panele słoneczne – korzystając z odnawialnej energii zapewnione będzie stałe zasilanie i niezależność od zewnętrznych źródeł. Co więcej, dookoła studni powstaną ogrody społecznościowe, w których każda osoba będzie mogła się udzielać, ale i korzystać z plonów. Ogrody nawadniane będą wydajnym i zrównoważonym systemem kropelkowym.

Sprzedaż owoców pracy społeczności będzie pokrywała koszty edukacji dzieci z najuboższych rodzin. Jest to więc nie tylko inwestycja w rozwiązanie podstawowego problemu dostępu do wody, ale też projekt pozwalający na zerwanie z błędnym kołem ubóstwa i dalszy rozwój zarówno najmłodszych, jak i dorosłych mieszkanek i mieszkańców regionu.

W ramach akcji planowane jest wsparcie czterech szkół przez budowę studni i ogrodów oraz zapewnienie sprzętu elektronicznego – w zależności od potrzeb danej szkoły. Łącznie w tych placówkach uczy się 1 584 uczniów i uczennic, którzy otrzymają pomoc i długoletnie wsparcie. Dzieci nie tylko będą zaopatrzone w czystą wodę i otrzymają wsparcie finansowe na edukację, ale będą mogły także uczyć się uprawy i pielęgnacji roślin oraz wzbogacić swoją dietę o zdrowe, lokalnie wyprodukowane warzywa. – opowiada Adrianna Meres, Koordynatorka ds. projektów humanitarnych w Stowarzyszeniu.

Poza projektem budowy studni i ogrodów, w ramach akcji w 16 szkołach przeprowadzone zostaną  szkolenia dla nauczycieli z zakresu higieny, którzy będą mogli ze zrozumieniem i empatią przekazywać zdobytą wiedzę dalej. Dziewczynki uczęszczające do szkół otrzymają również pakiety podpasek, jako że ubóstwo menstruacyjne nadal stanowi ogromny problem dla kobiet w Zimbabwe.

„Afryka – w krainie kultur” – e-book dla darczyńców!

W ramach kampanii powstał krótki e-book pod tytułem „Afryka – w krainie kultur”. Publikacja stara się przybliżyć czytelniczkom i czytelnikom skalę różnorodności i bogactwa kulturowego krajów afrykańskich. Opisuje także wyzwania, które stają przed ich mieszkańcami.

„Afryka – w krainie kultur” jest nie tylko źródłem wiedzy, ale także sposobem na wsparcie edukacji dzieci w Zimbabwe. Każda osoba, która poprzez stronę www.sosafryka.org przekaże darowiznę na rzecz edukacji dzieci z Zimbabwe, otrzyma e-booka w podziękowaniu za pomoc. Inicjatywa podkreśla jak ważna jest edukacja dzieci, a także zachęca do poznawania fascynujących kultur Afryki z szacunkiem do tradycji i różnic między regionami!

Lekcje do pobrania

Kampania ma także wymiar edukacyjny. Eksperci Stowarzyszenia stworzyli dwa scenariusze 45-minutowych lekcji do pobrania przez nauczycieli, opracowane dla uczniów klas 4-8. Materiały dotyczą: analfabetyzmu i jego konsekwencji w różnych sferach życia, prawa do nauki jako jednego z podstawowych praw człowieka, sposobów pomagania wykluczonym edukacyjnie rówieśnikom w Zimbabwe, działalności Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w krajach afrykańskich,  zaplanowania i przeprowadzenia zbiórki na terenie szkoły oraz przybliżenia uczniom zagadnienia zbiórek publicznych. Bezpłatne scenariusze lekcji są gotowe do pobrania za pośrednictwem strony sosafryka.org.

Dołącz do zbiórki

Razem możemy wiele zdziałać! Chętne i chętni do wsparcia akcji mogą zapoznać się z dodatkowymi informacjami na stronie https://sosafryka.wioskisos.org/. Darowizny można przekazywać także pod adresem Wybudujmy studnię dla uczniów z Zimbabwe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.