Komunikaty PR

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

2024-04-29  |  17:00
Biuro prasowe

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy marzą? Fundacja Dobrych Inicjatyw prowadzi kampanię 1,5% PIT pod hasłem „Dzieci to nasza przyszłość. Te z domów dziecka TEŻ”, w ramach której demitologizuje instytucjonalną pieczę zastępczą.

„Zewsząd słychać stereotypy o dzieciach z domów dziecka. Często nie mają nic wspólnego z prawdą, dlatego pomoc dla dzieci też nie jest prawdziwa” – przekonuje w najnowszym spocie Fundacja Dobrych Inicjatyw, która codziennie upomina się o dzieci oraz młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, umożliwia im rozwój własnych talentów i pasji oraz wspiera ich edukację, usamodzielnianie i bezpieczny start w dorosłość.

Od wielu lat temat tzw. domów dziecka jest marginalizowany lub podawany jedynie w tonie sensacji, przy okazji tragicznych wydarzeń. Narosło przy tym wiele stereotypów o placówkach opiekuńczo-wychowawczych i ich podopiecznych - w bajkach, książkach, reklamach. Tymczasem rzeczywistość w pieczy zastępczej to nie „Madeline”, ani „Seria niefortunnych zdarzeń”.

W opublikowanym spocie zestawiono ze sobą kontrastowo powszechne wyobrażenie - konstrukt społeczny na temat sierot/dzieci z domów dziecka z realnymi wypowiedziami wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych dotyczącymi ich potrzeb, obaw i marzeń. Nieprawdziwe przekonania nt. podopiecznych prezentują dorośli pracownicy jednej z firm współpracującej z Fundacją. Przeciwstawiono im portret dzieci z pieczy zastępczej, stworzony ze zsyntetyzowanych wypowiedzi odegranych przez aktorów dziecięcych.

- W ubiegłym roku prowadziliśmy kampanię “To nie bidul. To człowiek bogaty w talenty”. Kolejny raz chcieliśmy, by przekazywanie 1,5% podatku stało się pretekstem do wyjścia szerzej z historią edukacyjną. Chcemy wpływać na społeczny odbiór wychowanków pieczy instytucjonalnej - i temu służy nasza kampania 1,5% PIT już drugi rok z rzędu. Bo w bajkach, serialach, książkach i przy akcjach świątecznych pojawia się mnóstwo stereotypów o domach dziecka. W Fundacji Dobrych Inicjatyw nie wspieramy narracji o biednych sierotkach, ale przywracamy dzieciom sprawczość – tłumaczy Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Intencje, jakie stoją za kampanią FDI to przede wszystkim walka ze stereotypami i wpływ na dyskurs publiczny dla dobra wizerunku grupy beneficjentów Fundacji, a także pokazanie prawdziwych potrzeb dzieci w pieczy i zebranie funduszy na pomoc w zgodzie z dobrze rozpoznanym interesem podopiecznych.

- W FDI nie opieramy naszych działań na mitach i stereotypach o domach dziecka, ale na wiedzy. Wsłuchujemy się w głos naszych beneficjentów, ponieważ chcemy oferować mądrą pomoc i oparcie „tu i teraz”, ale także być inicjatorem zmian, które realnie wpłyną na społeczność ponad 100 tys. obywateli. Zainicjowany przez nas Raport „Start w dorosłość” stanowi rzetelną diagnozę sytuacji i potrzeb młodych ludzi. W oparciu o nią apelujemy o nowelizację ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz koordynację prac instytucji publicznych (w tym samorządowych) dla zażegnania kryzysu pieczy zastępczej. Postulaty zmian opisaliśmy w petycji, którą podpisało już ponad 1000 osób – dodaje Bartłomiej Jojczyk.

Kampanii towarzyszą działania PR, komunikacja w mediach społecznościowych oraz reklamy outdoorowe w Tramwajach Warszawskich, a także na ekranach bankomatów Planet Cash. Spot reklamowy powstał dzięki uprzejmości firmy Storware, która pro bono udostępniła swoje studio nagraniowe. Filmy zostały zrealizowane przez Jakuba Cegielskiego - CATCHY, na podstawie koncepcji i scenariuszy stworzonych przez zespół Fundacji Dobrych Inicjatyw - Igora Owczarka i Annę Wrzosk-Piechowską.

Link do spotu:

  • Short version: https://www.youtube.com/watch?v=oCHzgVaWLhY
  • Long version: https://www.youtube.com/watch?v=_8RK33qEypo

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw
wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Przewidujemy, że dzięki pracy Fundacji, do 2030 r. każde dziecko znajdujące się w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Polsce, będzie miało dostęp do najlepszego programu edukacyjnego, jaki istnieje w Europie. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1000 wolontariuszy i przeszło 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl

FDI można wesprzeć dokonując wpłaty na konto, nr rachunku: 71 2030 0045 1110 0000 0343 05 90 lub przekazując 1,5% swojego podatku, podając w zeznaniu podatkowym PIT nr KRS: 0000497957

***

Kontakt dla mediów:

MICHAŁ JARZYNA, tel. 602 591 185, e-mail: m.jarzyna@fdi.org.pl

ANNA WRZOSK-PIECHOWSKA, tel. 690 926 193, e-mail: a.wrzosk@fdi.org.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów Biuro prasowe
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.