Komunikaty PR

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

2024-04-29  |  17:00
Biuro prasowe

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy marzą? Fundacja Dobrych Inicjatyw prowadzi kampanię 1,5% PIT pod hasłem „Dzieci to nasza przyszłość. Te z domów dziecka TEŻ”, w ramach której demitologizuje instytucjonalną pieczę zastępczą.

„Zewsząd słychać stereotypy o dzieciach z domów dziecka. Często nie mają nic wspólnego z prawdą, dlatego pomoc dla dzieci też nie jest prawdziwa” – przekonuje w najnowszym spocie Fundacja Dobrych Inicjatyw, która codziennie upomina się o dzieci oraz młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, umożliwia im rozwój własnych talentów i pasji oraz wspiera ich edukację, usamodzielnianie i bezpieczny start w dorosłość.

Od wielu lat temat tzw. domów dziecka jest marginalizowany lub podawany jedynie w tonie sensacji, przy okazji tragicznych wydarzeń. Narosło przy tym wiele stereotypów o placówkach opiekuńczo-wychowawczych i ich podopiecznych - w bajkach, książkach, reklamach. Tymczasem rzeczywistość w pieczy zastępczej to nie „Madeline”, ani „Seria niefortunnych zdarzeń”.

W opublikowanym spocie zestawiono ze sobą kontrastowo powszechne wyobrażenie - konstrukt społeczny na temat sierot/dzieci z domów dziecka z realnymi wypowiedziami wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych dotyczącymi ich potrzeb, obaw i marzeń. Nieprawdziwe przekonania nt. podopiecznych prezentują dorośli pracownicy jednej z firm współpracującej z Fundacją. Przeciwstawiono im portret dzieci z pieczy zastępczej, stworzony ze zsyntetyzowanych wypowiedzi odegranych przez aktorów dziecięcych.

- W ubiegłym roku prowadziliśmy kampanię “To nie bidul. To człowiek bogaty w talenty”. Kolejny raz chcieliśmy, by przekazywanie 1,5% podatku stało się pretekstem do wyjścia szerzej z historią edukacyjną. Chcemy wpływać na społeczny odbiór wychowanków pieczy instytucjonalnej - i temu służy nasza kampania 1,5% PIT już drugi rok z rzędu. Bo w bajkach, serialach, książkach i przy akcjach świątecznych pojawia się mnóstwo stereotypów o domach dziecka. W Fundacji Dobrych Inicjatyw nie wspieramy narracji o biednych sierotkach, ale przywracamy dzieciom sprawczość – tłumaczy Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Intencje, jakie stoją za kampanią FDI to przede wszystkim walka ze stereotypami i wpływ na dyskurs publiczny dla dobra wizerunku grupy beneficjentów Fundacji, a także pokazanie prawdziwych potrzeb dzieci w pieczy i zebranie funduszy na pomoc w zgodzie z dobrze rozpoznanym interesem podopiecznych.

- W FDI nie opieramy naszych działań na mitach i stereotypach o domach dziecka, ale na wiedzy. Wsłuchujemy się w głos naszych beneficjentów, ponieważ chcemy oferować mądrą pomoc i oparcie „tu i teraz”, ale także być inicjatorem zmian, które realnie wpłyną na społeczność ponad 100 tys. obywateli. Zainicjowany przez nas Raport „Start w dorosłość” stanowi rzetelną diagnozę sytuacji i potrzeb młodych ludzi. W oparciu o nią apelujemy o nowelizację ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz koordynację prac instytucji publicznych (w tym samorządowych) dla zażegnania kryzysu pieczy zastępczej. Postulaty zmian opisaliśmy w petycji, którą podpisało już ponad 1000 osób – dodaje Bartłomiej Jojczyk.

Kampanii towarzyszą działania PR, komunikacja w mediach społecznościowych oraz reklamy outdoorowe w Tramwajach Warszawskich, a także na ekranach bankomatów Planet Cash. Spot reklamowy powstał dzięki uprzejmości firmy Storware, która pro bono udostępniła swoje studio nagraniowe. Filmy zostały zrealizowane przez Jakuba Cegielskiego - CATCHY, na podstawie koncepcji i scenariuszy stworzonych przez zespół Fundacji Dobrych Inicjatyw - Igora Owczarka i Annę Wrzosk-Piechowską.

Link do spotu:

  • Short version: https://www.youtube.com/watch?v=oCHzgVaWLhY
  • Long version: https://www.youtube.com/watch?v=_8RK33qEypo

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw
wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Przewidujemy, że dzięki pracy Fundacji, do 2030 r. każde dziecko znajdujące się w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Polsce, będzie miało dostęp do najlepszego programu edukacyjnego, jaki istnieje w Europie. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1000 wolontariuszy i przeszło 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl

FDI można wesprzeć dokonując wpłaty na konto, nr rachunku: 71 2030 0045 1110 0000 0343 05 90 lub przekazując 1,5% swojego podatku, podając w zeznaniu podatkowym PIT nr KRS: 0000497957

***

Kontakt dla mediów:

MICHAŁ JARZYNA, tel. 602 591 185, e-mail: m.jarzyna@fdi.org.pl

ANNA WRZOSK-PIECHOWSKA, tel. 690 926 193, e-mail: a.wrzosk@fdi.org.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024! Biuro prasowe
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka
Media i PR Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
2024-11-25 | 14:37

Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki

Zymetria, jako jedna z wiodących firm badawczo-analitycznych w Polsce, stawia na dynamiczny rozwój, pozyskując do swojego zespołu nowe ekspertki. W ostatnim czasie dołączyły do niego
Media i PR Technics x OSOM Studios x Neige
2024-11-22 | 12:00

Technics x OSOM Studios x Neige

Technics, ikoniczna marka, która od dekad dostarcza najwyższej klasy rozwiązania audio, z dumą prezentuje wyjątkową współpracę z warszawskim OSOM Studios oraz polską marką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.