Komunikaty PR

Finał ogólnopolskiej akcji IT Heroes walczącej ze stereotypami o branży IT

2021-12-02  |  11:52
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

„Ty też zmieniasz świat?” – wyróżnienie ciekawych projektów IT

Zamierzeniem konkursu No Fluff Jobs było umożliwienie firmom i specjalistom IT prezentacji ciekawych i wartościowych projektów, które zwykle nie mają możliwości przebicia się do mainstreamowych mediów. Mowa o często niszowych rozwiązaniach z obszarów m.in. biznesu, ekologii, elektroenergetyki, edukacji czy medycyny.

Firmy, działające w obszarze IT, w ramach konkursu „Też zmieniasz świat?” od 13 września (Światowy Dzień Programisty) do 14 listopada mogły zgłaszać je wraz z pracującymi nad nimi przedstawicielami. Następnie, spośród wszystkich zgłoszonych, portal wyłonił laureatów.

Wśród nich znalazły się projekty z kategorii, takich jak m.in. zdrowie, technologia i ekologia, w tym aplikacja do zdalnego monitorowania pacjentów po zabiegach kardiochirurgicznych, aplikacja służąca jako numer 112 dla zwierząt, platforma pomagająca znaleźć profesjonalną pomoc psychologiczną oraz zwycięski – Ratuj z sercem – Mapa AED dr. n. med. Wojciecha Rychlika i Fundacji Zakoduj Pomoc. Popularyzuje on wiedzę o defibrylatorach automatycznych i umożliwia znalezienie najbliższego urządzenia w przestrzeni publicznej.

Cieszymy się, że projekt, który współtworzymy z jego pomysłodawcą – dr. Wojciechem Rychlikiem, został zauważony i doceniony. Zależy nam na tym, by informacja o nim dotarła do jak największej liczby osób, gdyż realnie może pomóc ratować ludzkie życie. W tej chwili, w naszej bazie znajdują się AED, czyli automatyczne defibrylatory zewnętrzne, z prawie każdego miasta w Polsce, a ich liczba ciągle rośnie – mówi Piotr Korlaga, założyciel Fundacji Zakoduj Pomoc. Mapa AED jest dostępna dla wszystkich. Wystarczy wejść na stronę ratujzsercem.pl lub wpisać w Google: "mapa aed", a następnie podając swoją lokalizację, odnaleźć najbliższe urządzenia. Ponadto po rejestracji każdy użytkownik może dodać automatyczny defibrylator do naszej bazy - po weryfikacji pojawi się on na naszej mapie.

No Fluff Jobs podsumowało działania w ramach kampanii

Kampania „IT Heroes” miała zasięg ogólnopolski. Działania prowadzone były zarówno w Internecie, jak i z wykorzystaniem nośników OOH w 24 miastach Polski. Na jej potrzeby powstały także m.in. 3 ekologiczne, oddychające murale – w Gdyni, Poznaniu i Krakowie i 2643 kreacji digitalowych. Informacje o akcji pojawiły się również m.in. na 280 citylightach, pociągach SKM i PKM i niemal 2 tys. ekranów w warszawskim metrze.

W ramach kampanii #ITHeroes zaprezentowano 98 projektów, w które zaangażowało się ponad 100 firm i blisko 190 osób, a kolejne kilkadziesiąt projektów, zostało zgłoszonych do opisanego powyżej konkursu. Inicjatywę wsparło także 10 liderów opinii - Kasia Wągrowska, Dorota Komar, Jordan Dębowski, Marcin Osman, a także dr Maciej Kawecki, który przeprowadził wywiad ze zwycięzcami konkursu.

Akcja No Fluff Jobs uświadomiła mi, i mam nadzieję także wszystkim jej odbiorcom, że środowisko IT chętnie pomaga w rozwoju – nie tylko sobie nawzajem, ale także angażując się w projekty pro bono dla organizacji, tak jak miało to miejsce, chociażby w przypadku zwycięskiego projektu Ratuj z sercem – Mapa AED. Warto mówić o tym głośno i pokazywać, jak wiele projektów technologicznych zorientowanych jest na podnoszenie nie tylko naszej jakości życia, ale także umożliwiających jego ratowanie – mówi Maciej Kawecki, doktor nauk prawnych, nauczyciel akademicki, od 2019 roku dziekan, a następnie prorektor ds. innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie oraz prezes Instytutu Lema.

Lech Wikaryjczyk, przedstawiciel No Fluff Jobs, podsumowuje akcję i podkreśla jej rolę w promowaniu rozwiązań technologicznych oraz ich twórców.

Z wielu dobrodziejstw nowych technologii takich jak chociażby e-learning, telemedycyna czy zakupy w sieci, korzystamy na co dzień, lecz wciąż niewielu z nas zdaje sobie sprawę, kto za tymi rozwiązaniami stoi. Kampania „IT Heroes” sprawiła, że wieść zarówno o projektach, jak i ich twórcach, mogła nieść się dalej. Oswajamy świat IT dla odbiorcy, który zwykle nie ma z nim zbyt wiele do czynienia, pokazujemy, że liczy się nie tylko kasa, ale też inne wartości, które niosą za sobą realizowane projekty podsumowuje Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych

5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.

Problemy społeczne

Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.