Komunikaty PR

Fujifilm otwiera drugą edycję konkursu i wystawy printlife@home

2021-08-04  |  13:00
Kontakt
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.

Ul. Krakowiaków 44, budynek 7
02-255 Warszawa
iwona.krakowska|fujifilm.com| |iwona.krakowska|fujifilm.com
882794706
www.fujifilm.com/pl

Gdy długotrwałe lockdowny wprowadzane w całej Europie dobiegły już końca, a rodziny, bliscy i przyjaciele mogą znowu być razem, okazuje się, że to właśnie fotografia stała się jedną z kluczowych form gromadzenia i utrwalania naszych wspomnień. Każde zdjęcie kryje za sobą jakąś opowieść, a Fujifilm zaprasza do podzielenia się tymi historiami w ramach tegorocznej edycji wystawy printlife@home.

Począwszy od dzisiaj, do 5 grudnia 2021 r., każdy może zgłosić swoje zdjęcia do drugiej edycji wirtualnej wystawy fotograficznej, umieszczając je na stronie www.fujifilm-printlife.eu. Wystawa otwarta jest dla wszystkich, niezależnie od tego, czy ich zdjęcia zostały wykonane przy pomocy smartfona, czy aparatu fotograficznego.

Tworzenie i przywoływanie wspomnień kryjących się w fotografiach stworzyło wielu osobom namiastkę komfortu i spokoju ducha w tych trudnych chwilach, dlatego Fujifilm pragnie, aby ludzie nie tylko zechcieli podzielić się swoimi niepowtarzalnymi zdjęciami, ale by również pokazali, jak udało im się wyeksponować te zdjęcia w swoich domach. Stworzy to u widzów poczucie zwiedzania osobistych galerii i zapewni doskonałą oprawę opowiadanym w kadrach historiom.

David Honey, Dyrektor Generalny Photo Imaging w Fujifilm Europe, powiedział:

“W ciągu ostatnich 18 miesięcy wielu z nas, w poszukiwaniu komfortu psychicznego i nostalgii
za tym, co było, powracało do starych fotografii, aby przypomnieć sobie, jak wyglądało życie przed globalną pandemią. W Fujifilm wierzymy w potęgę fotografii, która potrafi uchwycić
i zachować w kadrze wspomnienia na długie lata, a każda fotografia opowiada swoją własną, niepowtarzalną historię. Niezależnie od tego, czy uważasz się za zawodowego fotografa, czy też wolisz utrwalać wspomnienia za pomocą aparatu w swoim smartfonie, printlife@home otwiera swoje podwoje dla wszystkich, którzy chcą podzielić się tymi historiami.”

“Na tym jednak nie poprzestajemy. W tym roku, po tak długim okresie rozłąki, chcemy, aby wystawa printlife@home pomogła ludziom zbliżyć się do siebie w kreatywny sposób i zachęcamy wszystkich, nie tylko do aktywnego kontaktu z przyjaciółmi i bliskimi w mediach społecznościowych, ale również aby dzięki usłudze serwisu foto.fujifilm.pl, mogli wzbogacić fotograficzne kolekcje w swoich domach o fizyczne odbitki tych szczególnych chwil, które udało się zatrzymać w kadrze. Mamy nadzieję, że ta wystawa zainspiruje ludzi
ze wszystkich zakątków kontynentu do dołączenia do nas i wspólnego stworzenia czegoś
naprawdę specjalnego i wyjątkowego.”

Konkurs w ramach wystawy printlife@home

W wystawie printlife@home mogą wziąć udział wszyscy chętni, zaś Fujifilm pragnie uhonorować najbardziej kreatywne prace i najciekawsze historie, wybierając pięć Fotografii Tygodnia. Zwycięskie zdjęcia, oceniane przez niezależne jury, nie tylko zostaną opublikowane na stronie Fujifilm, ale ich autorzy dostaną vouchery o wartości 200, 150 lub 100 euro (lub równowartość w lokalnej walucie) przeznaczone na zakup odbitek lub innych produktów fotograficznych wykonanych ze swoich zdjęć (w Polsce na www.foto.fujifilm.pl), analogowe aparaty natychmiastowe instax mini 40 albo instax mini 11 wraz z kliszami. Aparaty instax idealnie pobudzą kreatywność i umożliwią znakomitą zabawę przy wykonywaniu wspaniałych zdjęć natychmiastowych.

Po tym, jak światowa wystawa Fujifilm 100,000 Photos została w 2020 r. przełożona w związku
z pandemią koronawirusa, w tym samym roku zorganizowano wirtualną wystawę printlife@home, by zapewnić amatorom, zawodowcom i hobbystom fotograficznym możliwość wzajemnego kontaktu. Do sieci trafiło ponad 10.500 fotografii, które pozwoliły uzyskać unikalny wgląd w historie dziejące się na całym kontynencie.

David Honey, Dyrektor Generalny Photo Imaging w Fujifilm Europe, powiedział:

“Ubiegłoroczna wystawa rzeczywiście ukazała wspólne i unikalne doświadczenia, będące udziałem nas wszystkich w ciągu ostatnich 18 miesięcy, rzucając światło na zróżnicowane kultury, role społeczne i tożsamości, które ujawniły się w setkach tysięcy nadesłanych zdjęć. Dzięki kreatywnej potędze fotografii wystawa printlife@home pozwala z unikalnej perspektywy zobaczyć, jak zmieniło się – i w dalszym ciągu się zmienia – nasze codzienne życie. Chcemy kontynuować tę pełną odkryć podróż również w tym roku i z niecierpliwością oczekujemy na możliwość zapoznania się i oceny tysięcy prac fotograficznych, które mamy nadzieję otrzymać.”

W ciągu 15-letniej historii organizowania przez Fujifilm otwartych wystaw fotograficznych
z czynnym udziałem szerokiej publiczności wystawa 100,000 Photos objechała najróżniejsze zakątki globu, od Japonii i Malezji, po Francję i Stany Zjednoczone. W tym roku 500 zdjęć zgłoszonych do udziału w printlife@home zostanie zaprezentowanych we wrześniu bieżącego roku na stacjonarnej wystawie organizowanej w ramach The Photography Show w Birmingham w Wielkiej Brytanii.

***

O Fujifilm w Europie

Fujifilm posiada w Europie ponad 50 spółek zależnych i oddziałów, które zatrudniają
ok. 4.500 pracowników w obszarach badań i rozwoju, produkcji, sprzedaży i usług, przy czym spółka FUJIFILM Europe GmbH z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech funkcjonuje jako strategiczna centrala firmy w regionie. Spółki zależne Fujifilm w Düsseldorfie obsługują szereg branż, w tym sektory technologii medycznych, biofarmaceutyków, materiałów elektronicznych, produktów przemysłowych, chemikaliów, systemów graficznych, urządzeń optycznych, przechowywania danych i wszystkich aspektów związanych z fotografią.
W ciągu ostatnich 20 lat firma swoją działalność skoncentrowała w szczególności
na ochronie zdrowia – od diagnostyki, po prewencję i leczenie. Fujifilm w Europie zapewnia całe spektrum opieki medycznej, obok badań, rozwoju i produkcji w zakresie zaawansowanych terapii, terapii genowych i szczepionek, ja także rozwiązania w zakresie medycyny regeneracyjnej.

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy do odwiedzenia strony fujifilm.pl

O FUJIFILM Holdings Corporation

FUJIFILM Holdings Corporation, z siedzibą w Tokio w Japonii, oferuje szeroką gamę najnowocześniejszych rozwiązań dla wielu gałęzi gospodarki na całym świecie. Wykorzystuje przy tym swoją rozległą wiedzę oraz kluczowe technologie opracowane dzięki nieustannemu poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Autorskie technologie FUJIFILM wpływają na rozwój szeregu dziedzin, takich jak opieka zdrowotna, systemy graficzne, materiały wysokofunkcjonalne, urządzenia optyczne, obrazowanie cyfrowe i produkty związane z obiegiem dokumentów. Te produkty i usługi wspierane są bogatym dorobkiem firmy w zakresie technologii chemicznych, mechanicznych, optycznych, elektronicznych i związanych z obrazowaniem. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2021 r. firma w skali globalnej osiągnęła przychody w wysokości 16,7 miliarda euro, przy kursie wymiany euro na poziomie 131,6 jenów. Fujifilm angażuje się w zrównoważone gospodarowanie środowiskiem naturalnym i prowadzi działalność w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.