Komunikaty PR

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR

2021-09-02  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 178
02-486 Warszawa
iwona.krakowska|fujifilm.com| |iwona.krakowska|fujifilm.com
882794706
www.fujifilm.com/pl

TOKIO, 2 września 2021 r. – Koncern Fujifilm (Prezes: Teiichi Goto) ma przyjemność ogłosić wprowadzenie na rynek pod koniec listopada 2021 r. modelu „FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR” (dalej zwanego GF35-70mm), obiektywu zmiennoogniskowego przeznaczonego do aparatów z matrycami średniego formatu.

GF35-70mm jest kompaktowym i lekkim obiektywem typu zoom, ważącym zaledwie 390 g, o doskonałej jakości optycznej w całym zakresie oferowanych długości ogniskowych: od najczęściej używanej szerokokątnej ogniskowej 35 mm, aż po standardowe 70 mm (ekwiwalent zakresu 28 mm – 55 mm w pełnoklatkowym formacie 35 mm). Wyjątkowo poręczna konstrukcja obiektywu powiększy wachlarz zastosowań dla aparatów systemu GFX, wyposażonych w matrycę światłoczułą średniego formatu.*1

Model GF35-70mm to niewielkich rozmiarów i lekki obiektyw przeznaczony do aparatów średnioformatowych, o wadze jedynie 390 g i średnicy gwintu filtra 62 mm, oferujący przy tym zróżnicowane długości ogniskowych, bez utraty wysokiej rozdzielczości obrazu i charakteryzujący się szybką pracą systemu autofokusa.

Nie będzie ciążył użytkownikowi i sprawdzi się świetnie przy fotografowaniu z ręki podczas codziennych spacerów. Wysuwany tubus mierzy 73,9 mm, co dodatkowo zwiększa jego poręczność i sprawia, że doskonale nadaje się do tego, by zabierać go ze sobą w podróż.*2 Lekkie i kompaktowe soczewki ogniskujące napędzane są silnikiem krokowym, zapewniającym ciche, szybkie i wysoce precyzyjne działanie układu autofokusa, co pozwala na błyskawiczne ustawienie ostrości na fotografowanym obiekcie i eliminuje ryzyko utraty okazji na uchwycenie dobrego kadru. GF35-70mm oferuje minimalną odległość ostrzenia 35 cm w całym zakresie dostępnych ogniskowych, umożliwiając zbliżenia obiektów znajdujących się w odległości około 25 cm od przedniej soczewki obiektywu. Dzięki tym cechom zoom ten można stosować w wielu zróżnicowanych warunkach z zachowaniem preferowanego kąta widzenia, od tradycyjnych zdjęć przy stole, przez portrety, po fotografię krajobrazową.

Solidna konstrukcja obiektywu została uszczelniona w celu zwiększenia jej odporności na pył i wilgoć, umożliwia też pracę w temperaturach sięgających -10℃, dzięki czemu użytkownik może spokojnie fotografować w każdych warunkach pogodowych, bez obawy przed deszczem.

GF35-70mm jest nowym rozwiązaniem w kategorii przenośnych zoomów przeznaczonych dla serii GFX, łączącym
w sobie dużą wszechstronność zastosowań z wygodą użytkowania i poręcznością.

*1 Matryca światłoczuła o przekątnej 55 mm (43,8 mm x 32,9 mm), i powierzchni około 1,7 razy większej od pełnoklatkowej matrycy formatu 35 mm

*2 Obiektyw osiąga długość ok. 96,4 mm przy pełnym wysunięciu tubusa.

1. Nazwa produktu, data wprowadzenia i cena

Nazwa produktu

Data wprowadzenia

Sugerowana cena detaliczna (brutto)

FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR

koniec listopada 2021 r.

4999 PLN

 

2.Cechy produktu

(1) Zaawansowana wszechstronność – dostępne wszystkie długości ogniskowych potrzebne do uchwycenia w kadrach codziennego życia

・GF35-70mm oferuje zróżnicowany zakres ogniskowych, od 35 mm przy szerokim kącie, po standardowe 70 mm (odpowiednik zakresu 28 mm – 55 mm dla formatu 35 mm), dostosowując się do różnorodnych specjalności fotograficznych, w tym fotografii krajobrazowej, portretowej i ulicznej. 

Wyróżnia się minimalną odległością roboczą wynoszącą 35 cm, czyli drugim najkrótszym dystansem ostrzenia wśród wymiennych obiektywów przeznaczonych dla serii GFX, umożliwiając zbliżenia obiektów znajdujących się około 25 cm od przedniej soczewki obiektywu. Obiektyw ten posiada szeroki zakres możliwości fotografowania, od dynamicznych szerokokątnych ujęć obiektu na tle rozmytego drugiego planu, po standardowe kadry o bardziej naturalnej perspektywie.

・Optyczna konstrukcja modelu GF35-70mm obejmuje 11 soczewek, w tym jedną asferyczną oraz dwie soczewki ED w dziewięciu grupach. Zaawansowane możliwości rozdzielcze, wsparte skuteczną kontrolą aberracji sferycznych i chromatycznych, zapewniają wysoką szczegółowość każdej fotografowanej sceny, nawet przy szerokim kącie, kiedy to obiektyw rejestruje zwiększoną ilość informacji.

(2) Najbardziej kompaktowa i najlżejsza konstrukcja wśród obiektywów GF z szybkim autofokusem i zwiększoną poręcznością

・GF35-70mm został zaprojektowany optycznie tak, by zrównoważyć jakość obrazu z poręcznością, co pozwoliło uzyskać wyjątkowo kompaktową i lekką konstrukcję, o wadze ok. 390 g, długości 73,9 mm (przy schowanym tubusie)・96,4 mm (szeroki kąt)・95,7 mm (teleobiektyw), z gwintem filtru o średnicy 62 mm. To niezwykłe osiągnięcie jak na standardowy zoom zaprojektowany do mocowania w korpusach aparatów z matrycą średniego formatu.

Nawet, gdy zamocowany jest w aparatach FUJIFILM GFX100S i FUJIFILM GFX50S II, łączny ciężar korpusu i optyki nie przekracza 1.300 g, a to naprawdę niewielkie obciążenie, co zapewnia komfort użytkowania.

・Niewielkie i lekkie soczewki ogniskujące napędzane są silnikiem krokowym, co zapewnia szybkie i precyzyjne działanie układu autofokusa, który błyskawicznie ustawia ostrość i umożliwia uchwycenie w kadrze najważniejszych momentów. Niski poziom hałasu generowanego podczas ustawiania ostrości sprawia, że obiektyw ten nie tylko nadaje się do robienia zdjęć, ale również do rejestracji materiałów wideo. 

・Obiektyw współpracuje również z trybami wykrywania twarzy/oczu, w które wyposażony jest aparat. Szybki, cichy i precyzyjny autofokus ustawia ostrość na twarzy/oczach w czasie zaledwie 0,13 sekundy*3. Jest to szczególnie przydatne w fotografii portretowej i pozwala uchwycić chwilowe zmiany mimiki.

・Tubus obiektywu zabezpieczono przed wpływem warunków atmosferycznych w 9 miejscach, więc jest odporny na pył i wilgoć oraz może być używany w temperaturach do -10℃. Obiektyw oprze się deszczowi, nawet jeśli używany jest do fotografowania z ręki w najtrudniejszych warunkach.

*3 Gdy uruchomiony jest tryb autofokusa z detekcją fazy w aparacie FUJIFILM GFX100S. Zgodnie z wytycznymi organizacji CIPA.

(3) Dodatkowe informacje              

W obiektywie zastosowano konstrukcję z ręcznie wysuwanym tubusem. Przed fotografowaniem należy ręcznie obrócić pierścień zoomu, aby wysunąć tubus do pozycji szerokokątnej 35 mm, która jest domyślnym położeniem tubusa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity
Media i PR PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
2024-04-23 | 08:00

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.