Komunikaty PR

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR

2021-09-02  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.

Ul. Krakowiaków 44, budynek 7
02-255 Warszawa
iwona.krakowska|fujifilm.com| |iwona.krakowska|fujifilm.com
882794706
www.fujifilm.com/pl

TOKIO, 2 września 2021 r. – Koncern Fujifilm (Prezes: Teiichi Goto) ma przyjemność ogłosić wprowadzenie na rynek pod koniec listopada 2021 r. modelu „FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR” (dalej zwanego GF35-70mm), obiektywu zmiennoogniskowego przeznaczonego do aparatów z matrycami średniego formatu.

GF35-70mm jest kompaktowym i lekkim obiektywem typu zoom, ważącym zaledwie 390 g, o doskonałej jakości optycznej w całym zakresie oferowanych długości ogniskowych: od najczęściej używanej szerokokątnej ogniskowej 35 mm, aż po standardowe 70 mm (ekwiwalent zakresu 28 mm – 55 mm w pełnoklatkowym formacie 35 mm). Wyjątkowo poręczna konstrukcja obiektywu powiększy wachlarz zastosowań dla aparatów systemu GFX, wyposażonych w matrycę światłoczułą średniego formatu.*1

Model GF35-70mm to niewielkich rozmiarów i lekki obiektyw przeznaczony do aparatów średnioformatowych, o wadze jedynie 390 g i średnicy gwintu filtra 62 mm, oferujący przy tym zróżnicowane długości ogniskowych, bez utraty wysokiej rozdzielczości obrazu i charakteryzujący się szybką pracą systemu autofokusa.

Nie będzie ciążył użytkownikowi i sprawdzi się świetnie przy fotografowaniu z ręki podczas codziennych spacerów. Wysuwany tubus mierzy 73,9 mm, co dodatkowo zwiększa jego poręczność i sprawia, że doskonale nadaje się do tego, by zabierać go ze sobą w podróż.*2 Lekkie i kompaktowe soczewki ogniskujące napędzane są silnikiem krokowym, zapewniającym ciche, szybkie i wysoce precyzyjne działanie układu autofokusa, co pozwala na błyskawiczne ustawienie ostrości na fotografowanym obiekcie i eliminuje ryzyko utraty okazji na uchwycenie dobrego kadru. GF35-70mm oferuje minimalną odległość ostrzenia 35 cm w całym zakresie dostępnych ogniskowych, umożliwiając zbliżenia obiektów znajdujących się w odległości około 25 cm od przedniej soczewki obiektywu. Dzięki tym cechom zoom ten można stosować w wielu zróżnicowanych warunkach z zachowaniem preferowanego kąta widzenia, od tradycyjnych zdjęć przy stole, przez portrety, po fotografię krajobrazową.

Solidna konstrukcja obiektywu została uszczelniona w celu zwiększenia jej odporności na pył i wilgoć, umożliwia też pracę w temperaturach sięgających -10℃, dzięki czemu użytkownik może spokojnie fotografować w każdych warunkach pogodowych, bez obawy przed deszczem.

GF35-70mm jest nowym rozwiązaniem w kategorii przenośnych zoomów przeznaczonych dla serii GFX, łączącym
w sobie dużą wszechstronność zastosowań z wygodą użytkowania i poręcznością.

*1 Matryca światłoczuła o przekątnej 55 mm (43,8 mm x 32,9 mm), i powierzchni około 1,7 razy większej od pełnoklatkowej matrycy formatu 35 mm

*2 Obiektyw osiąga długość ok. 96,4 mm przy pełnym wysunięciu tubusa.

1. Nazwa produktu, data wprowadzenia i cena

Nazwa produktu

Data wprowadzenia

Sugerowana cena detaliczna (brutto)

FUJINON GF35-70mmF4.5-5.6 WR

koniec listopada 2021 r.

4999 PLN

 

2.Cechy produktu

(1) Zaawansowana wszechstronność – dostępne wszystkie długości ogniskowych potrzebne do uchwycenia w kadrach codziennego życia

・GF35-70mm oferuje zróżnicowany zakres ogniskowych, od 35 mm przy szerokim kącie, po standardowe 70 mm (odpowiednik zakresu 28 mm – 55 mm dla formatu 35 mm), dostosowując się do różnorodnych specjalności fotograficznych, w tym fotografii krajobrazowej, portretowej i ulicznej. 

Wyróżnia się minimalną odległością roboczą wynoszącą 35 cm, czyli drugim najkrótszym dystansem ostrzenia wśród wymiennych obiektywów przeznaczonych dla serii GFX, umożliwiając zbliżenia obiektów znajdujących się około 25 cm od przedniej soczewki obiektywu. Obiektyw ten posiada szeroki zakres możliwości fotografowania, od dynamicznych szerokokątnych ujęć obiektu na tle rozmytego drugiego planu, po standardowe kadry o bardziej naturalnej perspektywie.

・Optyczna konstrukcja modelu GF35-70mm obejmuje 11 soczewek, w tym jedną asferyczną oraz dwie soczewki ED w dziewięciu grupach. Zaawansowane możliwości rozdzielcze, wsparte skuteczną kontrolą aberracji sferycznych i chromatycznych, zapewniają wysoką szczegółowość każdej fotografowanej sceny, nawet przy szerokim kącie, kiedy to obiektyw rejestruje zwiększoną ilość informacji.

(2) Najbardziej kompaktowa i najlżejsza konstrukcja wśród obiektywów GF z szybkim autofokusem i zwiększoną poręcznością

・GF35-70mm został zaprojektowany optycznie tak, by zrównoważyć jakość obrazu z poręcznością, co pozwoliło uzyskać wyjątkowo kompaktową i lekką konstrukcję, o wadze ok. 390 g, długości 73,9 mm (przy schowanym tubusie)・96,4 mm (szeroki kąt)・95,7 mm (teleobiektyw), z gwintem filtru o średnicy 62 mm. To niezwykłe osiągnięcie jak na standardowy zoom zaprojektowany do mocowania w korpusach aparatów z matrycą średniego formatu.

Nawet, gdy zamocowany jest w aparatach FUJIFILM GFX100S i FUJIFILM GFX50S II, łączny ciężar korpusu i optyki nie przekracza 1.300 g, a to naprawdę niewielkie obciążenie, co zapewnia komfort użytkowania.

・Niewielkie i lekkie soczewki ogniskujące napędzane są silnikiem krokowym, co zapewnia szybkie i precyzyjne działanie układu autofokusa, który błyskawicznie ustawia ostrość i umożliwia uchwycenie w kadrze najważniejszych momentów. Niski poziom hałasu generowanego podczas ustawiania ostrości sprawia, że obiektyw ten nie tylko nadaje się do robienia zdjęć, ale również do rejestracji materiałów wideo. 

・Obiektyw współpracuje również z trybami wykrywania twarzy/oczu, w które wyposażony jest aparat. Szybki, cichy i precyzyjny autofokus ustawia ostrość na twarzy/oczach w czasie zaledwie 0,13 sekundy*3. Jest to szczególnie przydatne w fotografii portretowej i pozwala uchwycić chwilowe zmiany mimiki.

・Tubus obiektywu zabezpieczono przed wpływem warunków atmosferycznych w 9 miejscach, więc jest odporny na pył i wilgoć oraz może być używany w temperaturach do -10℃. Obiektyw oprze się deszczowi, nawet jeśli używany jest do fotografowania z ręki w najtrudniejszych warunkach.

*3 Gdy uruchomiony jest tryb autofokusa z detekcją fazy w aparacie FUJIFILM GFX100S. Zgodnie z wytycznymi organizacji CIPA.

(3) Dodatkowe informacje              

W obiektywie zastosowano konstrukcję z ręcznie wysuwanym tubusem. Przed fotografowaniem należy ręcznie obrócić pierścień zoomu, aby wysunąć tubus do pozycji szerokokątnej 35 mm, która jest domyślnym położeniem tubusa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.