Komunikaty PR

Golden Arrow 2023 dla “Nic co ludzkie nie jest nam obce”

2023-06-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

W czwartek, 22 czerwca, odbyła się finałowa gala konkursu Golden Arrow 2023, podczas którego jury oceniło pomysły i efekty polskich kampanii zrealizowanych w minionym roku. Konkursowi przyświeca idea promowania wyróżniających się praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych, które mogą stanowić wzór oraz inspirację dla innych z branż. Dla Fundacji Avalon oraz Agencji Nie Do Ogarnięcia (ANDO) wieczór okazał się być pasmem sukcesów. Kampania “Nic co ludzkie nie jest nam obce" została nagrodzona wyróżnieniem w kategorii non-profit oraz złotą statuetką Golden Arrow w kategorii kampania idei!  

Szczęśliwa piątka dla kampanii społecznej Fundacji Avalon 

“Nic co ludzkie nie jest nam obce” to już piąta, ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon, trwająca od grudnia 2022 do lutego 2023 roku, która odbiła się szerokim echem w mediach, dzięki oryginalnej fabule poruszającej ważne społecznie tematy, związane z niepełnosprawnością. Opowiada historie sześciu bohaterów z niepełnosprawnościami, które pokazały, że niepełnosprawność nie ogranicza, a codzienna rzeczywistość przeplatana radosnymi i trudniejszymi sytuacjami jest normą dla wszystkich. Dla Fundacji Avalon i Agencji Nie Do Ogarnięcia to kolejne wspólne wyróżnienie.  W ubiegłym roku zostały uhonorowane nagrodą specjalną w konkursie KREATURA za kampanię “Pełnosprawni w miłości”, która odważnie włączyła do debaty publicznej temat miłości i życia seksualnego osób z niepełnosprawnościami.

Jesteśmy jako Fundacja Avalon ogromnie dumni i wzruszeni z otrzymanej nagrody Golden Arrow. Daje nam to pewność, że słusznie wybieramy nie zawsze oczywiste rozwiązania w tworzeniu kampanii społecznych. Pragniemy wspierać środowisko Osób z Niepełnosprawnościami poprzez edukację społeczeństwa i wskazywanie właściwych kierunków myślenia i postrzegania tej największej mniejszości żyjącej w Polsce i na świecie.   O tym jest kampania "Nic co ludzkie nie jest nam obce", o prawdzie codziennego życia osób z niepełnosprawnościami, która nie różni się niczym od tej osób pełnosprawnych. Chcieliśmy pokazać prawdziwe historie osób realizujących się na wielu płaszczyznach w nowoczesnej, atrakcyjnej, inspirującej formie. Myślę, że się udało, a nagroda i wyróżnienie są dowodem na to, że można o ważnych tematach społecznych mówić nieszablonowym językiem.   

mówi Helena Szczuka, Kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon, prowadząca kampanię.

Agencja Nie Do ogarnięcia świetnie ogarnęła temat

Za strategię komunikacji oraz realizację kampanii “Nic co ludzkie nie jest nam obce” odpowiada Agencja Nie Do Ogarnięcia. Działania kampanijne obejmowały m.in. spoty TV, kampanię digital, radio, outdoor, komunikację w mediach społecznościowych. Do współpracy zaangażowani zostali także influencerzy oraz liczni twórcy internetowi.  Za produkcję spotów odpowiedzialny był dom produkcyjny Shootme, a za zakup mediów agencja Grandes Ideas. 

Głównym celem, podczas pracy nad kampanią „Nic co ludzkie nie jest nam obce”, było normalizowanie wizerunku osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społecznym rozumieniu, a więc pokazanie ich życia takim, jakie jest naprawdę, bez kontekstu, w którym niepełnosprawność stanowi główny wątek. Podstawą kampanii stały się historie osób, których niepełnosprawność być może i jest widoczna, ale nie stanowi głównego elementu historii. Bez filtra, wygładzenia i ugrzecznienia, postanowiliśmy pokazać społeczeństwu, że osobom z niepełnosprawnościami „Nic co ludzkie nie jest obce”: relacje, obowiązki, praca, chwile radości, ale również drobne złośliwości losu, niespodziewane zwroty akcji czy uczucia pełne sprzeczności. ​

mówi Piotr Cebo, partner, Agencja Nie Do Ogarnięcia.  

Agencja Nie Do Ogarnięcia to agencja kreatywna 360, której specjalnością są działania niestandardowe. Agencja realizowała projekty dla marek tj. ALDI Polska, ŁOMŻA, Lubella, Pracuj.pl oraz organizacji społecznych tj. Fundacja Avalon, Fundacja Anny Dymnej Mimo Wszystko czy Czytaj.pl.

Kampania społeczna “Nic co ludzkie nie jest nam obce” została współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.


Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Organizacja powstała w 2006 roku, a od roku 2009 posiada status organizacji pożytku publicznego. Ma siedzibę w Warszawie, jednak swoim wsparciem obejmuje osoby potrzebujące z całej Polski. Fundacja oferuje pomoc potrzebującym w obszarze finansowym, a także prowadzi szereg programów społecznych i edukacyjnych, mających na celu zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie. Fundacja Avalon aktualnie wspiera blisko 14 000 osób z całej Polski. Łączna wartość pomocy udzielonej przez Fundację swoim podopiecznym wynosi ponad 300 mln złotych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Avalon
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.