Komunikaty PR

Goodyear świętuje 125. urodziny serialem dokumentalnym

2023-08-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Z okazji 125. urodzin Goodyear zaprezentował 7-odcinkowy serial dokumentalny „Goodyear: 125 Years in Motion”, który opisuje historię i osiągnięcia producenta poprzez unikalne archiwalne zdjęcia i wspomnienia ludzi, którzy na przestrzeni lat byli związani z marką i brali udział w przesuwaniu granic technologii, nie tylko oponiarskich. Serial można obejrzeć na kanale YouTube marki.

Opony „inteligentne”, opony z materiałów odnawialnych, kuliste i te do pojazdów kosmicznych – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez firmę Goodyear w ciągu 125 lat istnienia. Lista wynalazków amerykańskiego producenta wykracza daleko poza same opony - dorobek firmy to także sterowce, w tym ikoniczny Blimp do dziś widoczny na niebie w różnych częściach świata, samoloty budowane na potrzeby amerykańskiej armii, pierwszy komercyjny ruchomy chodnik Goodyear Memory Belt, czyli pas transmisyjny do sortowania paczek, a nawet sztuczne serce.

Serial opisuje firmę – jej dorobek, ludzi i produkty – z wielu różnych perspektyw pokazując wszechstronność i nowatorski gen Goodyeara, który ma na swoim koncie także liczne sukcesy w sportach motorowych na najważniejszych torach świata, światowe rekordy prędkości i niewątpliwy wkład w rozwój motoryzacji.

Każdy z kilkuminutowych odcinków serialu poświęcony jest innemu zagadnieniu:

  1. Uruchom silniki: początek” Pierwszy odcinek sięga do najodleglejszej przeszłości i przedstawia amerykańskiego przemysłowca Franka Seiberlinga, który 29 sierpnia 1898 roku założył firmę w Akron w stanie Ohio i na cześć wynalazcy Charlesa Goodyear’a nazywał ją Goodyear Tire and Rubber Company. Dał wtedy początek przedsiębiorstwu, które niedługo potem, bo w 1916 roku, stało się największym na świecie producentem ogumienia, a dziś jest w ścisłej światowej czołówce mając na koncie prawie 10 miliardów wyprodukowanych opon.
  2. Na właściwym torze: marki, ikony i wyścigi”. Drugi odcinek prezentuje historię kultowych symboli Goodyeara, takich jak Wingfoot Express, Clock Tower i słynny Goodyear Blimp. To także opowieść o zaangażowaniu marki w świat wyścigów samochodowych, które zaczęło się od prośby złożonej przez Henry'ego Forda.
  3. Malownicza trasa: więcej niż opony”. Trzecia część odsłania kulisy innowacyjności marki i pokazuje wszechstronność i rozległość działań Goodyeara wykraczających poza produkcję samych opon - od hamulców dla samolotów i silników rakietowych, przez kuloodporne zbiorniki paliw po systemy naprowadzania i satelity, a nawet protezy kończyn.
  4. Z myślą o przyszłości: innowacje”. Od przełomowych wzorów bieżnika opon po postępy w lotnictwie i kosmonautyce - ten odcinek pokazuje jak Goodyear przesuwa granice projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju opon.
  5. Pasażerowie na pokładzie: nasi ludzie”. To część serialu, gdzie marka oddaje hołd swoim pracownikom - od liderów-wizjonerów po oddane zespoły i całe pokolenia rodzin pracujących w Goodyear.
  6. Idziemy razem: nasi klienci”. W tym odcinku poznajemy klientów Goodyeara rozlokowanych na całym świecie, którzy dzielą się refleksjami dotyczącymi zwykle wieloletniej współpracy z marką i doświadczeniami na temat produktów i świadczonej obsługi.
  7. Na szybkim pasie: następne 125 lat”. Ostatnia część serialu to okazja do rozmowy o  przyszłości - eksperci Goodyear prognozują przyszłość firmy, branży i szeroko pojętej mobilności. Opony bezpowietrzne, opony ze zrównoważonych materiałów, kuliste do pojazdów autonomicznych i coraz nowocześniejsze opony do aut elektrycznych – zmiany w branży motoryzacyjnej niosą nieustannie nowe wyzwania.

Innowacje w DNA Goodyear

Goodyear ma obecnie 57 zakładów produkcyjnych w 23 krajach i zatrudnia 74 000 pracowników na całym świecie. Jest też inwestorem strategicznym w Firmie Oponiarskiej w Dębicy – ta fabryka opon jest trzecim największym zakładem producenta w Europie.

Za rozwój najnowocześniejszych produktów odpowiadają dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu. To tam powstają dobrze znane klientom flagowe opony m.in. z linii Goodyear Eagle F1, Vector 4Seasons czy też UltraGrip, ale także opony koncepcyjne, których na drogach jeszcze nie ma, jak opony porośnięte mchem czy opony bezpowietrzne.

Produkty Goodyear są cenione przez profesjonalnych testerów i klientów za jakość i niezawodność – te atuty są wypracowywane podczas licznych testów na torach i w ośrodkach badawczych zlokalizowanych w różnych częściach świata. Marka posiada własne laboratorium do badania śniegu w Luksemburgu, w którym symulowane są zróżnicowane warunki drogowe, co pomaga tworzyć niezawodne opony zimowe.

Projektowanie, opracowywanie, dostarczanie opon i usług spełniających wszystkie potrzeby związane z jazdą są siłą napędową innowacji Goodyear. Poza ustanawianiem rekordów w kosmosie i na ziemi, oponiarskie innowacje Goodyear przyczyniły się do znacznych postępów w rolnictwie, lotnictwie, przemyśle budowalnym, wydobywczym, transporcie, czy dostawach ostatniej mili. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.