Komunikaty PR

Goodyear świętuje 125. urodziny serialem dokumentalnym

2023-08-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Z okazji 125. urodzin Goodyear zaprezentował 7-odcinkowy serial dokumentalny „Goodyear: 125 Years in Motion”, który opisuje historię i osiągnięcia producenta poprzez unikalne archiwalne zdjęcia i wspomnienia ludzi, którzy na przestrzeni lat byli związani z marką i brali udział w przesuwaniu granic technologii, nie tylko oponiarskich. Serial można obejrzeć na kanale YouTube marki.

Opony „inteligentne”, opony z materiałów odnawialnych, kuliste i te do pojazdów kosmicznych – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez firmę Goodyear w ciągu 125 lat istnienia. Lista wynalazków amerykańskiego producenta wykracza daleko poza same opony - dorobek firmy to także sterowce, w tym ikoniczny Blimp do dziś widoczny na niebie w różnych częściach świata, samoloty budowane na potrzeby amerykańskiej armii, pierwszy komercyjny ruchomy chodnik Goodyear Memory Belt, czyli pas transmisyjny do sortowania paczek, a nawet sztuczne serce.

Serial opisuje firmę – jej dorobek, ludzi i produkty – z wielu różnych perspektyw pokazując wszechstronność i nowatorski gen Goodyeara, który ma na swoim koncie także liczne sukcesy w sportach motorowych na najważniejszych torach świata, światowe rekordy prędkości i niewątpliwy wkład w rozwój motoryzacji.

Każdy z kilkuminutowych odcinków serialu poświęcony jest innemu zagadnieniu:

  1. Uruchom silniki: początek” Pierwszy odcinek sięga do najodleglejszej przeszłości i przedstawia amerykańskiego przemysłowca Franka Seiberlinga, który 29 sierpnia 1898 roku założył firmę w Akron w stanie Ohio i na cześć wynalazcy Charlesa Goodyear’a nazywał ją Goodyear Tire and Rubber Company. Dał wtedy początek przedsiębiorstwu, które niedługo potem, bo w 1916 roku, stało się największym na świecie producentem ogumienia, a dziś jest w ścisłej światowej czołówce mając na koncie prawie 10 miliardów wyprodukowanych opon.
  2. Na właściwym torze: marki, ikony i wyścigi”. Drugi odcinek prezentuje historię kultowych symboli Goodyeara, takich jak Wingfoot Express, Clock Tower i słynny Goodyear Blimp. To także opowieść o zaangażowaniu marki w świat wyścigów samochodowych, które zaczęło się od prośby złożonej przez Henry'ego Forda.
  3. Malownicza trasa: więcej niż opony”. Trzecia część odsłania kulisy innowacyjności marki i pokazuje wszechstronność i rozległość działań Goodyeara wykraczających poza produkcję samych opon - od hamulców dla samolotów i silników rakietowych, przez kuloodporne zbiorniki paliw po systemy naprowadzania i satelity, a nawet protezy kończyn.
  4. Z myślą o przyszłości: innowacje”. Od przełomowych wzorów bieżnika opon po postępy w lotnictwie i kosmonautyce - ten odcinek pokazuje jak Goodyear przesuwa granice projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju opon.
  5. Pasażerowie na pokładzie: nasi ludzie”. To część serialu, gdzie marka oddaje hołd swoim pracownikom - od liderów-wizjonerów po oddane zespoły i całe pokolenia rodzin pracujących w Goodyear.
  6. Idziemy razem: nasi klienci”. W tym odcinku poznajemy klientów Goodyeara rozlokowanych na całym świecie, którzy dzielą się refleksjami dotyczącymi zwykle wieloletniej współpracy z marką i doświadczeniami na temat produktów i świadczonej obsługi.
  7. Na szybkim pasie: następne 125 lat”. Ostatnia część serialu to okazja do rozmowy o  przyszłości - eksperci Goodyear prognozują przyszłość firmy, branży i szeroko pojętej mobilności. Opony bezpowietrzne, opony ze zrównoważonych materiałów, kuliste do pojazdów autonomicznych i coraz nowocześniejsze opony do aut elektrycznych – zmiany w branży motoryzacyjnej niosą nieustannie nowe wyzwania.

Innowacje w DNA Goodyear

Goodyear ma obecnie 57 zakładów produkcyjnych w 23 krajach i zatrudnia 74 000 pracowników na całym świecie. Jest też inwestorem strategicznym w Firmie Oponiarskiej w Dębicy – ta fabryka opon jest trzecim największym zakładem producenta w Europie.

Za rozwój najnowocześniejszych produktów odpowiadają dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu. To tam powstają dobrze znane klientom flagowe opony m.in. z linii Goodyear Eagle F1, Vector 4Seasons czy też UltraGrip, ale także opony koncepcyjne, których na drogach jeszcze nie ma, jak opony porośnięte mchem czy opony bezpowietrzne.

Produkty Goodyear są cenione przez profesjonalnych testerów i klientów za jakość i niezawodność – te atuty są wypracowywane podczas licznych testów na torach i w ośrodkach badawczych zlokalizowanych w różnych częściach świata. Marka posiada własne laboratorium do badania śniegu w Luksemburgu, w którym symulowane są zróżnicowane warunki drogowe, co pomaga tworzyć niezawodne opony zimowe.

Projektowanie, opracowywanie, dostarczanie opon i usług spełniających wszystkie potrzeby związane z jazdą są siłą napędową innowacji Goodyear. Poza ustanawianiem rekordów w kosmosie i na ziemi, oponiarskie innowacje Goodyear przyczyniły się do znacznych postępów w rolnictwie, lotnictwie, przemyśle budowalnym, wydobywczym, transporcie, czy dostawach ostatniej mili. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.