Komunikaty PR

Goodyear świętuje 125. urodziny serialem dokumentalnym

2023-08-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Z okazji 125. urodzin Goodyear zaprezentował 7-odcinkowy serial dokumentalny „Goodyear: 125 Years in Motion”, który opisuje historię i osiągnięcia producenta poprzez unikalne archiwalne zdjęcia i wspomnienia ludzi, którzy na przestrzeni lat byli związani z marką i brali udział w przesuwaniu granic technologii, nie tylko oponiarskich. Serial można obejrzeć na kanale YouTube marki.

Opony „inteligentne”, opony z materiałów odnawialnych, kuliste i te do pojazdów kosmicznych – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez firmę Goodyear w ciągu 125 lat istnienia. Lista wynalazków amerykańskiego producenta wykracza daleko poza same opony - dorobek firmy to także sterowce, w tym ikoniczny Blimp do dziś widoczny na niebie w różnych częściach świata, samoloty budowane na potrzeby amerykańskiej armii, pierwszy komercyjny ruchomy chodnik Goodyear Memory Belt, czyli pas transmisyjny do sortowania paczek, a nawet sztuczne serce.

Serial opisuje firmę – jej dorobek, ludzi i produkty – z wielu różnych perspektyw pokazując wszechstronność i nowatorski gen Goodyeara, który ma na swoim koncie także liczne sukcesy w sportach motorowych na najważniejszych torach świata, światowe rekordy prędkości i niewątpliwy wkład w rozwój motoryzacji.

Każdy z kilkuminutowych odcinków serialu poświęcony jest innemu zagadnieniu:

  1. Uruchom silniki: początek” Pierwszy odcinek sięga do najodleglejszej przeszłości i przedstawia amerykańskiego przemysłowca Franka Seiberlinga, który 29 sierpnia 1898 roku założył firmę w Akron w stanie Ohio i na cześć wynalazcy Charlesa Goodyear’a nazywał ją Goodyear Tire and Rubber Company. Dał wtedy początek przedsiębiorstwu, które niedługo potem, bo w 1916 roku, stało się największym na świecie producentem ogumienia, a dziś jest w ścisłej światowej czołówce mając na koncie prawie 10 miliardów wyprodukowanych opon.
  2. Na właściwym torze: marki, ikony i wyścigi”. Drugi odcinek prezentuje historię kultowych symboli Goodyeara, takich jak Wingfoot Express, Clock Tower i słynny Goodyear Blimp. To także opowieść o zaangażowaniu marki w świat wyścigów samochodowych, które zaczęło się od prośby złożonej przez Henry'ego Forda.
  3. Malownicza trasa: więcej niż opony”. Trzecia część odsłania kulisy innowacyjności marki i pokazuje wszechstronność i rozległość działań Goodyeara wykraczających poza produkcję samych opon - od hamulców dla samolotów i silników rakietowych, przez kuloodporne zbiorniki paliw po systemy naprowadzania i satelity, a nawet protezy kończyn.
  4. Z myślą o przyszłości: innowacje”. Od przełomowych wzorów bieżnika opon po postępy w lotnictwie i kosmonautyce - ten odcinek pokazuje jak Goodyear przesuwa granice projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju opon.
  5. Pasażerowie na pokładzie: nasi ludzie”. To część serialu, gdzie marka oddaje hołd swoim pracownikom - od liderów-wizjonerów po oddane zespoły i całe pokolenia rodzin pracujących w Goodyear.
  6. Idziemy razem: nasi klienci”. W tym odcinku poznajemy klientów Goodyeara rozlokowanych na całym świecie, którzy dzielą się refleksjami dotyczącymi zwykle wieloletniej współpracy z marką i doświadczeniami na temat produktów i świadczonej obsługi.
  7. Na szybkim pasie: następne 125 lat”. Ostatnia część serialu to okazja do rozmowy o  przyszłości - eksperci Goodyear prognozują przyszłość firmy, branży i szeroko pojętej mobilności. Opony bezpowietrzne, opony ze zrównoważonych materiałów, kuliste do pojazdów autonomicznych i coraz nowocześniejsze opony do aut elektrycznych – zmiany w branży motoryzacyjnej niosą nieustannie nowe wyzwania.

Innowacje w DNA Goodyear

Goodyear ma obecnie 57 zakładów produkcyjnych w 23 krajach i zatrudnia 74 000 pracowników na całym świecie. Jest też inwestorem strategicznym w Firmie Oponiarskiej w Dębicy – ta fabryka opon jest trzecim największym zakładem producenta w Europie.

Za rozwój najnowocześniejszych produktów odpowiadają dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu. To tam powstają dobrze znane klientom flagowe opony m.in. z linii Goodyear Eagle F1, Vector 4Seasons czy też UltraGrip, ale także opony koncepcyjne, których na drogach jeszcze nie ma, jak opony porośnięte mchem czy opony bezpowietrzne.

Produkty Goodyear są cenione przez profesjonalnych testerów i klientów za jakość i niezawodność – te atuty są wypracowywane podczas licznych testów na torach i w ośrodkach badawczych zlokalizowanych w różnych częściach świata. Marka posiada własne laboratorium do badania śniegu w Luksemburgu, w którym symulowane są zróżnicowane warunki drogowe, co pomaga tworzyć niezawodne opony zimowe.

Projektowanie, opracowywanie, dostarczanie opon i usług spełniających wszystkie potrzeby związane z jazdą są siłą napędową innowacji Goodyear. Poza ustanawianiem rekordów w kosmosie i na ziemi, oponiarskie innowacje Goodyear przyczyniły się do znacznych postępów w rolnictwie, lotnictwie, przemyśle budowalnym, wydobywczym, transporcie, czy dostawach ostatniej mili. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.