Komunikaty PR

Immergas z kolejną odsłoną kampanii #razemdlaczystegopowietrza

2021-09-29  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Kampania jest prowadzona już od dwóch lat. Wraz z nową odsłoną Immergas przygotował dwie platformy: razemdlaczystegopowterza.pl i wiemjakbyceko.pl. Marka chce w ten sposób przekonać do przejścia na ekologiczne źródła ciepła i pomóc nawigować klientów w wyborze pomp ciepła.

Cel: przekonać, że małymi krokami możemy zmieniać przyszłość

Akcja wystartowała w połowie sierpnia br. – tuż przed rozpoczęciem sezonu grzewczego, kiedy rokrocznie nasila się problem smogu, a do tego staje się głośny medialnie. Najważniejszymi elementami kampanii są filmy z Adamem Bieleckim i Maciejem Janowskim, którzy promują postawy proekologiczne. Od początku emisji filmy zanotowały łącznie ok. 350 000 wyświetleń w ciągu miesiąca. Myślą przewodnią spotów jest uświadomienie odbiorcom wszechobecności szkodliwego smogu. Jak podkreślają pomysłodawcy kampanii, to najlepszy moment na to, by zastanowić się nad tym, jak pozyskujemy w domach ciepło i czy sposób ten jest dla naszego klimatu bezpieczny.

Chcemy uświadomić, że to nie tylko problem, który dotyka nas dzisiaj, ale będzie dotyczył również kolejnych pokoleń – naszych dzieci czy wnuków. Zmieniając już tylko niektóre aspekty w naszej codzienności, możemy dać im lepszą przyszłość – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas. 

Strategia: edukować i dementować mity

Kampania ma pozycjonować markę jako producenta nowoczesnych i ekologicznych pomp ciepła. Immergas chce nie tylko sprzedawać urządzenia, ale przede wszystkim edukować rynek na temat walki o czyste powietrze i przypominać, że mamy coraz mniej czasu na zmiany. Akcja tłumaczy również zasady działania urządzeń takich jak pompy ciepła czy obala mity dotyczące pomp ciepła. Przyszłość kolejnych pokoleń leży w naszych rękach. Dlatego potrzebna jest zmiana i wspólne działanie.

Przewodnik dla tych, którzy chcą zacząć z ekologicznymi rozwiązaniami 

W ramach kampanii powstały dwie strony – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pierwsza skupia swoją uwagę na tym, jakie ryzyko niosą za sobą zanieczyszczenia powietrza. Druga jest naturalną kontynuacją tej pierwszej, prezentującą konkretne, ekologiczne rozwiązania. Od początku kampanii strony, które zawierają treści edukacyjne, cieszą się popularnością – łącznie były odwiedzone ponad 2 miliony razy. 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoba, która chce wejść w świat ekologicznych systemów grzewczych, może czuć się zagubiona. Nie każdy przecież dysponuje specjalistyczną wiedzą na temat ogrzewania, a mnogość rozwiązań może być dodatkowym utrudnieniem. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na stworzenie drugiego landing pagea, wiemjakbyceko.pl, który jest swoistym przewodnikiem, pomagającym w wyborze pompy ciepła. Stworzenie dwóch landing page’ów w ramach jednej kampanii było zamierzone. Nie chcieliśmy odciągać uwagi od najważniejszego tematu, czyli problemu czystego powietrza. Naszym nadrzędnym celem jest edukacja – tłumaczy Magdalena Oskiera.

Adam Bielecki i Maciej Janowski 

Pomysłodawcy kampanii wskazują, że głównym kryterium wyboru ambasadorów kampanii był fakt, aby były to znane osoby, które angażują się w działania na rzecz planety prywatnie – a nie tylko w ramach współpracy z firmami. W ten sposób wybór padł na Adama Bieleckiego, który żyje blisko natury, a jako osoba podróżująca w odległe rejony świata doskonale wie, jaka jest różnica pomiędzy powietrzem w mieście, na wsi, a tym nieskażonym przez ludzką działalność. Z kolei Maciej Janowski, gwiazda polskiego żużla, od dawna angażuje się w proekologiczne inicjatywy w swoich rodzinnych stronach i udowadnia zarazem, że bez względu na to, czym zajmujemy się na co dzień – każdy z nas może i powinien dbać o środowisko naturalne.

Kampania poza dwoma landing page’ami obejmuje także działania w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych, digitalu, a także na Facebooku, Instagramie i Youtube oraz przez kampanię OOH (billboardy, emisja na Tauron Arena Kraków, tramwaje, autobusy), paczkomaty InPost i radio. Na fanpage’u marki organizowane są regularnie konkursy, w których można wygrać atrakcyjne nagrody związane z czystym powietrzem. Za realizację odpowiada 5-osobowy zespół marketingu Immergas ze wsparciem agencji zewnętrznych. Obecna odsłona #razemdlaczystegopowietrza potrwa do końca 2021 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.