Immergas z kolejną odsłoną kampanii #razemdlaczystegopowietrza
Offteam
Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl
Kampania jest prowadzona już od dwóch lat. Wraz z nową odsłoną Immergas przygotował dwie platformy: razemdlaczystegopowterza.pl i wiemjakbyceko.pl. Marka chce w ten sposób przekonać do przejścia na ekologiczne źródła ciepła i pomóc nawigować klientów w wyborze pomp ciepła.
Cel: przekonać, że małymi krokami możemy zmieniać przyszłość
Akcja wystartowała w połowie sierpnia br. – tuż przed rozpoczęciem sezonu grzewczego, kiedy rokrocznie nasila się problem smogu, a do tego staje się głośny medialnie. Najważniejszymi elementami kampanii są filmy z Adamem Bieleckim i Maciejem Janowskim, którzy promują postawy proekologiczne. Od początku emisji filmy zanotowały łącznie ok. 350 000 wyświetleń w ciągu miesiąca. Myślą przewodnią spotów jest uświadomienie odbiorcom wszechobecności szkodliwego smogu. Jak podkreślają pomysłodawcy kampanii, to najlepszy moment na to, by zastanowić się nad tym, jak pozyskujemy w domach ciepło i czy sposób ten jest dla naszego klimatu bezpieczny.
– Chcemy uświadomić, że to nie tylko problem, który dotyka nas dzisiaj, ale będzie dotyczył również kolejnych pokoleń – naszych dzieci czy wnuków. Zmieniając już tylko niektóre aspekty w naszej codzienności, możemy dać im lepszą przyszłość – tłumaczy Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas.
Strategia: edukować i dementować mity
Kampania ma pozycjonować markę jako producenta nowoczesnych i ekologicznych pomp ciepła. Immergas chce nie tylko sprzedawać urządzenia, ale przede wszystkim edukować rynek na temat walki o czyste powietrze i przypominać, że mamy coraz mniej czasu na zmiany. Akcja tłumaczy również zasady działania urządzeń takich jak pompy ciepła czy obala mity dotyczące pomp ciepła. Przyszłość kolejnych pokoleń leży w naszych rękach. Dlatego potrzebna jest zmiana i wspólne działanie.
Przewodnik dla tych, którzy chcą zacząć z ekologicznymi rozwiązaniami
W ramach kampanii powstały dwie strony – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pierwsza skupia swoją uwagę na tym, jakie ryzyko niosą za sobą zanieczyszczenia powietrza. Druga jest naturalną kontynuacją tej pierwszej, prezentującą konkretne, ekologiczne rozwiązania. Od początku kampanii strony, które zawierają treści edukacyjne, cieszą się popularnością – łącznie były odwiedzone ponad 2 miliony razy.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoba, która chce wejść w świat ekologicznych systemów grzewczych, może czuć się zagubiona. Nie każdy przecież dysponuje specjalistyczną wiedzą na temat ogrzewania, a mnogość rozwiązań może być dodatkowym utrudnieniem. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na stworzenie drugiego landing page’a, wiemjakbyceko.pl, który jest swoistym przewodnikiem, pomagającym w wyborze pompy ciepła. Stworzenie dwóch landing page’ów w ramach jednej kampanii było zamierzone. Nie chcieliśmy odciągać uwagi od najważniejszego tematu, czyli problemu czystego powietrza. Naszym nadrzędnym celem jest edukacja – tłumaczy Magdalena Oskiera.
Adam Bielecki i Maciej Janowski
Pomysłodawcy kampanii wskazują, że głównym kryterium wyboru ambasadorów kampanii był fakt, aby były to znane osoby, które angażują się w działania na rzecz planety prywatnie – a nie tylko w ramach współpracy z firmami. W ten sposób wybór padł na Adama Bieleckiego, który żyje blisko natury, a jako osoba podróżująca w odległe rejony świata doskonale wie, jaka jest różnica pomiędzy powietrzem w mieście, na wsi, a tym nieskażonym przez ludzką działalność. Z kolei Maciej Janowski, gwiazda polskiego żużla, od dawna angażuje się w proekologiczne inicjatywy w swoich rodzinnych stronach i udowadnia zarazem, że bez względu na to, czym zajmujemy się na co dzień – każdy z nas może i powinien dbać o środowisko naturalne.
Kampania poza dwoma landing page’ami obejmuje także działania w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych, digitalu, a także na Facebooku, Instagramie i Youtube oraz przez kampanię OOH (billboardy, emisja na Tauron Arena Kraków, tramwaje, autobusy), paczkomaty InPost i radio. Na fanpage’u marki organizowane są regularnie konkursy, w których można wygrać atrakcyjne nagrody związane z czystym powietrzem. Za realizację odpowiada 5-osobowy zespół marketingu Immergas ze wsparciem agencji zewnętrznych. Obecna odsłona #razemdlaczystegopowietrza potrwa do końca 2021 roku.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.