Komunikaty PR

Ingka Centres uruchomiła Meeting Place Academy

2023-11-15  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Warszawa, 15 listopada, 2023 r.

Ingka Centres Polska uruchomiła w centrach handlowych program – Meeting Place Academy, mający na celu wzmocnienie pozycji osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, znajdujących się w trudnej sytuacji i marginalizowanych. Program skupia się na rozwoju umiejętności i zapewnieniu możliwości potrzebnych do odniesienia sukcesu na polskim rynku pracy. Inicjatywa ta realizowana we współpracy z organizacjami pozarządowymi i najemcami, odzwierciedla zaangażowanie Ingka Centres w promowanie integracji i tworzenie ścieżek zatrudnienia dla potrzebujących.

Akademia wystartowała w trzech centrach handlowych w całej Polsce: Alei Bielany we Wrocławiu, Wola Parku w Warszawie oraz w Porcie Łódź. W pierwszej edycji wzięło udział 56 osób.

Wzmacnianie pozycji uczestników poprzez edukację i zatrudnienie

Program składał się z dwóch etapów. Pierwszy z nich obejmował rekrutację kandydatów, zainteresowanie udziałem wyraziło 166 osób. Po kompleksowym procesie selekcji, 56 osób przeszło specjalistyczne szkolenia z zakresu znajomości języka polskiego, orientacji na rynku pracy oraz holistycznego programu obejmującego zarówno budowanie kompetencji miękkich, jak i twardych.

Praktyka

Po ukończeniu szkoleń, 43 uczestników odbyło trwające od jednego do trzech miesięcy, płatne staże  na różnych stanowiskach u najemców i partnerów handlowych Ingka Centres. W rezultacie, 27 absolwentów Akademii zostało zatrudnionych, co pozytywnie wpłynęło nie tylko na ich życie, ale także na lokalną sytuację ekonomiczną.

Lokalne przykłady sukcesu

Pozytywny wpływ programu odzwierciedlają wyniki z wszystkich zaangażowanych centrów handlowych Ingka Centres. Port Łódź zapewnił płatne staże 25 osobom, z czego 6 znalazło później pracę. W Wola Parku staże odbyło 9 osób, a w sumie 12 osób znalazło stałą pracę. W Alei Bielany 9 osób podjęło staże i wszystkie znalazły później zatrudnienie.

Różnorodność i inkluzywność

Akademia to program wpisany w strategię Ingka Centres – traktowania różnorodności jako siły napędowej dla innowacji. Dając uczestnikom możliwości zatrudnienia, nie tylko pozwala na ich rozwój, ale także zachęca do utrwalania długofalowych relacji z pracodawcami i Polską, jako krajem przyjmującym.

Pomyślne uruchomienie Akademii przez Ingka Centres Polska stanowi podstawę do dalszego rozwoju. Inicjatywa ta jest ważnym krokiem w kierunku promowania inkluzywności w przyszłości oraz wzmacniania pozytywnych zmian w społecznościach lokalnych.

– Poprzez uruchomienie programu Akademii pokazaliśmy, że każdy może zrobić krok w kierunku poprawy jakości życia innych ludzi, dokonując rzeczywistych zmian w społecznościach lokalnych. Wzmacniając pozycję poszczególnych osób poprzez zatrudnienie i rozwijanie ich umiejętności, przyczyniliśmy się do zapewnienia lepszej i bardziej włączającej przyszłości dla wszystkich. – dodaje Magdalena Szpilka, partnerka ds. zrównoważonego rozwoju.

Uruchomienie programu pokazuje polskie zaangażowanie i chęć dalszego rozwoju firmy w obszarze wspierania osób z doświadczeniem uchodźczym oraz społeczności marginalizowanych w Europie i na całym świecie.

Ingka Centres

Spółka Ingka Centres należy do Grupy Ingka (obejmującej również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ingka Ceners ma ponad 40 lat doświadczenia w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Aktualnie współpracuje z 3000 markami, obecnymi w 45 obiektach handlowych firmy na 15 światowych rynkach, które rocznie odwiedza 370 milionów osób. Ingka Centres tworzy miejsca spotkań we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, dbając o zachowanie emocjonalnego charakteru miejsc, który wnosi wartość i buduje więzi między ludźmi.

 

Więcej na temat Ingka Centres: https://www.ingkacentres.com/pl/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.