Ingka Centres uruchomiła Meeting Place Academy

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Warszawa, 15 listopada, 2023 r.
Ingka Centres Polska uruchomiła w centrach handlowych program – Meeting Place Academy, mający na celu wzmocnienie pozycji osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, znajdujących się w trudnej sytuacji i marginalizowanych. Program skupia się na rozwoju umiejętności i zapewnieniu możliwości potrzebnych do odniesienia sukcesu na polskim rynku pracy. Inicjatywa ta realizowana we współpracy z organizacjami pozarządowymi i najemcami, odzwierciedla zaangażowanie Ingka Centres w promowanie integracji i tworzenie ścieżek zatrudnienia dla potrzebujących.
Akademia wystartowała w trzech centrach handlowych w całej Polsce: Alei Bielany we Wrocławiu, Wola Parku w Warszawie oraz w Porcie Łódź. W pierwszej edycji wzięło udział 56 osób.
Wzmacnianie pozycji uczestników poprzez edukację i zatrudnienie
Program składał się z dwóch etapów. Pierwszy z nich obejmował rekrutację kandydatów, zainteresowanie udziałem wyraziło 166 osób. Po kompleksowym procesie selekcji, 56 osób przeszło specjalistyczne szkolenia z zakresu znajomości języka polskiego, orientacji na rynku pracy oraz holistycznego programu obejmującego zarówno budowanie kompetencji miękkich, jak i twardych.
Praktyka
Po ukończeniu szkoleń, 43 uczestników odbyło trwające od jednego do trzech miesięcy, płatne staże na różnych stanowiskach u najemców i partnerów handlowych Ingka Centres. W rezultacie, 27 absolwentów Akademii zostało zatrudnionych, co pozytywnie wpłynęło nie tylko na ich życie, ale także na lokalną sytuację ekonomiczną.
Lokalne przykłady sukcesu
Pozytywny wpływ programu odzwierciedlają wyniki z wszystkich zaangażowanych centrów handlowych Ingka Centres. Port Łódź zapewnił płatne staże 25 osobom, z czego 6 znalazło później pracę. W Wola Parku staże odbyło 9 osób, a w sumie 12 osób znalazło stałą pracę. W Alei Bielany 9 osób podjęło staże i wszystkie znalazły później zatrudnienie.
Różnorodność i inkluzywność
Akademia to program wpisany w strategię Ingka Centres – traktowania różnorodności jako siły napędowej dla innowacji. Dając uczestnikom możliwości zatrudnienia, nie tylko pozwala na ich rozwój, ale także zachęca do utrwalania długofalowych relacji z pracodawcami i Polską, jako krajem przyjmującym.
Pomyślne uruchomienie Akademii przez Ingka Centres Polska stanowi podstawę do dalszego rozwoju. Inicjatywa ta jest ważnym krokiem w kierunku promowania inkluzywności w przyszłości oraz wzmacniania pozytywnych zmian w społecznościach lokalnych.
– Poprzez uruchomienie programu Akademii pokazaliśmy, że każdy może zrobić krok w kierunku poprawy jakości życia innych ludzi, dokonując rzeczywistych zmian w społecznościach lokalnych. Wzmacniając pozycję poszczególnych osób poprzez zatrudnienie i rozwijanie ich umiejętności, przyczyniliśmy się do zapewnienia lepszej i bardziej włączającej przyszłości dla wszystkich. – dodaje Magdalena Szpilka, partnerka ds. zrównoważonego rozwoju.
Uruchomienie programu pokazuje polskie zaangażowanie i chęć dalszego rozwoju firmy w obszarze wspierania osób z doświadczeniem uchodźczym oraz społeczności marginalizowanych w Europie i na całym świecie.
Ingka Centres
Spółka Ingka Centres należy do Grupy Ingka (obejmującej również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ingka Ceners ma ponad 40 lat doświadczenia w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Aktualnie współpracuje z 3000 markami, obecnymi w 45 obiektach handlowych firmy na 15 światowych rynkach, które rocznie odwiedza 370 milionów osób. Ingka Centres tworzy miejsca spotkań we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, dbając o zachowanie emocjonalnego charakteru miejsc, który wnosi wartość i buduje więzi między ludźmi.
Więcej na temat Ingka Centres: https://www.ingkacentres.com/pl/

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.