Jak skutecznie zdezynfekować telefon i inne kieszonkowe rzeczy?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ekran smartfona może przenosić koronawirusa przez prawie miesiąc – donosi organizacja naukowa z Australii. Na szczęście tylko w specyficznych warunkach. Wyniki tego badania przypominają więc o potrzebie regularnej dezynfekcji telefonów i innych przedmiotów codziennego użytku. Jak to robić?
Głównym źródłem zakażenia COVID-19 jest droga kropelkowa. Badania wykazały, że wirus może utrzymywać się w powietrzu przez ponad 3 godziny. Naukowcy sprawdzają także inne drogi przenoszenia: za pośrednictwem takich powierzchni jak banknoty, karty kredytowe czy ekrany telefonów.
Smartfon jest zagrożeniem?
Wcześniejsze badania udowodniły przeżywalność wirusa na stali nierdzewnej. Wyniki były różne – od trzech do 14 dni (w temperaturze pokojowej). Najnowsze badania – przeprowadzone przez organizację naukową CSIRO z Australii – wykazują, że wirus może przetrwać na gładkich powierzchniach szklanych i plastikowych. takich jak ekrany telefonów i karty, do 28 dni. Trzeba jednak pamiętać, że eksperyment został przeprowadzony w warunkach sprzyjających wirusowi, czyli w ciemności, przy stabilnej temperaturze i wilgotności. Dla porównania: w takich samych warunkach wirus grypy jest w stanie przetrwać przez kilkanaście dni.
W warunkach normalnych, poza laboratorium, wirus nie przetrwałby tak długo, chociażby dlatego, że niszczy go promieniowanie UV. Poza tym metoda badania Australijczyków wzbudziła wątpliwości innych naukowców. Mimo to, eksperyment jednoznacznie podkreśla potrzebę regularnej dezynfekcji ekranów telefonów, kart płatniczych i innych podobnych przedmiotów codziennego użytku. Nie tylko jako sposób minimalizacji ryzyka zakażenia COVID-19, lecz jako ochronę przed innymi chorobotwórczymi wirusami, bakteriami i wszelkimi drobnoustrojami.
Sterylizator ze światłem UV
Do dezynfekcji można stosować chusteczki odkażające lub ścierki nasączone płynem, ale w sytuacji dużego zagrożenia epidemicznego polecane są bardziej profesjonalne narzędzia. Jednym z nich jest nowoczesny sterylizator UV VMAX do telefonów, który zabija 99,9% wirusów i bakterii. – Dzięki temu praktycznemu urządzeniu można zdezynfekować nie tylko smartfon, ale również słuchawki, klucze, przybory do makijażu, karty płatnicze, zegarki, biżuterię i wiele innych kieszonkowych przedmiotów – wymienia Paweł Wujcikowski, właściciel sklepu Spy Shop, największego polskiego dystrybutora sprzętu detektywistycznego i ochrony bezpieczeństwa osób, informacji i mienia. – Sterylizator może ochronić przed przenoszeniem koronawirusa. Na pewno przyda się także później. Powinniśmy czyścić przedmioty regularnie nie tylko w czasie epidemii – dodaje.
Sterylizator – wyglądem podobny do eleganckiego etui – jest bardzo łatwy w użyciu. Wystarczy podłączyć urządzenie do prądu, włożyć przedmiot do środka, zamknąć i nacisnąć przycisk. W środku uruchamiają się światła UV. Gdy proces dobiegnie końca, urządzenie wyłącza się automatycznie. – Proces trwa zaledwie 5 lub 6 minut, w zależności od modelu – podkreśla Paweł Wujcikowski. – VMAX może jednocześnie sterylizować i ładować telefon metodą indukcyjną, czyli bezprzewodowo, bez konieczności wyłączania zasilania – dodaje. Kolejną zaletą jest niewielki rozmiar urządzenia, dzięki czemu jest ono poręczne. Jego wielkość pozwala na sterylizację przedmiotów o przekątnej do 7". Co ciekawe, model UV VMAX M3 dodatkowo perfumuje telefon (w zestawie znajduje się olejek eteryczny, a oprócz niego kabel USB i instrukcja obsługi).
Oczywiście najważniejszą funkcją tego urządzenia jest sterylizacja. VMAX jest przetestowany przez niezależne, zewnętrzne laboratoria, które potwierdzają zabicie niemal 100% pospolitych drobnoustrojów domowych.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.