Komunikaty PR

Jak zmieniła się branża gadżetów reklamowych?

2022-07-04  |  13:00
Biuro prasowe

Kubki sygnowane logo marki, brandowane długopisy i breloki – gadżety uznawane niegdyś za świetny sposób na reklamę, dziś powoli odchodzą w zapomnienie. Rynek produktów reklamowych wychodzi poza utarte schematy, a marketerzy stawiają na coraz kreatywniejsze formy promocji. Jak zmieniła się ta branża na przestrzeni lat? Czy gadżety nadal są atrakcyjnym elementem strategii marketingowych? 

Nietrudno wrócić pamięcią do chwil, kiedy każda konferencja branżowa, event czy premiera nowej kolekcji wiązała się z wręczaniem gościom standardowego pakietu gadżetów – kompletu ulotek, długopisów, smyczy z pendrivem czy kubków z logo marki. Wielu z nas z pewnością pamięta czasy, gdy liczyło się to, aby zakupić jak najwięcej gadżetów w jak najniższej cenie. Dziś realia w tej branży są zupełnie inne niż choćby kilkanaście lat temu, jednak drobne upominki wciąż stanowią atrakcyjny format reklamowy.

Ekologia, jakość, kreatywność 

Na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się nie tylko trendy marketingowe, ale także samo podejście marketerów do wykorzystania gadżetów reklamowych. Dziś o wiele bardziej ceni się na przykład aspekty ekologiczne. Papierowe ulotki w dużej mierze zostały zastąpione materiałami digitalowymi, do produkcji gadżetów używa się materiałów z recyklingu oraz ogranicza się elementy plastikowe. Większość firm zdaje sobie również sprawę, że gadżet reklamowy to nie tylko drobny prezent, który ma przyciągnąć uwagę klienta, ale także wizytówka marki, dlatego warto zadbać o jego jakość i nietuzinkową formę.

 

Gadżety reklamowe nie spełniają dziś jedynie funkcji nośnika reklamowego. Mają wzbudzać pozytywne emocje, zaskakiwać, wywoływać uśmiech i przede wszystkim pomagać w budowaniu relacji. Dotyczy to zarówno klientów, współpracowników, jak i partnerów biznesowych. Dlatego tak ważne jest, aby nie był to jedynie przysłowiowy długopis, który owszem, jest funkcjonalny, ale z emocjami ma niewiele wspólnego. Skuteczny gadżet, wywołujący pozytywne skojarzenia, w efekcie ma przecież wpływać na rozpoznawalność i wizerunek marki – komentuje Anna Garmada, właścicielka marki Slodkie, specjalizującej się w słodkich gadżetach reklamowych.

Dziś funkcjonujemy w rzeczywistości, która nasycona jest wszechobecną reklamą. Rynek reklamy w Polsce stale rośnie, nie brakuje także nowych narzędzi promocji marek. Przestrzeń publiczna, komunikacja miejska, prasa, telewizja, radio i internet – wszystkie te obszary przepełniają różnego rodzaju formaty promocyjne. Właśnie dlatego kluczowy jest dziś odpowiedni dobór formy reklamy, która wyróżniać nas będzie na tle konkurencji, a tym samym przyciągnie uwagę odbiorców. 

W branży gadżetów reklamowych kreatywność to jedna z najważniejszych cech. Klienci poszukują dziś niestandardowych rozwiązań, które skradną serca potencjalnych interesariuszy. W Slodkie realizujemy wiele autorskich pomysłów naszych Klientów, nawet tych najbardziej oryginalnych. Wykorzystujemy technologie umożliwiające nam stworzenie z czekolady absolutnie dowolnego kształtu: od logotypu, poprzez słodką ciężarówkę, aż po kwiaty, maszynę do szycia, zestaw śrubek czy smartfona – dodaje Anna Garmada.

Marketerzy i agencje prześcigają się w pomysłach na najbardziej nietuzinkowe kampanie reklamowe, a producenci gadżetów reklamowych szukają rozwiązań, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku. 

Jako producent słodkich gadżetów reklamowych nieustannie monitorujemy rynek pod względem zachodzących w nich zmian. Tym, co w ostatnich latach mocno zyskuje na znaczeniu, jest świadome odżywianie. Niedawno do naszej oferty słodkich gadżetów reklamowych wprowadziliśmy innowacyjny produkt – czekoladę mleczną NXT bez grama mleka. Daje to naszym Klientom możliwość zamówienia czekoladowych gadżetów z wyśmienitych, 100% roślinnych składników, bez sztucznych aromatów, e-numerów czy barwników. Czekolady plant-based są także lepsze dla planety. Dlaczego? Wykorzystanie roślin zmniejsza emisję CO2 oraz ogranicza zużycie energii i wody. Co więcej, stosowane przez nas opakowania są przyjazne dla środowiska. Nieustannie pracujemy także nad nowymi formatami reklamowymi. W ostatnim czasie pojawiła się możliwość naniesienia na słodkość dowolnej kolorowej grafiki przy pomocy druku cyfrowego. Dzięki temu nasi Klienci mogą dziś zamówić czekoladowego smartfona z kolorowym, spersonalizowanym i jadalnym ekranem. Takie rozwiązania spotykają się z dużym zainteresowaniem – dodaje Anna Garmada. 

Przyszłość branży gadżetów reklamowych 

Dzisiaj konsument jest nie tylko odporny na reklamę, ale też bardziej wymagający w kwestii materiałów promocyjnych. Kubek z logo marki raczej nie spowoduje efektu ,,wow”, ale już czekoladowy upominek w kształcie samolotu czy Big Bena może naprawdę zaskoczyć. Branża gadżetów reklamowych zmienia się dynamicznie, powstają nowe formaty reklamowe, formy nadruków oraz metody personalizacji. Świadomość konsumencka rośnie, a klienci zwracają coraz większą uwagę na aspekty ekologiczne, składy i pochodzenie produktów. Jak podkreślają producenci, perspektyw na rozwój rynku gadżetów reklamowych z pewnością nie brakuje. Pozytywnym rokowaniom na przyszłość sprzyja także tęsknota za analogowym światem i zmęczenie cyfrowym, w którym spędzamy aktualnie bardzo dużo czasu. Materialny upominek oddziałuje na zmysły, co sprzyja wzmacnianiu świadomości marki i budowaniu pozytywnych skojarzeń z danym brandem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.