Komunikaty PR

Jakość w reklamie cyfrowej – dwa miesiące funkcjonowania Programu QUALID

2020-12-08  |  11:00

W październiku 2020 r. IAB Polska po wielu miesiącach intensywnych prac oraz konsultacjach z najlepszymi ekspertami rynku, zainaugurowało autorski Program poprawy jakości QUALID. Jego premiera miała miejsce podczas czternastej edycji Forum IAB. Dwa miesiące po oficjalnej prezentacji sygnatariuszami Programu jest już 18 firm, a 10 z nich pretenduje do zdobycia całościowej odznaki QUALID GOLD.

Program poprawy jakości QUALID ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców. Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB. QUALID skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.

Firmy, które już zdecydowały się przystąpić do Programu QUALID to:  adQuery, Bluerank, Cyfrowy Polsat, Dentsu, F11 Agency, Full Stack Experts, Havas Media Group, Ideo Force, Interia, Lovemedia, Meetrics, Mindshare, MOVIads, Open Mobi, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Telewizja Polska, Wavemaker, Wirtualna Polska.

Proces przystąpienia do Programu poprawy jakości QUALID zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma wkracza w okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego musi dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. Na tym etapie firma otrzymuje szary stempel QUALID poświadczający jej rejestrację w Programie. Po weryfikacji dopełnienia warunków firma otrzymuje pełnoprawny stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel QUALID, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability.

- Z internetu korzysta dziś ¾ Polaków. To niesamowity potencjał dla marketerów, ale i duże wyzwanie dla uczestników tego rynku. W obliczu takich zjawisk jak fake news i ad fraud bezpieczny kontekst dla komunikacji marek klientów staje się bowiem kluczowym czynnikiem w realizacji ich celów. A przecież brand safety to także filar funkcjonowania jakościowych wydawców. Ekosystem reklamowy Ringier Axel Springer Polska opieramy na unikalnym połączeniu zaufania, zasięgu i uwagi realizowanych w otoczeniu takich marek jak Onet, Forbes czy Business Insider. Tym bardziej cieszymy się z powołania do życia przez IAB Polska programu QUALID. To bowiem nie tylko etap dalszej profesjonalizacji i rozwoju rynku reklamy w Polsce, ale także drogowskaz dla marketerów w wyborze ich partnerów biznesowych na rynku online. - komentuje Mariusz Wąsiński, Chief Sales Officer w Ringier Axel Springer Polska.

Jeszcze w trakcie trwania konferencji FORUM IAB 2020 i chwilę po premierze Programu QUALID swój wniosek przystąpienia złożyła firma F11 Agency, dla której jakość to jeden z filarów działalności. Przystąpienie do Programy QUALID było zatem dla nich oczywistym ruchem.

- 2020 to wymagający rok dla branży, a zwłaszcza dla wielu klientów. Tym bardziej dziś musimy wykazać się jeszcze lepszą jakością naszych produktów oraz usług, a przede wszystkim ponad przeciętnym zrozumieniem biznesu klienta, a nie tylko jego marketingowego wycinka. Tak jak 10 lat temu, gdy startowaliśmy, taki i dziś, gdy F11 jest dojrzałą agencją, stawiamy na pierwszym planie grę fair-play opartą na tych samych zasadach. Wierzę, że dzięki takiemu programowi jak QUALID, nie będziemy osamotnieni w walce - nie o ilość, ale przede wszystkim o jakość. Niech wygra lepszy i transparentny, nie tańszy. Mam nadzieję, że już wkrótce QUALID wyznaczy kolejny rynkowy standard, idąc drogą starszego brata – DIMAQ - komentuje Anna Robotycka, Managing Partner F11 Agency, trener DIMAQ IAB.

Program QUALID w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej jasne cele:

•    Edukacja w zakresie wyzwań i możliwości dotyczących ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (Brand Safety),
•    Podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (Fraud),
•    Pozytywne wpływanie na bezpieczeństwo i transparentność zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych (Programmatic),
•    Dalsze umacnianie znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych (Viewability).

Sukcesem Programu będą rosnąca jakość reklamy cyfrowej oraz zwiększone zaufanie i satysfakcja klientów. Dwa miesiące działania Programu pokazały nam, że obraliśmy właściwą drogę, ale przed nami i całą branżą jeszcze dużo pracy.

Więcej informacji na temat Programu poprawy jakości QUALID można znaleźć: https://www.iab.org.pl/qualid/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.