Jakość w reklamie cyfrowej – dwa miesiące funkcjonowania Programu QUALID
W październiku 2020 r. IAB Polska po wielu miesiącach intensywnych prac oraz konsultacjach z najlepszymi ekspertami rynku, zainaugurowało autorski Program poprawy jakości QUALID. Jego premiera miała miejsce podczas czternastej edycji Forum IAB. Dwa miesiące po oficjalnej prezentacji sygnatariuszami Programu jest już 18 firm, a 10 z nich pretenduje do zdobycia całościowej odznaki QUALID GOLD.
Program poprawy jakości QUALID ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców. Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB. QUALID skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.
Firmy, które już zdecydowały się przystąpić do Programu QUALID to: adQuery, Bluerank, Cyfrowy Polsat, Dentsu, F11 Agency, Full Stack Experts, Havas Media Group, Ideo Force, Interia, Lovemedia, Meetrics, Mindshare, MOVIads, Open Mobi, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Telewizja Polska, Wavemaker, Wirtualna Polska.
Proces przystąpienia do Programu poprawy jakości QUALID zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma wkracza w okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego musi dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. Na tym etapie firma otrzymuje szary stempel QUALID poświadczający jej rejestrację w Programie. Po weryfikacji dopełnienia warunków firma otrzymuje pełnoprawny stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel QUALID, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability.
- Z internetu korzysta dziś ¾ Polaków. To niesamowity potencjał dla marketerów, ale i duże wyzwanie dla uczestników tego rynku. W obliczu takich zjawisk jak fake news i ad fraud bezpieczny kontekst dla komunikacji marek klientów staje się bowiem kluczowym czynnikiem w realizacji ich celów. A przecież brand safety to także filar funkcjonowania jakościowych wydawców. Ekosystem reklamowy Ringier Axel Springer Polska opieramy na unikalnym połączeniu zaufania, zasięgu i uwagi realizowanych w otoczeniu takich marek jak Onet, Forbes czy Business Insider. Tym bardziej cieszymy się z powołania do życia przez IAB Polska programu QUALID. To bowiem nie tylko etap dalszej profesjonalizacji i rozwoju rynku reklamy w Polsce, ale także drogowskaz dla marketerów w wyborze ich partnerów biznesowych na rynku online. - komentuje Mariusz Wąsiński, Chief Sales Officer w Ringier Axel Springer Polska.
Jeszcze w trakcie trwania konferencji FORUM IAB 2020 i chwilę po premierze Programu QUALID swój wniosek przystąpienia złożyła firma F11 Agency, dla której jakość to jeden z filarów działalności. Przystąpienie do Programy QUALID było zatem dla nich oczywistym ruchem.
- 2020 to wymagający rok dla branży, a zwłaszcza dla wielu klientów. Tym bardziej dziś musimy wykazać się jeszcze lepszą jakością naszych produktów oraz usług, a przede wszystkim ponad przeciętnym zrozumieniem biznesu klienta, a nie tylko jego marketingowego wycinka. Tak jak 10 lat temu, gdy startowaliśmy, taki i dziś, gdy F11 jest dojrzałą agencją, stawiamy na pierwszym planie grę fair-play opartą na tych samych zasadach. Wierzę, że dzięki takiemu programowi jak QUALID, nie będziemy osamotnieni w walce - nie o ilość, ale przede wszystkim o jakość. Niech wygra lepszy i transparentny, nie tańszy. Mam nadzieję, że już wkrótce QUALID wyznaczy kolejny rynkowy standard, idąc drogą starszego brata – DIMAQ - komentuje Anna Robotycka, Managing Partner F11 Agency, trener DIMAQ IAB.
Program QUALID w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej jasne cele:
• Edukacja w zakresie wyzwań i możliwości dotyczących ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (Brand Safety),
• Podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (Fraud),
• Pozytywne wpływanie na bezpieczeństwo i transparentność zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych (Programmatic),
• Dalsze umacnianie znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych (Viewability).
Sukcesem Programu będą rosnąca jakość reklamy cyfrowej oraz zwiększone zaufanie i satysfakcja klientów. Dwa miesiące działania Programu pokazały nam, że obraliśmy właściwą drogę, ale przed nami i całą branżą jeszcze dużo pracy.
Więcej informacji na temat Programu poprawy jakości QUALID można znaleźć: https://www.iab.org.pl/qualid/
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.