Komunikaty PR

Kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF z zasięgami 7,5 mln o

2024-02-06  |  12:00
Biuro prasowe

Przez prawie cztery miesiące akcja społeczna #FASOFF, przygotowana przez Fundację “Dom w Łodzi” i Kompanię Piwowarską we współpracy z agencją Chromatique, była emitowana w mediach. Dotarła aż do 7,5 milionów osób. O rzeczach ważnych trzeba i należy mówić głośno, o czym przekonują twórcy kampanii przeciwdziałającej Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu.

Od 9 września 2023 r. aż do Świąt Bożego Narodzenia trwała kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF, której celem było przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu (FAS) u noworodków. To niezwykle ważny temat, który Fundacja “Dom w Łodzi” i Kompania Piwowarska podjęły w komunikacji na szeroką skalę. Do współpracy przy realizacji działań zaprosiły agencję Chromatique.

 - Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Otaczając opieką dzieci z FAS wiemy, z jak ogromnymi problemami borykają się na co dzień, jak bardzo potrzebują wsparcia. Dlatego tak ważna jest dla nas kampania społeczna FASOFF i cieszy nas tak duży zasięg działań. Ogromnie ważne jest dla nas dotarcie do przyszłych rodziców z informacją o szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży. Tak ważne jest, by rodzice wspólnie wspierali się i od pierwszych dni i razem myśleli o szczęściu swojego dziecka… i razem, dla jego dobra, odstawili kieliszek na czas ciąży - mówi Jolanta Bobińska, Prezes Fundacji "Dom w Łodzi", która na co dzień prowadzi Dom Dziecka dla Dzieci Chorych.

- Zdrowie dziecka to odpowiedzialność całej rodziny, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyraźnie wskazać, że za niespożywanie alkoholu w ciąży odpowiedzialne są zarówno kobiety, jak i ich partnerzy. Mamy nadzieję, że zaadresowanie kolejnej edycji naszej kampanii do panów wpłynie na zmniejszenie występowania alkoholowego zespołu płodowego w Polsce. W takich działaniach, jak kampania „Będę Tatą” wyraża się praktycznie nasza odpowiedzialność za produkt, który wytwarzamy. Alkohol nie jest dla wszystkich i zawsze – my o tym doskonale pamiętamy i chcemy, aby pamiętali o tym wszyscy  – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej.

Kampania realizowana była w mediach wszechstronnie. Agencja Chromatique przygotowała spot reklamowy akcji społecznej, który został wyemitowany w telewizji i pojawił się w digitalu. Sama akcja nagłośniona była także w radiu i telewizji śniadaniowej. Ze względu na ważność tematu, jej współautorzy próbowali dotrzeć do przyszłych rodziców każdą możliwą drogą.

- Jak przystępowaliśmy do konkursu na tegoroczną odsłonę kampanii FASOFF było dla nas oczywiste, że działania muszą trafiać szerzej niż tylko do kobiet w ciąży, one nie powinny nieść całej odpowiedzialności za to nowe życie. Zauważyliśmy, że do symbolu akcji, odwróconego kieliszka, należy dostawić kolejny, który będzie symbolizował właśnie to wsparcie. Tak powstał znak "będę tatą". Stąd już tylko krok do analogii z piłką nożną i funkcjonowania drużyny - na boisku też nie wygrywa się meczy samodzielnie - mówi Ewa Lach-Moore, Strategic Director w agencji Chromatique.

 

W trakcie niemalże 4 miesięcy trwania kampanii, zyskała ona bardzo duży rozgłos. Dotarła do 7,5 mln osób, a zasięg działań w digitalu sięgnął 2 mln odbiorców. Na temat akcji pojawiło się 216 publikacji mediowych, a łączny ekwiwalent reklamowy wyniósł łącznie 1,5 mln zł.

Spot można obejrzeć na stronie internetowej kampanii: www.fasoff.pl

Agencja Chromatique była odpowiedzialna za koncepcję, przygotowanie i produkcję spotu TV/digital, a także za działania PR-owe, komunikację w social mediach oraz przygotowanie dedykowanego landing page akcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024! Biuro prasowe
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka
Media i PR Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
2024-11-25 | 14:37

Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki

Zymetria, jako jedna z wiodących firm badawczo-analitycznych w Polsce, stawia na dynamiczny rozwój, pozyskując do swojego zespołu nowe ekspertki. W ostatnim czasie dołączyły do niego
Media i PR Technics x OSOM Studios x Neige
2024-11-22 | 12:00

Technics x OSOM Studios x Neige

Technics, ikoniczna marka, która od dekad dostarcza najwyższej klasy rozwiązania audio, z dumą prezentuje wyjątkową współpracę z warszawskim OSOM Studios oraz polską marką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.