Kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF z zasięgami 7,5 mln o
Przez prawie cztery miesiące akcja społeczna #FASOFF, przygotowana przez Fundację “Dom w Łodzi” i Kompanię Piwowarską we współpracy z agencją Chromatique, była emitowana w mediach. Dotarła aż do 7,5 milionów osób. O rzeczach ważnych trzeba i należy mówić głośno, o czym przekonują twórcy kampanii przeciwdziałającej Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu.
Od 9 września 2023 r. aż do Świąt Bożego Narodzenia trwała kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF, której celem było przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu (FAS) u noworodków. To niezwykle ważny temat, który Fundacja “Dom w Łodzi” i Kompania Piwowarska podjęły w komunikacji na szeroką skalę. Do współpracy przy realizacji działań zaprosiły agencję Chromatique.
- Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Otaczając opieką dzieci z FAS wiemy, z jak ogromnymi problemami borykają się na co dzień, jak bardzo potrzebują wsparcia. Dlatego tak ważna jest dla nas kampania społeczna FASOFF i cieszy nas tak duży zasięg działań. Ogromnie ważne jest dla nas dotarcie do przyszłych rodziców z informacją o szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży. Tak ważne jest, by rodzice wspólnie wspierali się i od pierwszych dni i razem myśleli o szczęściu swojego dziecka… i razem, dla jego dobra, odstawili kieliszek na czas ciąży - mówi Jolanta Bobińska, Prezes Fundacji "Dom w Łodzi", która na co dzień prowadzi Dom Dziecka dla Dzieci Chorych.
- Zdrowie dziecka to odpowiedzialność całej rodziny, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyraźnie wskazać, że za niespożywanie alkoholu w ciąży odpowiedzialne są zarówno kobiety, jak i ich partnerzy. Mamy nadzieję, że zaadresowanie kolejnej edycji naszej kampanii do panów wpłynie na zmniejszenie występowania alkoholowego zespołu płodowego w Polsce. W takich działaniach, jak kampania „Będę Tatą” wyraża się praktycznie nasza odpowiedzialność za produkt, który wytwarzamy. Alkohol nie jest dla wszystkich i zawsze – my o tym doskonale pamiętamy i chcemy, aby pamiętali o tym wszyscy – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej.
Kampania realizowana była w mediach wszechstronnie. Agencja Chromatique przygotowała spot reklamowy akcji społecznej, który został wyemitowany w telewizji i pojawił się w digitalu. Sama akcja nagłośniona była także w radiu i telewizji śniadaniowej. Ze względu na ważność tematu, jej współautorzy próbowali dotrzeć do przyszłych rodziców każdą możliwą drogą.
- Jak przystępowaliśmy do konkursu na tegoroczną odsłonę kampanii FASOFF było dla nas oczywiste, że działania muszą trafiać szerzej niż tylko do kobiet w ciąży, one nie powinny nieść całej odpowiedzialności za to nowe życie. Zauważyliśmy, że do symbolu akcji, odwróconego kieliszka, należy dostawić kolejny, który będzie symbolizował właśnie to wsparcie. Tak powstał znak "będę tatą". Stąd już tylko krok do analogii z piłką nożną i funkcjonowania drużyny - na boisku też nie wygrywa się meczy samodzielnie - mówi Ewa Lach-Moore, Strategic Director w agencji Chromatique.
W trakcie niemalże 4 miesięcy trwania kampanii, zyskała ona bardzo duży rozgłos. Dotarła do 7,5 mln osób, a zasięg działań w digitalu sięgnął 2 mln odbiorców. Na temat akcji pojawiło się 216 publikacji mediowych, a łączny ekwiwalent reklamowy wyniósł łącznie 1,5 mln zł.
Spot można obejrzeć na stronie internetowej kampanii: www.fasoff.pl
Agencja Chromatique była odpowiedzialna za koncepcję, przygotowanie i produkcję spotu TV/digital, a także za działania PR-owe, komunikację w social mediach oraz przygotowanie dedykowanego landing page akcji.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.