Komunikaty PR

Kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF z zasięgami 7,5 mln o

2024-02-06  |  12:00
Biuro prasowe

Przez prawie cztery miesiące akcja społeczna #FASOFF, przygotowana przez Fundację “Dom w Łodzi” i Kompanię Piwowarską we współpracy z agencją Chromatique, była emitowana w mediach. Dotarła aż do 7,5 milionów osób. O rzeczach ważnych trzeba i należy mówić głośno, o czym przekonują twórcy kampanii przeciwdziałającej Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu.

Od 9 września 2023 r. aż do Świąt Bożego Narodzenia trwała kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF, której celem było przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu (FAS) u noworodków. To niezwykle ważny temat, który Fundacja “Dom w Łodzi” i Kompania Piwowarska podjęły w komunikacji na szeroką skalę. Do współpracy przy realizacji działań zaprosiły agencję Chromatique.

 - Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Otaczając opieką dzieci z FAS wiemy, z jak ogromnymi problemami borykają się na co dzień, jak bardzo potrzebują wsparcia. Dlatego tak ważna jest dla nas kampania społeczna FASOFF i cieszy nas tak duży zasięg działań. Ogromnie ważne jest dla nas dotarcie do przyszłych rodziców z informacją o szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży. Tak ważne jest, by rodzice wspólnie wspierali się i od pierwszych dni i razem myśleli o szczęściu swojego dziecka… i razem, dla jego dobra, odstawili kieliszek na czas ciąży - mówi Jolanta Bobińska, Prezes Fundacji "Dom w Łodzi", która na co dzień prowadzi Dom Dziecka dla Dzieci Chorych.

- Zdrowie dziecka to odpowiedzialność całej rodziny, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyraźnie wskazać, że za niespożywanie alkoholu w ciąży odpowiedzialne są zarówno kobiety, jak i ich partnerzy. Mamy nadzieję, że zaadresowanie kolejnej edycji naszej kampanii do panów wpłynie na zmniejszenie występowania alkoholowego zespołu płodowego w Polsce. W takich działaniach, jak kampania „Będę Tatą” wyraża się praktycznie nasza odpowiedzialność za produkt, który wytwarzamy. Alkohol nie jest dla wszystkich i zawsze – my o tym doskonale pamiętamy i chcemy, aby pamiętali o tym wszyscy  – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej.

Kampania realizowana była w mediach wszechstronnie. Agencja Chromatique przygotowała spot reklamowy akcji społecznej, który został wyemitowany w telewizji i pojawił się w digitalu. Sama akcja nagłośniona była także w radiu i telewizji śniadaniowej. Ze względu na ważność tematu, jej współautorzy próbowali dotrzeć do przyszłych rodziców każdą możliwą drogą.

- Jak przystępowaliśmy do konkursu na tegoroczną odsłonę kampanii FASOFF było dla nas oczywiste, że działania muszą trafiać szerzej niż tylko do kobiet w ciąży, one nie powinny nieść całej odpowiedzialności za to nowe życie. Zauważyliśmy, że do symbolu akcji, odwróconego kieliszka, należy dostawić kolejny, który będzie symbolizował właśnie to wsparcie. Tak powstał znak "będę tatą". Stąd już tylko krok do analogii z piłką nożną i funkcjonowania drużyny - na boisku też nie wygrywa się meczy samodzielnie - mówi Ewa Lach-Moore, Strategic Director w agencji Chromatique.

 

W trakcie niemalże 4 miesięcy trwania kampanii, zyskała ona bardzo duży rozgłos. Dotarła do 7,5 mln osób, a zasięg działań w digitalu sięgnął 2 mln odbiorców. Na temat akcji pojawiło się 216 publikacji mediowych, a łączny ekwiwalent reklamowy wyniósł łącznie 1,5 mln zł.

Spot można obejrzeć na stronie internetowej kampanii: www.fasoff.pl

Agencja Chromatique była odpowiedzialna za koncepcję, przygotowanie i produkcję spotu TV/digital, a także za działania PR-owe, komunikację w social mediach oraz przygotowanie dedykowanego landing page akcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SOS Wioski Dziecięce startują z jubileuszową kampanią „Czas to miłość” Biuro prasowe
2024-05-07 | 14:20

SOS Wioski Dziecięce startują z jubileuszową kampanią „Czas to miłość”

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce już od 40 lat opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi, a od 14 lat wspiera także rodziny z wieloma problemami. Z tej okazji organizacja
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.