Kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF z zasięgami 7,5 mln o
Przez prawie cztery miesiące akcja społeczna #FASOFF, przygotowana przez Fundację “Dom w Łodzi” i Kompanię Piwowarską we współpracy z agencją Chromatique, była emitowana w mediach. Dotarła aż do 7,5 milionów osób. O rzeczach ważnych trzeba i należy mówić głośno, o czym przekonują twórcy kampanii przeciwdziałającej Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu.
Od 9 września 2023 r. aż do Świąt Bożego Narodzenia trwała kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF, której celem było przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu (FAS) u noworodków. To niezwykle ważny temat, który Fundacja “Dom w Łodzi” i Kompania Piwowarska podjęły w komunikacji na szeroką skalę. Do współpracy przy realizacji działań zaprosiły agencję Chromatique.
- Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Otaczając opieką dzieci z FAS wiemy, z jak ogromnymi problemami borykają się na co dzień, jak bardzo potrzebują wsparcia. Dlatego tak ważna jest dla nas kampania społeczna FASOFF i cieszy nas tak duży zasięg działań. Ogromnie ważne jest dla nas dotarcie do przyszłych rodziców z informacją o szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży. Tak ważne jest, by rodzice wspólnie wspierali się i od pierwszych dni i razem myśleli o szczęściu swojego dziecka… i razem, dla jego dobra, odstawili kieliszek na czas ciąży - mówi Jolanta Bobińska, Prezes Fundacji "Dom w Łodzi", która na co dzień prowadzi Dom Dziecka dla Dzieci Chorych.
- Zdrowie dziecka to odpowiedzialność całej rodziny, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyraźnie wskazać, że za niespożywanie alkoholu w ciąży odpowiedzialne są zarówno kobiety, jak i ich partnerzy. Mamy nadzieję, że zaadresowanie kolejnej edycji naszej kampanii do panów wpłynie na zmniejszenie występowania alkoholowego zespołu płodowego w Polsce. W takich działaniach, jak kampania „Będę Tatą” wyraża się praktycznie nasza odpowiedzialność za produkt, który wytwarzamy. Alkohol nie jest dla wszystkich i zawsze – my o tym doskonale pamiętamy i chcemy, aby pamiętali o tym wszyscy – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej.
Kampania realizowana była w mediach wszechstronnie. Agencja Chromatique przygotowała spot reklamowy akcji społecznej, który został wyemitowany w telewizji i pojawił się w digitalu. Sama akcja nagłośniona była także w radiu i telewizji śniadaniowej. Ze względu na ważność tematu, jej współautorzy próbowali dotrzeć do przyszłych rodziców każdą możliwą drogą.
- Jak przystępowaliśmy do konkursu na tegoroczną odsłonę kampanii FASOFF było dla nas oczywiste, że działania muszą trafiać szerzej niż tylko do kobiet w ciąży, one nie powinny nieść całej odpowiedzialności za to nowe życie. Zauważyliśmy, że do symbolu akcji, odwróconego kieliszka, należy dostawić kolejny, który będzie symbolizował właśnie to wsparcie. Tak powstał znak "będę tatą". Stąd już tylko krok do analogii z piłką nożną i funkcjonowania drużyny - na boisku też nie wygrywa się meczy samodzielnie - mówi Ewa Lach-Moore, Strategic Director w agencji Chromatique.
W trakcie niemalże 4 miesięcy trwania kampanii, zyskała ona bardzo duży rozgłos. Dotarła do 7,5 mln osób, a zasięg działań w digitalu sięgnął 2 mln odbiorców. Na temat akcji pojawiło się 216 publikacji mediowych, a łączny ekwiwalent reklamowy wyniósł łącznie 1,5 mln zł.
Spot można obejrzeć na stronie internetowej kampanii: www.fasoff.pl
Agencja Chromatique była odpowiedzialna za koncepcję, przygotowanie i produkcję spotu TV/digital, a także za działania PR-owe, komunikację w social mediach oraz przygotowanie dedykowanego landing page akcji.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.