Komunikaty PR

Kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF z zasięgami 7,5 mln o

2024-02-06  |  12:00
Biuro prasowe

Przez prawie cztery miesiące akcja społeczna #FASOFF, przygotowana przez Fundację “Dom w Łodzi” i Kompanię Piwowarską we współpracy z agencją Chromatique, była emitowana w mediach. Dotarła aż do 7,5 milionów osób. O rzeczach ważnych trzeba i należy mówić głośno, o czym przekonują twórcy kampanii przeciwdziałającej Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu.

Od 9 września 2023 r. aż do Świąt Bożego Narodzenia trwała kampania “Będę Tatą. Nie piję razem z nią” z akcją #FASOFF, której celem było przeciwdziałanie Płodowemu Zespołowi Alkoholowemu (FAS) u noworodków. To niezwykle ważny temat, który Fundacja “Dom w Łodzi” i Kompania Piwowarska podjęły w komunikacji na szeroką skalę. Do współpracy przy realizacji działań zaprosiły agencję Chromatique.

 - Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Otaczając opieką dzieci z FAS wiemy, z jak ogromnymi problemami borykają się na co dzień, jak bardzo potrzebują wsparcia. Dlatego tak ważna jest dla nas kampania społeczna FASOFF i cieszy nas tak duży zasięg działań. Ogromnie ważne jest dla nas dotarcie do przyszłych rodziców z informacją o szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży. Tak ważne jest, by rodzice wspólnie wspierali się i od pierwszych dni i razem myśleli o szczęściu swojego dziecka… i razem, dla jego dobra, odstawili kieliszek na czas ciąży - mówi Jolanta Bobińska, Prezes Fundacji "Dom w Łodzi", która na co dzień prowadzi Dom Dziecka dla Dzieci Chorych.

- Zdrowie dziecka to odpowiedzialność całej rodziny, dlatego w tym roku postanowiliśmy wyraźnie wskazać, że za niespożywanie alkoholu w ciąży odpowiedzialne są zarówno kobiety, jak i ich partnerzy. Mamy nadzieję, że zaadresowanie kolejnej edycji naszej kampanii do panów wpłynie na zmniejszenie występowania alkoholowego zespołu płodowego w Polsce. W takich działaniach, jak kampania „Będę Tatą” wyraża się praktycznie nasza odpowiedzialność za produkt, który wytwarzamy. Alkohol nie jest dla wszystkich i zawsze – my o tym doskonale pamiętamy i chcemy, aby pamiętali o tym wszyscy  – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju z Kompanii Piwowarskiej.

Kampania realizowana była w mediach wszechstronnie. Agencja Chromatique przygotowała spot reklamowy akcji społecznej, który został wyemitowany w telewizji i pojawił się w digitalu. Sama akcja nagłośniona była także w radiu i telewizji śniadaniowej. Ze względu na ważność tematu, jej współautorzy próbowali dotrzeć do przyszłych rodziców każdą możliwą drogą.

- Jak przystępowaliśmy do konkursu na tegoroczną odsłonę kampanii FASOFF było dla nas oczywiste, że działania muszą trafiać szerzej niż tylko do kobiet w ciąży, one nie powinny nieść całej odpowiedzialności za to nowe życie. Zauważyliśmy, że do symbolu akcji, odwróconego kieliszka, należy dostawić kolejny, który będzie symbolizował właśnie to wsparcie. Tak powstał znak "będę tatą". Stąd już tylko krok do analogii z piłką nożną i funkcjonowania drużyny - na boisku też nie wygrywa się meczy samodzielnie - mówi Ewa Lach-Moore, Strategic Director w agencji Chromatique.

 

W trakcie niemalże 4 miesięcy trwania kampanii, zyskała ona bardzo duży rozgłos. Dotarła do 7,5 mln osób, a zasięg działań w digitalu sięgnął 2 mln odbiorców. Na temat akcji pojawiło się 216 publikacji mediowych, a łączny ekwiwalent reklamowy wyniósł łącznie 1,5 mln zł.

Spot można obejrzeć na stronie internetowej kampanii: www.fasoff.pl

Agencja Chromatique była odpowiedzialna za koncepcję, przygotowanie i produkcję spotu TV/digital, a także za działania PR-owe, komunikację w social mediach oraz przygotowanie dedykowanego landing page akcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.