Kampania #GamingBezBarier z dwoma nagrodami MIXX Awards Europe 2021!
WE!RE Fantasy
Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com
Kampania #GamingBezBarier, przygotowana przez Fantasyexpo oraz Polską Ligę Esportową zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Innowacyjność projektu polegała na stworzeniu pierwszego polskiego słownika gamingowego dla gry CS:GO dla Głuchych oraz przygotowania pierwszej na świecie transmisji esportowej, tłumaczonej na żywo na język migowy.
Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami.
https://www.youtube.com/watch?v=N4is6zIBkbM&list=PLldxdh3BO2NEF1whYaw2Xlg4g1wjhd6p1&index=1
Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.
Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.
Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games.
Zaczęło się od "Zróbmy coś dla osób Głuchych" - mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo - pomysłodawca projektu. Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego - bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom - wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!
Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive.
Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.