Kampania #GamingBezBarier z dwoma nagrodami MIXX Awards Europe 2021!
WE!RE Fantasy
Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com
Kampania #GamingBezBarier, przygotowana przez Fantasyexpo oraz Polską Ligę Esportową zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Innowacyjność projektu polegała na stworzeniu pierwszego polskiego słownika gamingowego dla gry CS:GO dla Głuchych oraz przygotowania pierwszej na świecie transmisji esportowej, tłumaczonej na żywo na język migowy.
Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami.
https://www.youtube.com/watch?v=N4is6zIBkbM&list=PLldxdh3BO2NEF1whYaw2Xlg4g1wjhd6p1&index=1
Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.
Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.
Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games.
Zaczęło się od "Zróbmy coś dla osób Głuchych" - mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo - pomysłodawca projektu. Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego - bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom - wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!
Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive.
Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.