Kampania marki Motorola nagrodzona w konkursie Effie Awards 2023
8 listopada 2023 r. – Motorola otrzymała prestiżową nagrodę Effie Awards 2023 w kategorii Consumer Goods za kampanię „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor”. Marka wraz z ambasadorami skupiła się na promocji ważnych dla pokolenia Z wartości, wśród których kluczowe były otwartość oraz różnorodność. Kampania towarzyszyła premierze smartfona motorola edge 30 neo.
Projekt realizowany był jesienią 2022 roku w ramach współpracy marki Motorola oraz bezkompromisowych artystów młodego pokolenia – Margaret, Tymka, Natalii Nykiel oraz Young Multiego. Za realizacją kampanii w obszarze digital oraz social media stała agencja Tigers, dla której było to zwieńczenie kilkumiesięcznej pracy nad konceptem kreatywnym całego przedsięwzięcia. Działania PR realizowała agencja Rumour, natomiast zakupem mediów zajęła się agencja Assembly. W ramach kampanii w sieci pojawiły się filmy wideo z ambasadorami, w których pokazali oni prawdziwych siebie oraz opowiadali o tym, co jest dla nich istotne – prezentując nieznane dotąd fragmenty ich prywatnego, pozascenicznego życia.
Celem „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampanii było przekonanie opinii publicznej do tego, że mylne postrzeganie oraz definiowanie innych bez zgłębienia się w ich historię, stanowi dziś poważne wyzwanie społeczne. Marka podjęła wyzwanie, w którym jej ambasadorzy zaangażowali się w promowanie wartości mających być odpowiedzią na takie szufladkowanie – otwartości oraz różnorodności.
- Dzięki narracji jaką udało nam się w tej kampanii zbudować, nie tylko osiągnęliśmy nasze cele sprzedażowe, ale również je przebiliśmy! Przy tym projekcie jako marka również odkryliśmy siebie na nowo, nie tylko wprowadzając na rynek nowe produkty, w nowych kolorach, lecz również docierając do nowej, młodszej grupy docelowej - mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing w Motorola.
Brązowa statuetka w kategorii Consumer Goods to pierwsza nagroda Effie dla marki Motorola. W czerwcu bieżącego roku za tę samą kampanię Motorola otrzymała statuetkę Golden Arrow w kategorii wyzwanie marketera - product launch.
- Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs efektywności marketingowej, a statuetka Effie jest marzeniem każdego marketera. Pękam z dumy, że kampania, którą stworzyliśmy wspólnie z Anną Staszyńską z Motorola Polska została doceniona przez Kapitułę konkursu. A nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! W kolejnej odsłonie kampanii, tym razem pod nazwą "Odkryj Ocean Możliwości", której pomysłodawczynią jest Karolina Zduńczyk, jako jeden z ambasadorów marki zadebiutował niedawno Krzysztof Zalewski. I jeżeli chodzi o efektywność, to planujemy tu bicie kolejnych rekordów - dodaje Karolina Kawska, CEO Tigers.
- „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” to bez wątpienia bardzo interesująca kampania, będąca wyzwaniem zarówno od strony realizacyjnej jak i ze względu na swój społeczny wydźwięk. Współpraca z klientem i partnerskimi agencjami przy projektach, gdzie można połączyć cele z promowaniem uniwersalnych wartości, daje nie tylko poczucie solidnie wykonanej pracy, ale również zwyczajną ludzką satysfakcję ze zrobienia czegoś dobrego – tłumaczy Błażej Siwy, Managing Partner w agencji Rumour.
- Jesteśmy dumni, że Assembly mogło być częścią większego zespołu, który był w stanie osiągnąć sukces w tak prestiżowym konkursie jak Effie Awards. To była jedna z pierwszych naszych wspólnych kampanii z Motorolą i jestem pewna, że tak mocnych projektów przed nami znacznie więcej! Cieszy nasz zarówno sama statuetka, ale także satysfakcja klienta ze współpracy z nami oraz innymi zaangażowanymi w projekt agencjami. Niewątpliwie partnerska relacja oraz praca w tak kreatywnym zespole daje motywację na więcej. Jest mi niezmiernie miło, że „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampania przebiła się do opinii publicznej, osiągnęła nie tylko zasięgi i cele sprzedażowe, ale także swoje cele społeczne – komentuje Natalia Plawgo, CEE Media Director, Assembly Global.
Dodatkowe informacje:
- Lista nagrodzonych kampanii (Effie Awards 2023): https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2023/
- Szczegóły nagrodzonej kampanii marki Motorola: https://konkursy.sar.org.pl/nominacje/effie/zg/11205
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
Technics x OSOM Studios x Neige
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.