Komunikaty PR

Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” Fundacji Avalon, dostrzeżona i doceniona

2024-04-17  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca.  Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas. Główni bohaterowie kampanii: Anna Dzieduszycka, Sebastian Grzywacz, Alan Surajewski, Aleksandra Szkólska i Filip Gałązka występujący w spocie w barwnych, modnych strojach, które podkreślały ich silne osobowości, stali się symbolicznymi reprezentantami ponad 5 milionów osób z niepełnosprawnościami żyjących w Polsce. Przez trzy miesiące trwania akcji, w oryginalny sposób przyciągali wzrok w przestrzeni medialnej i publicznej.  Kampania, miała także za zadanie zmusić jej odbiorców do refleksji i zatrzymania się na chwilę z myślą: czy widzę w człowieku z niepełnosprawnością więcej niż to co powierzchownie, widoczne na pierwszy rzut oka? Niewątpliwie kampania, jej temat i bohaterowie przyciągnęli wzrok i wywołali wiele dyskusji o czym mówią liczne publikacje, wywiady i docierające do Fundacji Avalon głosy poparcia!                

Artystyczne ujęcia i barwni bohaterowie

Fundacja Avalon zaprosiła do kampanii łącznie 14 osób w różnym wieku oraz różnymi rodzajami niepełnosprawności, prezentując szerokie spektrum tematu: pięć, które były wiodącymi twarzami kampanii i wystąpiły w kolorowym, wyróżniającym się spocie głównym oraz dziewięć kolejnych, które w krótkich filmach wypowiedziały się na temat niepełnosprawności i niezauważalności. Bohaterowie kampanii opowiedzieli o swojej codzienności, sytuacjach, czasem zabawnych a czasem smutnych, o postrzeganiu swojej niepełnosprawności i tym co może pomóc w przełamywaniu społecznych barier. Idea kampanii zrodziła się z doświadczeń samych osób z niepełnosprawnościami, które rożniąc się od siebie mają wiele wspólnych mianowników, a przede wszystkim to, że ludzie w pierwszej kolejności, zazwyczaj, skupiają się na ich niepełnosprawności, zaś człowiek jej doświadczający, usuwa się na dalszy plan, stając się niewidzialnym. 

Z pewną obawę podchodziliśmy do nowatorskiej koncepcji nakręcenia spotu i jej artystycznego wyrazu. Jednak mieliśmy także ogromną wiarę w to, że jest to dobry kierunek, którym powinniśmy podążać, przełamując stereotypy i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. Zwróciliśmy uwagę społeczeństwa i osób z niepełnosprawnościami, które ślą do nas słowa uznania za tą oryginalną formę i treść, a także mediów. Dużym wsparciem przy projekcie, była dla nas współpraca z Allegro Brand Experience Agency, którzy towarzyszyli nam przy tegorocznej kampanii. Efekt jest taki, że możemy się pochwalić pierwszą nagrodą, która została przyznana kampanii „Teraz mnie widzisz?”. Zostaliśmy wyróżnieni nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna przyznawanej kreacjom reklamowym spełniającym najwyższe standardy jakości przekazu i dbałości o poprawność językową. Jest to dla nas powód do dumy i ogromna satysfakcja z włożonej w to pracy, szczególnie, że spośród tysięcy telewizyjnych reklam otrzymują je tylko trzy!

Helena Szczuka, kierowniczka działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon. 

Sukces kampanii mierzony w liczbach i słowach

Kampania społeczna przeprowadzona została w telewizji, radiu, mediach społecznościowych, na nośnikach zewnętrznych, w kinach i szeroko zakrojonych działaniach PR-owych, w tym zorganizowanym po raz pierwszy konkursie dla dziennikarzy. O jej powodzeniu przemawiają poniższe wyniki, które udowadniają, że przyjęta forma, temat i realizacja osiągnęły zamierzony cel przyciągając uwagę odbiorców. 

Telewizja: 
Kampania telewizyjna zrealizowana w trzech największych grupach telewizyjnych wygenerowała 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej.   

Radio: 
Kampania prowadzona była zarówno w radiostacjach tradycyjnych jak i radio internetowym i dotarła do 1’669’858 osób.

Social Media:  
Powstały 92 posty w różnych kanałach mediów społecznościowych oraz 16 publikacji na TikToku. Nasze spoty wyświetlone zostały blisko 830 tysięcy razy na samym Facebooku i Instagramie, zaś wszystkie posty w tych dwóch kanałach wygenerowały ponad 835 tysięcy aktywności. Łączna liczba wyświetleń naszych materiałów wynosi 8’300’218!  
Na kanale Fundacji Avalon na YouTube nasze spoty zostały wyświetlone 3’288’866 razy.  

Digital: 
Kampania Teraz Mnie Widzisz? reklamowana była w sieci Google oraz na licznych portalach internetowych oraz aplikacjach mobilnych, gdzie łącznie zebrała 7’051’851 wyświetleń oraz blisko 80 tysięcy kliknięć.

Inne: 
Po raz pierwszy pojawiliśmy sie z kampanią społeczną w kinach - osiągnęliśmy w nich ponad 500 tysięcy kontaktów.  
W ośmiu największych miastach Polski pokazaliśmy reklamę na 177 nośnikach zewnętrznych, gdzie dotarliśmy do 1’269’087 osób generując ponad 7,2 milionów kontaktów.    

Kampania Fundacji Avalon „Teraz mnie widzisz” została zauważona, o tym ewidentnie świadczą liczby, stojące za wszystkimi elementami, składającymi się na jej wyniki.  Dla nas, jako instytucji, wspierającej na co dzień osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore jest to znak, że podążamy dobra drogą, w dobrym kierunku. Bardzo ważne są również słowa poparcia naszych podopiecznych, osób z niepełnosprawnościami, dziennikarzy, którzy podjęli się tworzenia materiałów w temacie kampanii, a także wszystkich, którzy na co dzień mogą nie mieć styczności z niepełnosprawnością, a po kontakcie z kampanią otworzyli oczy na obecność w społeczeństwie tej licznej grupy. Finalnie właśnie to jest najważniejsze i po to tworzymy co roku kampanie społeczne, które mają przełamywać bariery i sprawiać, aby nasz wspólny świat był dostępny dla wszystkich członków społeczeństwa, na równych i sprawiedliwych zasadach. 

Paulina Liberadzka, Główny specjalista ds. PR i marketingu Fundacji Avalon 

Kampania „Teraz mnie widzisz” była finansowana ze środków PFRON oraz została zrealizowana we współpracy z Allegro Brand Experience Agency.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Avalon
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Tysiące dzieci w Polsce codziennie martwią się o swój los Biuro prasowe
2024-08-21 | 09:15

Tysiące dzieci w Polsce codziennie martwią się o swój los

Coraz więcej dzieci w Polsce narażonych jest na zaniedbanie, krzywdzenie i rozdzielenie z rodzinami. Jak podają specjaliści SOS Wiosek Dziecięcych, liczba zgłoszeń dzieci do
Media i PR Gotowy biznes dla dziennikarzy. Tylko dla jednej osoby w mieście
2024-08-20 | 15:00

Gotowy biznes dla dziennikarzy. Tylko dla jednej osoby w mieście

Jeśli jesteś dziennikarzem i pracujesz w redakcji portalu- możesz to zmienić, przejść na swoje i zarabiać tylko dla siebie. Możesz mieć swój własny portal
Media i PR Tarczyński rusza z pierwszą pełnowymiarową kampanią marki Gryzzale
2024-08-19 | 15:35

Tarczyński rusza z pierwszą pełnowymiarową kampanią marki Gryzzale

Tarczyński rozpoczyna pierwszą pełnowymiarową kampanię reklamową Gryzzali, czyli produktów dla dzieci. Już od 19 sierpnia spoty reklamowe pod hasłem "W paczce siła"

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.