Komunikaty PR

Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” Fundacji Avalon, dostrzeżona i doceniona

2024-04-17  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca.  Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas. Główni bohaterowie kampanii: Anna Dzieduszycka, Sebastian Grzywacz, Alan Surajewski, Aleksandra Szkólska i Filip Gałązka występujący w spocie w barwnych, modnych strojach, które podkreślały ich silne osobowości, stali się symbolicznymi reprezentantami ponad 5 milionów osób z niepełnosprawnościami żyjących w Polsce. Przez trzy miesiące trwania akcji, w oryginalny sposób przyciągali wzrok w przestrzeni medialnej i publicznej.  Kampania, miała także za zadanie zmusić jej odbiorców do refleksji i zatrzymania się na chwilę z myślą: czy widzę w człowieku z niepełnosprawnością więcej niż to co powierzchownie, widoczne na pierwszy rzut oka? Niewątpliwie kampania, jej temat i bohaterowie przyciągnęli wzrok i wywołali wiele dyskusji o czym mówią liczne publikacje, wywiady i docierające do Fundacji Avalon głosy poparcia!                

Artystyczne ujęcia i barwni bohaterowie

Fundacja Avalon zaprosiła do kampanii łącznie 14 osób w różnym wieku oraz różnymi rodzajami niepełnosprawności, prezentując szerokie spektrum tematu: pięć, które były wiodącymi twarzami kampanii i wystąpiły w kolorowym, wyróżniającym się spocie głównym oraz dziewięć kolejnych, które w krótkich filmach wypowiedziały się na temat niepełnosprawności i niezauważalności. Bohaterowie kampanii opowiedzieli o swojej codzienności, sytuacjach, czasem zabawnych a czasem smutnych, o postrzeganiu swojej niepełnosprawności i tym co może pomóc w przełamywaniu społecznych barier. Idea kampanii zrodziła się z doświadczeń samych osób z niepełnosprawnościami, które rożniąc się od siebie mają wiele wspólnych mianowników, a przede wszystkim to, że ludzie w pierwszej kolejności, zazwyczaj, skupiają się na ich niepełnosprawności, zaś człowiek jej doświadczający, usuwa się na dalszy plan, stając się niewidzialnym. 

Z pewną obawę podchodziliśmy do nowatorskiej koncepcji nakręcenia spotu i jej artystycznego wyrazu. Jednak mieliśmy także ogromną wiarę w to, że jest to dobry kierunek, którym powinniśmy podążać, przełamując stereotypy i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. Zwróciliśmy uwagę społeczeństwa i osób z niepełnosprawnościami, które ślą do nas słowa uznania za tą oryginalną formę i treść, a także mediów. Dużym wsparciem przy projekcie, była dla nas współpraca z Allegro Brand Experience Agency, którzy towarzyszyli nam przy tegorocznej kampanii. Efekt jest taki, że możemy się pochwalić pierwszą nagrodą, która została przyznana kampanii „Teraz mnie widzisz?”. Zostaliśmy wyróżnieni nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna przyznawanej kreacjom reklamowym spełniającym najwyższe standardy jakości przekazu i dbałości o poprawność językową. Jest to dla nas powód do dumy i ogromna satysfakcja z włożonej w to pracy, szczególnie, że spośród tysięcy telewizyjnych reklam otrzymują je tylko trzy!

Helena Szczuka, kierowniczka działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon. 

Sukces kampanii mierzony w liczbach i słowach

Kampania społeczna przeprowadzona została w telewizji, radiu, mediach społecznościowych, na nośnikach zewnętrznych, w kinach i szeroko zakrojonych działaniach PR-owych, w tym zorganizowanym po raz pierwszy konkursie dla dziennikarzy. O jej powodzeniu przemawiają poniższe wyniki, które udowadniają, że przyjęta forma, temat i realizacja osiągnęły zamierzony cel przyciągając uwagę odbiorców. 

Telewizja: 
Kampania telewizyjna zrealizowana w trzech największych grupach telewizyjnych wygenerowała 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej.   

Radio: 
Kampania prowadzona była zarówno w radiostacjach tradycyjnych jak i radio internetowym i dotarła do 1’669’858 osób.

Social Media:  
Powstały 92 posty w różnych kanałach mediów społecznościowych oraz 16 publikacji na TikToku. Nasze spoty wyświetlone zostały blisko 830 tysięcy razy na samym Facebooku i Instagramie, zaś wszystkie posty w tych dwóch kanałach wygenerowały ponad 835 tysięcy aktywności. Łączna liczba wyświetleń naszych materiałów wynosi 8’300’218!  
Na kanale Fundacji Avalon na YouTube nasze spoty zostały wyświetlone 3’288’866 razy.  

Digital: 
Kampania Teraz Mnie Widzisz? reklamowana była w sieci Google oraz na licznych portalach internetowych oraz aplikacjach mobilnych, gdzie łącznie zebrała 7’051’851 wyświetleń oraz blisko 80 tysięcy kliknięć.

Inne: 
Po raz pierwszy pojawiliśmy sie z kampanią społeczną w kinach - osiągnęliśmy w nich ponad 500 tysięcy kontaktów.  
W ośmiu największych miastach Polski pokazaliśmy reklamę na 177 nośnikach zewnętrznych, gdzie dotarliśmy do 1’269’087 osób generując ponad 7,2 milionów kontaktów.    

Kampania Fundacji Avalon „Teraz mnie widzisz” została zauważona, o tym ewidentnie świadczą liczby, stojące za wszystkimi elementami, składającymi się na jej wyniki.  Dla nas, jako instytucji, wspierającej na co dzień osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore jest to znak, że podążamy dobra drogą, w dobrym kierunku. Bardzo ważne są również słowa poparcia naszych podopiecznych, osób z niepełnosprawnościami, dziennikarzy, którzy podjęli się tworzenia materiałów w temacie kampanii, a także wszystkich, którzy na co dzień mogą nie mieć styczności z niepełnosprawnością, a po kontakcie z kampanią otworzyli oczy na obecność w społeczeństwie tej licznej grupy. Finalnie właśnie to jest najważniejsze i po to tworzymy co roku kampanie społeczne, które mają przełamywać bariery i sprawiać, aby nasz wspólny świat był dostępny dla wszystkich członków społeczeństwa, na równych i sprawiedliwych zasadach. 

Paulina Liberadzka, Główny specjalista ds. PR i marketingu Fundacji Avalon 

Kampania „Teraz mnie widzisz” była finansowana ze środków PFRON oraz została zrealizowana we współpracy z Allegro Brand Experience Agency.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.