Komunikaty PR

Kino powraca, a wraz z nim odradza się rynek reklamy kinowej.

2021-05-27  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logotyp ( 0.04 MB )

W piątek, 28 maja ponownie zostaną otwarte wszystkie kina Cinema City – największej sieci multipleksów w Polsce. Kalendarz premier jest już wypełniony do końca roku. Część tytułów, takich jak np. najnowsza adaptacja filmowa popularnego cyklu gier "Mortal Kombat", czy  pierwszy post-pandemiczny kinowy hit „Godzilla vs Kong” będzie można obejrzeć także w salach VERVA 4DX oraz na gigantycznych ekranach kin BNP Paribas IMAX®. Wraz z pierwszymi seansami filmów w blokach reklamowych zostaną wyemitowane spoty takich marek, jak: Bank BNP Paribas, Cinkciarz.pl, Wedel i Ziaja.

„Marki te, jako pierwsze zdecydowały się na powrót do kin Cinema City. Wypełnienie bloków postępuje sukcesywnie wraz z potwierdzaniem dat kolejnych premier filmowych. W trakcie lockdownu utrzymywaliśmy stały kontakt z naszymi klientami reklamowymi. Dlatego, jak tylko pojawiło się zielone światło w kwestii ponownego otwarcia, byliśmy gotowi do szybkiego wznowienia planowania komunikacji reklamowej w kinach.” – mówi Bianka Pawlewska, Senior Vice-president of Advertising NAM, Cinema City Group.    

Zasięg New Age Media to ponad 76.000 foteli w 381 salach zlokalizowanych w najlepszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce. Unikalną propozycją dla widzów w przypadku Cinema City są kina BNP Paribas IMAX® z wielkoformatowymi ekranami oraz interaktywne projekcje w salach Verva 4DX® oferujące kinowe przeżycie pełne dodatkowych efektów specjalnych.

„Od połowy kwietnia działamy w Bułgarii, a w tym tygodniu otwieramy również kina w Rumunii i na Słowacji. Wyniki z rynków zagranicznych, w których wcześniej zakończył się lockdown pokazują, że widzowie tęsknili za kinem. Bardzo szybko udało się osiągnąć odbudować widownię w Chinach, Japonii, czy USA, a bliżej nas np. w Wielkiej Brytanii, gdzie pierwszy weekend po wznowieniu działalności kin przerósł najśmielsze oczekiwania. Animowana komedia „Peter Rabbit 2” przyciągnęła tłumy, co jest obiecującym znakiem dla całej branży. Marketerzy dostrzegają dodatkową wartość kina, zarówno jako bardzo oczekiwanej formy rozrywki po czasach pandemicznego zamknięcia, jak i dobrego medium do efektywnego kontaktu z odbiorcami.” – dodaje Bianka Pawlewska.

Według ubiegłorocznego raportu Kantar – „Media Reactions” – konsumenci wysoko oceniają reklamy w kinach i mają do nich pozytywne nastawienie. Uważają je za zabawne, lepszej jakości i nie przeszkadzające (w przeciwieństwie np. do reklamy on-line). Z kolei tegoroczne badanie zrealizowane przez agencję MetrixLab na zlecenie Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmów pokazało wysoki poziom zaufania do środków bezpieczeństwa stosowanych w kinach, stawiając je pod tym względem na szczycie branży rozrywkowej. Wynika z niego również, że 2 na 3 ankietowane osoby uważają, że nie da się odtworzyć kinowych wrażeń w warunkach domowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.