Komunikaty PR

Kino powraca, a wraz z nim odradza się rynek reklamy kinowej.

2021-05-27  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logotyp ( 0.04 MB )

W piątek, 28 maja ponownie zostaną otwarte wszystkie kina Cinema City – największej sieci multipleksów w Polsce. Kalendarz premier jest już wypełniony do końca roku. Część tytułów, takich jak np. najnowsza adaptacja filmowa popularnego cyklu gier "Mortal Kombat", czy  pierwszy post-pandemiczny kinowy hit „Godzilla vs Kong” będzie można obejrzeć także w salach VERVA 4DX oraz na gigantycznych ekranach kin BNP Paribas IMAX®. Wraz z pierwszymi seansami filmów w blokach reklamowych zostaną wyemitowane spoty takich marek, jak: Bank BNP Paribas, Cinkciarz.pl, Wedel i Ziaja.

„Marki te, jako pierwsze zdecydowały się na powrót do kin Cinema City. Wypełnienie bloków postępuje sukcesywnie wraz z potwierdzaniem dat kolejnych premier filmowych. W trakcie lockdownu utrzymywaliśmy stały kontakt z naszymi klientami reklamowymi. Dlatego, jak tylko pojawiło się zielone światło w kwestii ponownego otwarcia, byliśmy gotowi do szybkiego wznowienia planowania komunikacji reklamowej w kinach.” – mówi Bianka Pawlewska, Senior Vice-president of Advertising NAM, Cinema City Group.    

Zasięg New Age Media to ponad 76.000 foteli w 381 salach zlokalizowanych w najlepszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce. Unikalną propozycją dla widzów w przypadku Cinema City są kina BNP Paribas IMAX® z wielkoformatowymi ekranami oraz interaktywne projekcje w salach Verva 4DX® oferujące kinowe przeżycie pełne dodatkowych efektów specjalnych.

„Od połowy kwietnia działamy w Bułgarii, a w tym tygodniu otwieramy również kina w Rumunii i na Słowacji. Wyniki z rynków zagranicznych, w których wcześniej zakończył się lockdown pokazują, że widzowie tęsknili za kinem. Bardzo szybko udało się osiągnąć odbudować widownię w Chinach, Japonii, czy USA, a bliżej nas np. w Wielkiej Brytanii, gdzie pierwszy weekend po wznowieniu działalności kin przerósł najśmielsze oczekiwania. Animowana komedia „Peter Rabbit 2” przyciągnęła tłumy, co jest obiecującym znakiem dla całej branży. Marketerzy dostrzegają dodatkową wartość kina, zarówno jako bardzo oczekiwanej formy rozrywki po czasach pandemicznego zamknięcia, jak i dobrego medium do efektywnego kontaktu z odbiorcami.” – dodaje Bianka Pawlewska.

Według ubiegłorocznego raportu Kantar – „Media Reactions” – konsumenci wysoko oceniają reklamy w kinach i mają do nich pozytywne nastawienie. Uważają je za zabawne, lepszej jakości i nie przeszkadzające (w przeciwieństwie np. do reklamy on-line). Z kolei tegoroczne badanie zrealizowane przez agencję MetrixLab na zlecenie Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmów pokazało wysoki poziom zaufania do środków bezpieczeństwa stosowanych w kinach, stawiając je pod tym względem na szczycie branży rozrywkowej. Wynika z niego również, że 2 na 3 ankietowane osoby uważają, że nie da się odtworzyć kinowych wrażeń w warunkach domowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.