Komunikaty PR

Kino powraca, a wraz z nim odradza się rynek reklamy kinowej.

2021-05-27  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logotyp ( 0.04 MB )

W piątek, 28 maja ponownie zostaną otwarte wszystkie kina Cinema City – największej sieci multipleksów w Polsce. Kalendarz premier jest już wypełniony do końca roku. Część tytułów, takich jak np. najnowsza adaptacja filmowa popularnego cyklu gier "Mortal Kombat", czy  pierwszy post-pandemiczny kinowy hit „Godzilla vs Kong” będzie można obejrzeć także w salach VERVA 4DX oraz na gigantycznych ekranach kin BNP Paribas IMAX®. Wraz z pierwszymi seansami filmów w blokach reklamowych zostaną wyemitowane spoty takich marek, jak: Bank BNP Paribas, Cinkciarz.pl, Wedel i Ziaja.

„Marki te, jako pierwsze zdecydowały się na powrót do kin Cinema City. Wypełnienie bloków postępuje sukcesywnie wraz z potwierdzaniem dat kolejnych premier filmowych. W trakcie lockdownu utrzymywaliśmy stały kontakt z naszymi klientami reklamowymi. Dlatego, jak tylko pojawiło się zielone światło w kwestii ponownego otwarcia, byliśmy gotowi do szybkiego wznowienia planowania komunikacji reklamowej w kinach.” – mówi Bianka Pawlewska, Senior Vice-president of Advertising NAM, Cinema City Group.    

Zasięg New Age Media to ponad 76.000 foteli w 381 salach zlokalizowanych w najlepszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce. Unikalną propozycją dla widzów w przypadku Cinema City są kina BNP Paribas IMAX® z wielkoformatowymi ekranami oraz interaktywne projekcje w salach Verva 4DX® oferujące kinowe przeżycie pełne dodatkowych efektów specjalnych.

„Od połowy kwietnia działamy w Bułgarii, a w tym tygodniu otwieramy również kina w Rumunii i na Słowacji. Wyniki z rynków zagranicznych, w których wcześniej zakończył się lockdown pokazują, że widzowie tęsknili za kinem. Bardzo szybko udało się osiągnąć odbudować widownię w Chinach, Japonii, czy USA, a bliżej nas np. w Wielkiej Brytanii, gdzie pierwszy weekend po wznowieniu działalności kin przerósł najśmielsze oczekiwania. Animowana komedia „Peter Rabbit 2” przyciągnęła tłumy, co jest obiecującym znakiem dla całej branży. Marketerzy dostrzegają dodatkową wartość kina, zarówno jako bardzo oczekiwanej formy rozrywki po czasach pandemicznego zamknięcia, jak i dobrego medium do efektywnego kontaktu z odbiorcami.” – dodaje Bianka Pawlewska.

Według ubiegłorocznego raportu Kantar – „Media Reactions” – konsumenci wysoko oceniają reklamy w kinach i mają do nich pozytywne nastawienie. Uważają je za zabawne, lepszej jakości i nie przeszkadzające (w przeciwieństwie np. do reklamy on-line). Z kolei tegoroczne badanie zrealizowane przez agencję MetrixLab na zlecenie Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmów pokazało wysoki poziom zaufania do środków bezpieczeństwa stosowanych w kinach, stawiając je pod tym względem na szczycie branży rozrywkowej. Wynika z niego również, że 2 na 3 ankietowane osoby uważają, że nie da się odtworzyć kinowych wrażeń w warunkach domowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.