Komunikaty PR

Kocham życie – Trzeźwo myślę

2021-06-09  |  13:28
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.16 MB )

Carlsberg Polska już po raz piąty startuje z ogólnopolskim programem społeczno-edukacyjnym „Trzeźwo myślę”, promującym odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Ambasadorami tegorocznej edycji są: rysowniczka Marta Frej oraz organizatorka wypraw rowerowych Agnieszka Jędrzejek. Autorskie grafiki Marty Frej będą przypominać czym jest rozsądne spożywanie alkoholu. Praktyczne wskazówki dotyczące odpowiedzialnej jazdy rowerem pokażą natomiast, jak bezpiecznie czerpać przyjemność
z tej aktywności. Jak pokazuje przeprowadzone w maju 2021 r. badanie opinii publicznej[1], aż co czwartej osobie zdarzyło się w ciągu ostatniego roku jechać rowerem pod wpływem alkoholu.


Wierzymy w potrzebę „trzeźwego myślenia”

Celem programu „Trzeźwo myślę” jest edukacja i promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu wśród dorosłych. Nasze przekazy kierujemy głównie do osób w wieku 25 - 50 lat. Program przedstawia pozytywne wzorce zachowań
w kontekście spożywania alkoholu oraz przypomina, że podejmowane przez nas decyzje mają wpływ również na nasze otoczenie. I tak w zależności od sytuacji tytułowe „trzeźwe myślenie” oznacza odmowę spożycia alkoholu przez kobiety
w ciąży, opiekunów małoletnich, kierowców, czy też cyklistów.

- Umiejętność racjonalnego myślenia, do której przekonujemy, pomaga utrzymać kontrolę nad swoim zachowaniem i podejmować odpowiedzialne decyzje w wielu życiowych sytuacjach, w tym w kontekście spożywania alkoholu. Często od tych decyzji zależy nie tylko nasze bezpieczeństwo, ale też bezpieczeństwo osób
z naszego otoczenia. Jednocześnie dojrzałe podejście do konsumpcji alkoholu pozwala czerpać z życia jeszcze więcej. Warto wiedzieć jak to robić oraz w jakich sytuacjach zachować absolutną abstynencję
mówi Małgorzata Janikowska, koordynator programu z ramienia Carlsberg Polska.


Odpowiedzialne spożywanie alkoholu okiem ambasadorek

5. edycja programu „Trzeźwo myślę” w lekki, momentami humorystyczny sposób przedstawiać będzie najważniejsze zasady towarzyszące rozsądnej konsumpcji alkoholu, nie tylko podczas letniego wypoczynku. Do udziału w programie przyłączyła się Marta Frej, znana rysowniczka, która zwizualizuje swoje spojrzenie na znaczenie słów „trzeźwo myślę i odpowiedzialnie spożywam alkohol”. W charakterystyczny dla siebie sposób przedstawi wybrane sytuacje z życia, które wymagają zachowania „trzeźwego” myślenia i rozsądku w kontekście konsumpcji alkoholu lub wręcz odmowy jego spożycia. Pierwszy z rysunków – otwierający tegoroczną edycję programu, można już obejrzeć na FB profilu Carlsberg Polska. Kolejne będę publikowane w okresie wakacyjnym.

Drugą ambasadorką programu jest Agnieszka Jędrzejek, doświadczona organizatorka wypraw rowerowych po Polsce. W oparciu o swoją wieloletnią praktykę udzieli wskazówek, jak bezpiecznie poruszać się rowerem i unikać niebezpiecznych sytuacji na drodze i szlakach rowerowych.

M.in. na FB profilu Carlsberg Polska będzie można na bieżąco śledzić tegoroczne działania w ramach programu „Trzeźwo myślę”, a także wziąć udział w konkursach i zdobyć nagrody z grafikami Marty Frej.


Trzeźwość na rowerze 

Umiejętność racjonalnego myślenia, w tym odpowiedzialnego spożywania alkoholu, jest niezwykle ważna w kontekście poruszania się rowerem, podobnie jak w przypadku jazdy samochodem. Obecnie coraz więcej osób przesiada się na rower, co niezwykle mnie cieszy. Jednak niepokojące są wyniki raportu Komendy Głównej Policji2, które donoszą, że w 2020 roku doszło do prawie 4 tys. wypadków z udziałem cyklistów. Zaś wyniki badania opinii publicznej1 wskazały, że aż 25% respondentów w ostatnim roku korzystała z roweru pod wpływem alkoholu. I chodź respondenci mają świadomość dużego zagrożenia płynącego ze spożywania alkoholu w czasie aktywności na rowerze, niestety nie rezygnują z jego konsumpcji. Dlatego działania edukacyjne są niezwykle ważne i potrzebne. Dołączając do grona ambasadorów programu „Trzeźwo myślę” chciałabym opowiedzieć, czym jest trzeźwe myślenie w kontekście wypraw rowerowych.   Organizując wyjazdy rowerowe, wiem jak istotne jest przygotowanie się do wycieczki, ale też zachowanie refleksu i zasad bezpieczeństwa w trakcie podróży. Wierzę, że dzięki temu, będziemy bezpieczniejsi na drogach i szlakach rowerowych – mówi Agnieszka Jędrzejek, organizatorka wypraw rowerowych pod marką Wyprawy RoweLove.

 

Informacji udziela:
Beata Ptaszyńska-Jedynak
Dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska
Tel. 602 411 680,
e-mail: Beata.Jedynak@carlsberg.pl

 

Więcej informacji o programie na:  

www.carlsbergpolska.pl oraz
https://www.facebook.com/CarlsbergPolska/

 

ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu 

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” składa się
z czterech ambicji, które mają być osiągnięte do 2030 r.: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Kampania społeczno-edukacyjna „Trzeźwo myślę” wspiera realizację celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i jednocześnie wpisuje się w misję Grupy Carlsberg „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”.

Więcej na temat zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg i jej celów na: https://www.carlsberggroup.com/#sustainability

 

 

 

Źródła:

[1] Badanie opinii publicznej OMNIBUS przeprowadzone w maju 2021 r. przez firmę Biostat, na reprezentatywnej próbie badawczej 1000 osób metodą CAWI, na zlecenie Carlsberg Polska.

[2] Raport „Wypadki drogowe w Polsce w 2020 roku”, Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego, Warszawa 2021, s. 56-59.

 

 


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Za osiem dni podniebny ambasador Goodyear przybędzie do Polski Biuro prasowe
2021-07-22 | 11:40

Za osiem dni podniebny ambasador Goodyear przybędzie do Polski

– Latem marka Goodyear chce podbić nie tylko europejskie drogi. By przykuć uwagę i dotrzeć do szerszego grona klientów, producent wypuścił w niebo swojego ambasadora,
Media i PR Zmiany personalne i awanse w 19 Południku
2021-07-22 | 09:10

Zmiany personalne i awanse w 19 Południku

Do zespołu agencji dołączyła Agata Bednarska, obejmując stanowisko Brand Designera, a Karolina Studzińska awansowała na Senior Account Managera. Agata Bednarska jest absolwentką
Media i PR Wystartowała kampania BIC Kids Dla Twojego Małego Artysty!
2021-07-21 | 08:00

Wystartowała kampania BIC Kids Dla Twojego Małego Artysty!

Każde dziecko jest Małym Artystą, a każdy jego rysunek małym dziełem sztuki – to założenie tegorocznej komunikacji marki BIC Kids w okresie powrotu do szkoły.

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Media i PR

Medioznawca: KRRiT nie wypełnia należycie swojej roli. Jej skład nigdy nie był tak monopartyjny jak obecnie

– Doświadczenie pokazało, że na przestrzeni lat składy KRRiT bywały różne, ale nigdy nie były tak monopartyjne jak obecnie – mówi prof. Tadeusz Kowalski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego. Jak ocenia, KRRiT w obecnym składzie nie wypełnia swojej konstytucyjnej roli, a pomysł przejęcia od amerykańskiego koncernu medialnego Discovery udziałów w grupie TVN przez jedną ze spółek Skarbu Państwa doprowadziłby do czarnego scenariusza i stworzenia rządowej tuby propagandowej.

Przemysł

W wyniku zmian klimatycznych polskie firmy coraz chętniej będą się ubezpieczać. Już teraz ubezpieczyciele chronią ich majątek w wysokości 1,7 bln zł

Około 60 proc. całego majątku zgromadzonego przez polskie firmy jest objęte ochroną ubezpieczeniową. Wraz z rozwojem gospodarczym i zmianami klimatu rośnie jednak zarówno ryzyko szkód, jak i wartość majątku, który trzeba ubezpieczać. W Polsce przed pożarami, powodziami czy gwałtownym wiatrem trzeba obecnie chronić o 2,2 bln zł więcej majątku niż w 1995 roku – wynika z danych PIU i Deloitte’a. Polskie przedsiębiorstwa – zwłaszcza MŚP – są tego coraz bardziej świadome i coraz chętniej sięgają po ubezpieczenia, szczególnie polisy od odpowiedzialności cywilnej i zdarzeń losowych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem zmienia się również oferta ubezpieczycieli dedykowana tej grupie.

Prawo

Firmy będą musiały wdrożyć u siebie system zgłaszania nieprawidłowości. Termin się zbliża, a odpowiednich regulacji brak

Do 16 grudnia Polska, podobnie jak inne kraje UE, ma czas na zaimplementowanie do krajowego prawa dyrektywy o ochronie sygnalistów w firmach. Polska regulacja nie jest jeszcze gotowa, ale przedsiębiorcy już powinni rozpocząć proces przygotowań, bo jest on wieloetapowy – podkreślają prawnicy. Choć wdrożenie systemu chroniącego osoby, które zgłaszają nieprawidłowości w miejscu pracy, będzie się wiązało z nowymi obowiązkami i kosztami, to może też przynieść wiele korzyści.

Konsument

Większość rodziców popełnia wiele błędów związanych z żywieniem dzieci. 61 proc. z nich otrzymuje te same posiłki, co reszta rodziny

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez zespół lekarzy z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz ekspertów programu „1000 pierwszych dni dla zdrowia" zainicjowanego przez Fundację Nutricia wynika, że aż 61 proc. rodziców karmi dzieci tymi samymi posiłkami, które je reszta rodziny. Zdaniem ekspertów to niepokojące, ponieważ niesie za sobą ryzyko zbyt wysokiego udziału w diecie maluchów soli, cukru dodanego i tłuszczy trans. W menu niemowląt nie powinny się też znajdować soki owocowe, mleko krowie jako napój i napoje roślinne. Odpowiednie karmienie i rozszerzanie diety jest bardzo ważne zwłaszcza w 1000 pierwszych dniach życia, czyli w okresie od poczęcia do około trzeciego roku życia, kiedy kształtują się zdrowie oraz przyszłe preferencje żywieniowe dziecka.