Komunikaty PR

Kocham życie – Trzeźwo myślę

2021-06-09  |  13:28
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.16 MB )

Carlsberg Polska już po raz piąty startuje z ogólnopolskim programem społeczno-edukacyjnym „Trzeźwo myślę”, promującym odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Ambasadorami tegorocznej edycji są: rysowniczka Marta Frej oraz organizatorka wypraw rowerowych Agnieszka Jędrzejek. Autorskie grafiki Marty Frej będą przypominać czym jest rozsądne spożywanie alkoholu. Praktyczne wskazówki dotyczące odpowiedzialnej jazdy rowerem pokażą natomiast, jak bezpiecznie czerpać przyjemność
z tej aktywności. Jak pokazuje przeprowadzone w maju 2021 r. badanie opinii publicznej[1], aż co czwartej osobie zdarzyło się w ciągu ostatniego roku jechać rowerem pod wpływem alkoholu.


Wierzymy w potrzebę „trzeźwego myślenia”

Celem programu „Trzeźwo myślę” jest edukacja i promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu wśród dorosłych. Nasze przekazy kierujemy głównie do osób w wieku 25 - 50 lat. Program przedstawia pozytywne wzorce zachowań
w kontekście spożywania alkoholu oraz przypomina, że podejmowane przez nas decyzje mają wpływ również na nasze otoczenie. I tak w zależności od sytuacji tytułowe „trzeźwe myślenie” oznacza odmowę spożycia alkoholu przez kobiety
w ciąży, opiekunów małoletnich, kierowców, czy też cyklistów.

- Umiejętność racjonalnego myślenia, do której przekonujemy, pomaga utrzymać kontrolę nad swoim zachowaniem i podejmować odpowiedzialne decyzje w wielu życiowych sytuacjach, w tym w kontekście spożywania alkoholu. Często od tych decyzji zależy nie tylko nasze bezpieczeństwo, ale też bezpieczeństwo osób
z naszego otoczenia. Jednocześnie dojrzałe podejście do konsumpcji alkoholu pozwala czerpać z życia jeszcze więcej. Warto wiedzieć jak to robić oraz w jakich sytuacjach zachować absolutną abstynencję
mówi Małgorzata Janikowska, koordynator programu z ramienia Carlsberg Polska.


Odpowiedzialne spożywanie alkoholu okiem ambasadorek

5. edycja programu „Trzeźwo myślę” w lekki, momentami humorystyczny sposób przedstawiać będzie najważniejsze zasady towarzyszące rozsądnej konsumpcji alkoholu, nie tylko podczas letniego wypoczynku. Do udziału w programie przyłączyła się Marta Frej, znana rysowniczka, która zwizualizuje swoje spojrzenie na znaczenie słów „trzeźwo myślę i odpowiedzialnie spożywam alkohol”. W charakterystyczny dla siebie sposób przedstawi wybrane sytuacje z życia, które wymagają zachowania „trzeźwego” myślenia i rozsądku w kontekście konsumpcji alkoholu lub wręcz odmowy jego spożycia. Pierwszy z rysunków – otwierający tegoroczną edycję programu, można już obejrzeć na FB profilu Carlsberg Polska. Kolejne będę publikowane w okresie wakacyjnym.

Drugą ambasadorką programu jest Agnieszka Jędrzejek, doświadczona organizatorka wypraw rowerowych po Polsce. W oparciu o swoją wieloletnią praktykę udzieli wskazówek, jak bezpiecznie poruszać się rowerem i unikać niebezpiecznych sytuacji na drodze i szlakach rowerowych.

M.in. na FB profilu Carlsberg Polska będzie można na bieżąco śledzić tegoroczne działania w ramach programu „Trzeźwo myślę”, a także wziąć udział w konkursach i zdobyć nagrody z grafikami Marty Frej.


Trzeźwość na rowerze 

Umiejętność racjonalnego myślenia, w tym odpowiedzialnego spożywania alkoholu, jest niezwykle ważna w kontekście poruszania się rowerem, podobnie jak w przypadku jazdy samochodem. Obecnie coraz więcej osób przesiada się na rower, co niezwykle mnie cieszy. Jednak niepokojące są wyniki raportu Komendy Głównej Policji2, które donoszą, że w 2020 roku doszło do prawie 4 tys. wypadków z udziałem cyklistów. Zaś wyniki badania opinii publicznej1 wskazały, że aż 25% respondentów w ostatnim roku korzystała z roweru pod wpływem alkoholu. I chodź respondenci mają świadomość dużego zagrożenia płynącego ze spożywania alkoholu w czasie aktywności na rowerze, niestety nie rezygnują z jego konsumpcji. Dlatego działania edukacyjne są niezwykle ważne i potrzebne. Dołączając do grona ambasadorów programu „Trzeźwo myślę” chciałabym opowiedzieć, czym jest trzeźwe myślenie w kontekście wypraw rowerowych.   Organizując wyjazdy rowerowe, wiem jak istotne jest przygotowanie się do wycieczki, ale też zachowanie refleksu i zasad bezpieczeństwa w trakcie podróży. Wierzę, że dzięki temu, będziemy bezpieczniejsi na drogach i szlakach rowerowych – mówi Agnieszka Jędrzejek, organizatorka wypraw rowerowych pod marką Wyprawy RoweLove.

 

Informacji udziela:
Beata Ptaszyńska-Jedynak
Dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska
Tel. 602 411 680,
e-mail: Beata.Jedynak@carlsberg.pl

 

Więcej informacji o programie na:  

www.carlsbergpolska.pl oraz
https://www.facebook.com/CarlsbergPolska/

 

ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu 

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” składa się
z czterech ambicji, które mają być osiągnięte do 2030 r.: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Kampania społeczno-edukacyjna „Trzeźwo myślę” wspiera realizację celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i jednocześnie wpisuje się w misję Grupy Carlsberg „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”.

Więcej na temat zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg i jej celów na: https://www.carlsberggroup.com/#sustainability

 

 

 

Źródła:

[1] Badanie opinii publicznej OMNIBUS przeprowadzone w maju 2021 r. przez firmę Biostat, na reprezentatywnej próbie badawczej 1000 osób metodą CAWI, na zlecenie Carlsberg Polska.

[2] Raport „Wypadki drogowe w Polsce w 2020 roku”, Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego, Warszawa 2021, s. 56-59.

 

 


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.