Komunikaty PR

„Małe grzeszki” Polaków w liczbach – wyniki badania

2020-11-27  |  01:00
Biuro prasowe

    

 

 

Polacy bez wyrzutów sumienia przyznają się do popełniania „małych grzeszków”. Najczęściej podjadamy słodycze i oglądamy się na ulicy za piękną kobietą lub atrakcyjnym mężczyzną. Co więcej, zachowania te uważamy za najbardziej niewinne spośród małych, codziennych słabości, na które pozwalamy sobie od czasu do czasu.


Jak wynika z badania*, wykonanego na zlecenie marki Grześki, na panelu Ariadna w dniach  6-9 listopada br., 80% Polaków deklaruje, że ma swoje „małe grzeszki” – niewielkie przyjemności, na które pozwala sobie średnio 2-3 razy w tygodniu (20%) lub zawsze w chwilach złego humoru (19%). Jedynie 1% respondentów przyznał, że nigdy ich nie popełnia. „Małe grzeszki” postrzegamy jako drobne słabostki (47%) i niewinne przyzwyczajenia (21%), z którymi nawet nie staramy się walczyć, bo dzięki nim świat nabiera kolorów, a sami częściej się uśmiechamy.

Słodycze kuszą nas najbardziej – do podjadania ich między posiłkami przyznało się aż 70% badanych. Najczęściej sięgamy po ciastka (22%), wafelki w czekoladzie (16%) lub bez polewy (5%) - takie jak Grześki, chipsy (15%) i batony czekoladowe (14%). Jedynie 16% respondentów stwierdziło, że nie podjada słodkich przekąsek między posiłkami w ogóle.

Jedzenie i związane z nim nawyki znalazły się bardzo wysoko w rankingu najczęściej deklarowanych „małych grzeszków”. 61% respondentów przyznało, że od czasu do czasu pozwala sobie na fast food, mimo że zasadniczo zdrowo się odżywia. Lubimy mieć zapas słodkości zachomikowanych „na czarną godzinę” (49%), a tabliczkę czekolady 48% badanych zjada na raz! Podjadanie uznajemy za najbardziej niewinną małą słabość – podjadamy i kruszymy w łóżku (35%), wyjadamy dzieciom słodycze, gdy tego nie widzą (25%), a dla 23% badanych noc jest najlepszą częścią dnia na podjadki. Lubimy też oszukiwać samych siebie podczas diety (30%).

Relacje z bliskimi i najbliższymi to, jak się okazuje, doskonała przestrzeń dla naszych grzeszków. Aż 69% respondentów przyznało, że zdarza im się, od czasu do czasu obejrzeć na ulicy za piękną dziewczyną lub przystojnym mężczyzną. To drugi, tuż za podjadaniem słodyczy, najczęściej wskazywany przez badanych „mały grzeszek”! Co ciekawe, uznajemy go także za najbardziej niewinny i najmniej szkodliwy spośród wszystkich, do których się przyznajemy. Do ubarwiania rzeczywistości, by nie sprawić bliskim przykrości przyznało się 55% respondentów, a 43% badanych powiedziało, że zawsze komplementuje wygląd swoich partnerek (partnerów). Z drugiej strony aż 40% badanych stwierdziło, że zdarza im się kupować rzeczy, o których nie mówią swoim najbliższym.

Każdy ma swoje „małe grzeszki” – drobne codzienne słabostki, które sprawiają, że częściej się uśmiechamy i z lekkim dystansem podchodzimy do rzeczywistości. Czy warto z nimi walczyć? To one czynią nas wyjątkowymi i niepowtarzalnymi. Humorystyczna gra słów „grzeszki-Grześki” jest osią nowej komunikacji marki Grześki. Pierwszy z cyklu nowych spotów telewizyjnych pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki” można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/8-N0rpeIZj4

* Badanie na zlecenie marki Grześki, na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1088 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Termin realizacji: 6-9 listopada 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.