Komunikaty PR

Marka Godna Zaufania 2023

2023-05-31  |  16:20
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zaufanie to wyzwanie! Na których markach polscy przedsiębiorcy mogą polegać? Z którymi najchętniej współpracują? Poznajmy 25 brandów, które cieszą się największym zaufaniem wśród przedsiębiorców. Tytuł Marka Godna Zaufania został przyznany już po raz ósmy.


Badanie Marka Godna Zaufania to inicjatywa wydawcy miesięcznika „My Company Polska”. Powstało przy współpracy z Instytutem Badawczym Kantar Polska. Głównym celem, tego realizowanego już po raz ósmy badania, było poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz wskazanie tych, którym najbardziej ufają.


Mechanizm rankingu jest prosty – redakcja poprosiła czytelników i prenumeratorów miesięcznika „My Company Polska”, uczestników szkoleń i konferencji, przedstawicieli kadry zarządzającej, specjalistów i właścicieli firm, by spontanicznie wymienili markę, której najbardziej ufają. W każdej kategorii można było wskazać tylko jedną.


Co ważne, wszystkie 25 kategorii jest nowych. W tym roku sprawdzamy m.in. który z brandów ma „Wysoki A-IQ” czy najmocniejsze „Cyfrowe mury”, pytamy też o „Przyszłość planety” i o „Biznes z pomysłem”.


– Dlaczego zdecydowaliśmy się na tak dużą rewolucję w samych kategoriach? Zależało nam, by nasz ranking odpowiadał na wyzwania, którym muszą sprostać dzisiejsze firmy. To co się nie zmienia, to wartość, jaką w prowadzeniu biznesu jest zaufanie – mówi Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”.


Przedsiębiorcy wymienili spontanicznie nazwy 160 marek, którym ufają. Oto najczęściej pojawiające się brandy:

W kategorii „Polskie górą”, czyli który koncern w swojej misji najbardziej wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa na sam szczyt wspiął się Orlen. Wskazało go aż 72 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu. Skąd tak wysokie notowania także w 2023 roku?


– Jako lider na rynku, byliśmy w stanie zapewnić naszym odbiorcom bezpieczeństwo paliwowo-energetyczne, pomimo niezwykle trudnej sytuacji wywołanej wojną w Ukrainie. Wywiązaliśmy się z naszych obietnic i zobowiązań, co wzmocniło pozytywne postrzeganie marki ORLEN i zaowocowało przyznaniem, już po raz ósmy z rzędu, zaszczytnego tytułu Marka Godna Zaufania – mówi Magdalena Cybula dyrektor wykonawczy ds. marketingu.


W kategorii „Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm” wygrał Bank Pekao S.A. (wskazała go jedna trzecia głosujących).

– Banki to instytucje zaufania publicznego nie tylko w łatwych, ale przede wszystkim w trudnych czasach. Ostatnie lata pokazały to wyraźnie. Te banki, które tak jak Pekao - były z klientami, wspierały ich, pomagały im znaleźć wyjście z problemów - mogą liczyć na ich lojalność, zaufanie, a w konsekwencji na rozwój biznesu – mówi Magdalena Zmitrowicz wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw.


Zapytaliśmy też o „elektryzującą flotę, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie”. W kategorii wyścig był naprawdę zacięty. Na ostatniej prostej wygrał Mercedes Benz (wskazało go 37 proc. głosujących)

– Nasi klienci ufają, że pojazdy Mercedesa będą reprezentowały uznany standard, który ukształtował się przez dziesięciolecia, m.in. w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Jednocześnie spoczywa na nas odpowiedzialność wobec społeczeństwa oraz środowiska. Jesteśmy pionierem technologii i tę samą rolę chcemy odgrywać w epoce elektromobilności – mówi Tomasz Mucha Head of Corporate & Product Communication, MB Cars, MBCEE.


W kategorii „Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych” wygrywa Benefit Systems z 47 proc. wskazań.


– W budowaniu długotrwałych relacji biznesowych i utrzymywaniu wysokiego zaufania do marki ważne są autentyczność i transparentność. Kluczowym czynnikiem pozostaje jednak nastawienie na klienta. Przejawia się to głównie dostarczaniem mu wartościowych rozwiązań, które przynoszą realne korzyści oraz spełniają oczekiwania związane choćby ze wsparciem dobrostanu pracowników – Emilia Rogalewicz członek zarządu Benefit Systems SA.


Jeśli chodzi o „stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenia biznesu” najlepszy okazał się Credit Agricole (EFL) z dominującą pozycją na 59 proc.


– Już od ponad 30 lat towarzyszymy przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów i pracujemy na ich zaufanie – podkreśla Radosław Woźniak prezes zarządu EFL. Zapytany o przepis na utrzymanie tego zaufania, odpowiada: – Po pierwsze, dobra oferta, czyli taka, która odpowiada na potrzeby, jakie firma ma w danym momencie. Po drugie, jakość obsługi klienta. I w końcu, po trzecie, nie można zapomnieć o kliencie, który już podpisał z nami umowę. Należy zrobić wszystko, aby nie tylko był zadowolony z jej przebiegu i chciał kolejny raz skorzystać z naszych usług, ale też aby został ambasadorem naszej marki.


A co z poczuciem bezpieczeństwa? Okazało się, że to Orange z 48 proc. wskazań oferuje najlepsze „cyfrowe mury”, a dokładnie „najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne”.


– Do bezpieczeństwa firm i instytucji podchodzimy holistycznie. Naszym klientom zapewniamy je na wszystkich poziomach: urządzeń końcowych, sieci, infrastruktury, aplikacji i przetwarzania danych – mówi Piotr Markowicz dyrektor Strategii i Rozwoju ICT Orange Polska. – Tylko w zeszłym roku CyberTarcza Orange ochroniła ponad 5 mln internautów przed utratą danych i pieniędzy.


Więcej o badaniu i jego laureatach w miesięczniku „My Company Polska” (nr 6/2023) oraz na stronie: https://markagodnazaufania.pl


Partnerem projektu Marka Godna Zaufania jest PKN Orlen, a partnerem wspierającym Attention Marketing.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.