Marka Godna Zaufania 2023
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Zaufanie to wyzwanie! Na których markach polscy przedsiębiorcy mogą polegać? Z którymi najchętniej współpracują? Poznajmy 25 brandów, które cieszą się największym zaufaniem wśród przedsiębiorców. Tytuł Marka Godna Zaufania został przyznany już po raz ósmy.
Badanie Marka Godna Zaufania to inicjatywa wydawcy miesięcznika „My Company Polska”. Powstało przy współpracy z Instytutem Badawczym Kantar Polska. Głównym celem, tego realizowanego już po raz ósmy badania, było poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz wskazanie tych, którym najbardziej ufają.
Mechanizm rankingu jest prosty – redakcja poprosiła czytelników i prenumeratorów miesięcznika „My Company Polska”, uczestników szkoleń i konferencji, przedstawicieli kadry zarządzającej, specjalistów i właścicieli firm, by spontanicznie wymienili markę, której najbardziej ufają. W każdej kategorii można było wskazać tylko jedną.
Co ważne, wszystkie 25 kategorii jest nowych. W tym roku sprawdzamy m.in. który z brandów ma „Wysoki A-IQ” czy najmocniejsze „Cyfrowe mury”, pytamy też o „Przyszłość planety” i o „Biznes z pomysłem”.
– Dlaczego zdecydowaliśmy się na tak dużą rewolucję w samych kategoriach? Zależało nam, by nasz ranking odpowiadał na wyzwania, którym muszą sprostać dzisiejsze firmy. To co się nie zmienia, to wartość, jaką w prowadzeniu biznesu jest zaufanie – mówi Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”.
Przedsiębiorcy wymienili spontanicznie nazwy 160 marek, którym ufają. Oto najczęściej pojawiające się brandy:
W kategorii „Polskie górą”, czyli który koncern w swojej misji najbardziej wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa na sam szczyt wspiął się Orlen. Wskazało go aż 72 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu. Skąd tak wysokie notowania także w 2023 roku?
– Jako lider na rynku, byliśmy w stanie zapewnić naszym odbiorcom bezpieczeństwo paliwowo-energetyczne, pomimo niezwykle trudnej sytuacji wywołanej wojną w Ukrainie. Wywiązaliśmy się z naszych obietnic i zobowiązań, co wzmocniło pozytywne postrzeganie marki ORLEN i zaowocowało przyznaniem, już po raz ósmy z rzędu, zaszczytnego tytułu Marka Godna Zaufania – mówi Magdalena Cybula dyrektor wykonawczy ds. marketingu.
W kategorii „Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm” wygrał Bank Pekao S.A. (wskazała go jedna trzecia głosujących).
– Banki to instytucje zaufania publicznego nie tylko w łatwych, ale przede wszystkim w trudnych czasach. Ostatnie lata pokazały to wyraźnie. Te banki, które tak jak Pekao - były z klientami, wspierały ich, pomagały im znaleźć wyjście z problemów - mogą liczyć na ich lojalność, zaufanie, a w konsekwencji na rozwój biznesu – mówi Magdalena Zmitrowicz wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw.
Zapytaliśmy też o „elektryzującą flotę, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie”. W kategorii wyścig był naprawdę zacięty. Na ostatniej prostej wygrał Mercedes Benz (wskazało go 37 proc. głosujących)
– Nasi klienci ufają, że pojazdy Mercedesa będą reprezentowały uznany standard, który ukształtował się przez dziesięciolecia, m.in. w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Jednocześnie spoczywa na nas odpowiedzialność wobec społeczeństwa oraz środowiska. Jesteśmy pionierem technologii i tę samą rolę chcemy odgrywać w epoce elektromobilności – mówi Tomasz Mucha Head of Corporate & Product Communication, MB Cars, MBCEE.
W kategorii „Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych” wygrywa Benefit Systems z 47 proc. wskazań.
– W budowaniu długotrwałych relacji biznesowych i utrzymywaniu wysokiego zaufania do marki ważne są autentyczność i transparentność. Kluczowym czynnikiem pozostaje jednak nastawienie na klienta. Przejawia się to głównie dostarczaniem mu wartościowych rozwiązań, które przynoszą realne korzyści oraz spełniają oczekiwania związane choćby ze wsparciem dobrostanu pracowników – Emilia Rogalewicz członek zarządu Benefit Systems SA.
Jeśli chodzi o „stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenia biznesu” najlepszy okazał się Credit Agricole (EFL) z dominującą pozycją na 59 proc.
– Już od ponad 30 lat towarzyszymy przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów i pracujemy na ich zaufanie – podkreśla Radosław Woźniak prezes zarządu EFL. Zapytany o przepis na utrzymanie tego zaufania, odpowiada: – Po pierwsze, dobra oferta, czyli taka, która odpowiada na potrzeby, jakie firma ma w danym momencie. Po drugie, jakość obsługi klienta. I w końcu, po trzecie, nie można zapomnieć o kliencie, który już podpisał z nami umowę. Należy zrobić wszystko, aby nie tylko był zadowolony z jej przebiegu i chciał kolejny raz skorzystać z naszych usług, ale też aby został ambasadorem naszej marki.
A co z poczuciem bezpieczeństwa? Okazało się, że to Orange z 48 proc. wskazań oferuje najlepsze „cyfrowe mury”, a dokładnie „najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne”.
– Do bezpieczeństwa firm i instytucji podchodzimy holistycznie. Naszym klientom zapewniamy je na wszystkich poziomach: urządzeń końcowych, sieci, infrastruktury, aplikacji i przetwarzania danych – mówi Piotr Markowicz dyrektor Strategii i Rozwoju ICT Orange Polska. – Tylko w zeszłym roku CyberTarcza Orange ochroniła ponad 5 mln internautów przed utratą danych i pieniędzy.
Więcej o badaniu i jego laureatach w miesięczniku „My Company Polska” (nr 6/2023) oraz na stronie: https://markagodnazaufania.pl
Partnerem projektu Marka Godna Zaufania jest PKN Orlen, a partnerem wspierającym Attention Marketing.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.