Komunikaty PR

Marka jest kobietą Raport agencji Streetcom

2023-03-08  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Czy wciąż kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek?  I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach?  

O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym raporcie agencji Streetcom „Marka jest kobietą”. 

 

W jakich kategoriach produktowych kobiety decydują najczęściej? 

 

Marketerzy już od dawna doskonale wiedzą, że kobieta to najpotężniejszy konsument odpowiedzialny za większość decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Ponad 9 na 10 kobiet deklaruje, że jest decydentem lub współdecydentem przy zakupie odzieży, obuwia, dodatków damskich, środków czystości, kosmetyków, perfum, wyposażenia wnętrz i żywności. Aż ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też to wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum.[1]Odzwierciedlenie tych danych możemy zobaczyć w reklamach, które tylko z pozoru skierowane są do mężczyzn, a w rzeczywistości adresują potrzeby płci pięknej.  

 

Czy marki angażują się w wyzwania współczesnych kobiet? 

 

Marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy i w tym celu angażują się w komunikację wyzwań z jakimi mierzą się współczesne kobiety. Wydaje się, że jest to słuszna droga, ponieważ tylko 6% badanych kobiet uważa, że nie ma takiej potrzeby. Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy naświetlanie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62%), nierówność płac (59%), presja społeczna bycia matką (57%) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56%). Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki najczęściej podają: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo. 

Kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, wg kobiet, powinny angażować się marki, a tym w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką. 

 

 

Co kobiety myślą o feminatywach? 

W badaniu, sprawdzono też opinie kobiet na temat feminatywów. 61% popiera używanie w praktyce żeńskich form gramatycznych nazw zawodów i funkcji. 16% jest przeciwko, a 18% nie ma zdania. 5% uważa, że zależy to od brzmienia konkretnego feminatywu, kontekstu i miejsca używania. W niektórych przypadkach feminatywy brzmią niepoważnie, a wręcz ośmieszająco. A czy marki tworzące produkty dla kobiet powinny promować te formy gramatyczne? 71% badanych uważa, że tak. Warto jednak wykazać się w tej kwestii wyczuciem. 

 

10 influencerek, które wg badanych zaangażowane są w działania na rzecz kobiet 

W badaniu pytano też o influencerki, które działają na rzecz kobiet (m.in. wspierają, promują wartości). Lista podanych influencerek jest bardzo długa i są na niej te, które cieszą się dużą popularnością, dlatego, że mówią o sprawach interesujących i ważnych dla kobiet w danej grupie wiekowej czy społecznej. Do najczęściej wymienianych należały:  

Anja Rubik,  

Anna Lewandowska,  

Ewa Chodakowska,  

Maja Bohosiewicz,  

Maja Staśko,  

Maffashion,  

Mama Ginekolog,  

Małgorzata Rozenek,  

Martyna Wojciechowska,  

i Wersow. 

 

Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 r. techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477 

 

Więcej informacji: 

*** 

„Streetcom to agencja specjalizująca się we wprowadzaniu na rynek nowych produktów dla branż FMCG i e-commerce. Z jej usług korzystają największe międzynarodowe firmy takie jak Nestle, Henkel, Brown Forman, Barbora, Sarantis, czy Bunge. Streetcom to jedyna agencja influencer marketingu w Polsce posiadająca własną społeczność (największą w EU) – którą tworzy 500 tys. zaangażowanych nano i micro influencerów. Ma na swoim koncie wdrożenie na rynek / relaunch ponad 500 produktów. Agencja Streetcom realizując projekty, wykorzystuje unikalną metodologię STIR2, opartą na teorii wpływu społecznego i badaniach Solomona Asha dotyczących konformizmu. Prowadzone w ten sposób działania gwarantują klientom szeroki zasięg, trial, wyjątkowy content i jakościowe opinie, a finalnie zwiększenie rozpoznawalności promowanych produktów oraz wzrosty sprzedaży. W najnowszym raporcie Raport Agencji Marketing Services i Digital 2022 Streetcom otrzymał najwyższe noty w większości kategorii, w tym w obszarach takich jak wywiązywanie się z obietnic wskazanych w przetargu, skuteczność czy zrozumienie potrzeb klienta. 

Więcej informacji: www.streetcom.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.