Komunikaty PR

Mars Polska i Biedronka wspierają zdrowie jamy ustnej

2023-10-09  |  09:00
Biuro prasowe

Już w październiku, w ramach wyjątkowej współpracy sieci sklepów Biedronka oraz Mars Polska – producenta bezcukrowych gum Orbit® – w trasę po największych miastach Polski ruszy Dentobus. Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby, żeby zapobiegać próchnicy. Aby wziąć udział w akcji wystarczy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.

Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – między rokiem 1990, a 2019 szacunkowa liczba przypadków chorób jamy ustnej wzrosła aż o 50%. Na świecie więcej osób zachorowało na próchnicę niż się w ogóle urodziło[1]. Próchnica jest też najczęstszą chorobą jamy ustnej, a zarazem najczęściej występująca na świecie chorobą[2], której leczenie kosztuje nas w Polsce łącznie ponad 1.7 milionów dolarów rocznie[3]. Inicjatywa podjęta przez Mars Polska oraz sieć sklepów Biedronka to kolejne działanie mające na celu zwiększanie świadomości o tym, jak istotne jest zdrowie jamy ustnej dla dobrostanu całego naszego organizmu.  

Podczas swojej trasy Dentobus odwiedzi 10 miast: Białystok Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Katowice oraz Kraków. Mieszkańcy dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dzień postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego. Otrzymają również materiały edukacyjne – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób zadbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit® For Kids, żeby przypominać o ważnym elemencie prawidłowej higieny jamy ustnej. Żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów jest bowiem jednym z czterech kroków dla zdrowych i czystych zębów. 

Jako część odpowiedzialnej społecznie firmy Mars oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy działania na rzecz profilaktyki próchnicy. Choroby zębów to nadal poważny problem społeczny w Polsce. Działając wspólnie możemy zwiększać skalę i osiągać lepsze efekty. Dlatego tak cieszy nas połączenie sił z siecią sklepów Biedronka. Nasza wspólna inicjatywa to kolejny, ważny dla nas krok w działaniach na rzecz poprawy stanu zdrowia zębów Polaków – zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.

Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż już od ponad 10 lat. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem akcji jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:

1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie. 

2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. 

3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.  

4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.    

 


[1] WHO Global Oral Health Report.

[2] World Dental Federation.

[3] WHO Global Oral Health ReportCountry Profile – Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.