Mars Polska i Biedronka wspierają zdrowie jamy ustnej
Już w październiku, w ramach wyjątkowej współpracy sieci sklepów Biedronka oraz Mars Polska – producenta bezcukrowych gum Orbit® – w trasę po największych miastach Polski ruszy Dentobus. Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby, żeby zapobiegać próchnicy. Aby wziąć udział w akcji wystarczy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.
Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – między rokiem 1990, a 2019 szacunkowa liczba przypadków chorób jamy ustnej wzrosła aż o 50%. Na świecie więcej osób zachorowało na próchnicę niż się w ogóle urodziło[1]. Próchnica jest też najczęstszą chorobą jamy ustnej, a zarazem najczęściej występująca na świecie chorobą[2], której leczenie kosztuje nas w Polsce łącznie ponad 1.7 milionów dolarów rocznie[3]. Inicjatywa podjęta przez Mars Polska oraz sieć sklepów Biedronka to kolejne działanie mające na celu zwiększanie świadomości o tym, jak istotne jest zdrowie jamy ustnej dla dobrostanu całego naszego organizmu.
Podczas swojej trasy Dentobus odwiedzi 10 miast: Białystok Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Katowice oraz Kraków. Mieszkańcy dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dzień postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego. Otrzymają również materiały edukacyjne – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób zadbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit® For Kids, żeby przypominać o ważnym elemencie prawidłowej higieny jamy ustnej. Żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów jest bowiem jednym z czterech kroków dla zdrowych i czystych zębów.
Jako część odpowiedzialnej społecznie firmy Mars oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy działania na rzecz profilaktyki próchnicy. Choroby zębów to nadal poważny problem społeczny w Polsce. Działając wspólnie możemy zwiększać skalę i osiągać lepsze efekty. Dlatego tak cieszy nas połączenie sił z siecią sklepów Biedronka. Nasza wspólna inicjatywa to kolejny, ważny dla nas krok w działaniach na rzecz poprawy stanu zdrowia zębów Polaków – zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż już od ponad 10 lat. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem akcji jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
[1] WHO Global Oral Health Report.
[2] World Dental Federation.
[3] WHO Global Oral Health Report, Country Profile – Poland.
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.