Komunikaty PR

Mastercard i McCANN Poland z pierwszym Black Pencil w historii polskiej reklamy

2024-05-23  |  11:00
Biuro prasowe

Mastercard i McCANN Poland osiągnęły historyczny sukces na gali D&AD Awards 2024, zdobywając najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". Jest to pierwszy Black Pencil w historii polskiej reklamy i branży marketingu, który potwierdza wyjątkowość tej licznie nagradzanej kampanii oraz globalne uznanie dla tego projektu.

Black Pencil to najważniejsza nagroda w świecie designu i reklamy przyznawana przez D&AD Awards od 1962 roku. Otrzymanie jej to ogromne wyróżnienie, które jest równoznaczne z opracowaniem i wdrożeniem kampanii cechującej się najwyższym poziomem kreatywności i innowacyjności w branży reklamowej i marketingowej. Nagroda Black Pencil dla Mastercard i McCANN Poland za "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" to osiągnięcie, które stawia polską kampanię na czele światowej elity kreatywnej.

„Jestem bardzo dumny, że kampania Gdzie Zamieszkać zdobywa tak wyjątkowe uznanie na globalną skalę. To pokazuje jak unikalna i inspirująca dla innych krajów jest solidarność pomiędzy Polakami a obywatelami Ukrainy.  Rozpoznawalna na całym świecie kampania jest potwierdzeniem, że podejście, którym kierujemy się w Mastercard w Polsce - data for good przynosi efekty, realnie pomaga osobom w potrzebie. Nie ustajemy w wysiłkach mających na celu wsparcie włączenia finansowego osób zagrożonych wykluczeniem. Nie jest to nasza ostatnia kampania w tym obszarze.” – powiedział Jerzy Hołub, Dyrektor Marketingu na Polskę, Czechy i Słowację Mastercard Europe.

W ramach nagród D&AD Pencils 2024 kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" znalazła się jeszcze na ośmiu shortlistach w kategoriach: Experiential / Community Activations / 2024, Digital & Social / Integrated, Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, Direct / Products & Services, Impact / Initiative, Impact / Local Solution oraz PR / Digital & Social. Podczas wczorajszej gali D&AD. Poza nagrodą główną – Black Pencil, z ośmiu nominacji kampania otrzymała dodatkowo: Graphite Pencil w kategorii Direct / Products & Services oraz trzy Wood Pencil w kategoriach: Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital oraz PR / Digital & Social.

„Ta wygrana niezaprzeczalnie ugruntowuje pozycję kampanii Gdzie Zamieszkać jako najliczniej nagrodzonej na czołowych, światowych festiwalach w historii naszej branży kreatywnej, reklamowej i marketingowej. Jest to wielki powód do dumy i radości. Kolejna tak ważna nagroda udowadnia, że dzięki właściwie dobranemu gronu utalentowanych profesjonalistów, świetnej współpracy zespołów i działaniu spójnym z DNA marki Mastercard, można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata.  Co nam to przynosi?  Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności.” - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" została stworzona jako odpowiedź na kryzys uchodźczy wywołany inwazją Rosji na Ukrainę. Jej celem jest wsparcie uchodźców, oferując im platformę ułatwiającą znalezienie bezpiecznego miejsca zamieszkania, także poza największymi miastami w Polsce. Platforma dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonych wynagrodzeń w różnych regionach Polski, a także umożliwia wyszukiwanie ofert pracy i wynajmu mieszkania.

Marketingowy sukces kampanii "Where to Settle" otwiera nowe możliwości dla Mastercard i McCANN Poland. Plany dalszego rozwoju platformy obejmują wdrożenie narzędzia na kolejnych rynkach, co ma szanse przełożyć się na wsparcie uchodźców na całym świecie. Projekt stanowi przykład, jak nowoczesne technologie i kreatywne podejście mogą przyczynić się do rozwiązywania globalnych problemów społecznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów od TRESemmé Biuro prasowe
2024-06-14 | 15:00

Profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów od TRESemmé

Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków. TRESemmé zmienia się dzięki nowym formulacjom, które
Media i PR Dziesięciu twórców internetowych dołączyło do agencji Rokmates
2024-06-13 | 14:21

Dziesięciu twórców internetowych dołączyło do agencji Rokmates

Dziesięciu nowych twórców W ostatnich miesiącach do managementu agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych,
Media i PR Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”
2024-06-10 | 12:45

Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”

Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Finanse

Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB

Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.