Komunikaty PR

Mastercard i McCANN Poland z pierwszym Black Pencil w historii polskiej reklamy

2024-05-23  |  11:00
Biuro prasowe

Mastercard i McCANN Poland osiągnęły historyczny sukces na gali D&AD Awards 2024, zdobywając najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". Jest to pierwszy Black Pencil w historii polskiej reklamy i branży marketingu, który potwierdza wyjątkowość tej licznie nagradzanej kampanii oraz globalne uznanie dla tego projektu.

Black Pencil to najważniejsza nagroda w świecie designu i reklamy przyznawana przez D&AD Awards od 1962 roku. Otrzymanie jej to ogromne wyróżnienie, które jest równoznaczne z opracowaniem i wdrożeniem kampanii cechującej się najwyższym poziomem kreatywności i innowacyjności w branży reklamowej i marketingowej. Nagroda Black Pencil dla Mastercard i McCANN Poland za "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" to osiągnięcie, które stawia polską kampanię na czele światowej elity kreatywnej.

„Jestem bardzo dumny, że kampania Gdzie Zamieszkać zdobywa tak wyjątkowe uznanie na globalną skalę. To pokazuje jak unikalna i inspirująca dla innych krajów jest solidarność pomiędzy Polakami a obywatelami Ukrainy.  Rozpoznawalna na całym świecie kampania jest potwierdzeniem, że podejście, którym kierujemy się w Mastercard w Polsce - data for good przynosi efekty, realnie pomaga osobom w potrzebie. Nie ustajemy w wysiłkach mających na celu wsparcie włączenia finansowego osób zagrożonych wykluczeniem. Nie jest to nasza ostatnia kampania w tym obszarze.” – powiedział Jerzy Hołub, Dyrektor Marketingu na Polskę, Czechy i Słowację Mastercard Europe.

W ramach nagród D&AD Pencils 2024 kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" znalazła się jeszcze na ośmiu shortlistach w kategoriach: Experiential / Community Activations / 2024, Digital & Social / Integrated, Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, Direct / Products & Services, Impact / Initiative, Impact / Local Solution oraz PR / Digital & Social. Podczas wczorajszej gali D&AD. Poza nagrodą główną – Black Pencil, z ośmiu nominacji kampania otrzymała dodatkowo: Graphite Pencil w kategorii Direct / Products & Services oraz trzy Wood Pencil w kategoriach: Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital oraz PR / Digital & Social.

„Ta wygrana niezaprzeczalnie ugruntowuje pozycję kampanii Gdzie Zamieszkać jako najliczniej nagrodzonej na czołowych, światowych festiwalach w historii naszej branży kreatywnej, reklamowej i marketingowej. Jest to wielki powód do dumy i radości. Kolejna tak ważna nagroda udowadnia, że dzięki właściwie dobranemu gronu utalentowanych profesjonalistów, świetnej współpracy zespołów i działaniu spójnym z DNA marki Mastercard, można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata.  Co nam to przynosi?  Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności.” - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" została stworzona jako odpowiedź na kryzys uchodźczy wywołany inwazją Rosji na Ukrainę. Jej celem jest wsparcie uchodźców, oferując im platformę ułatwiającą znalezienie bezpiecznego miejsca zamieszkania, także poza największymi miastami w Polsce. Platforma dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonych wynagrodzeń w różnych regionach Polski, a także umożliwia wyszukiwanie ofert pracy i wynajmu mieszkania.

Marketingowy sukces kampanii "Where to Settle" otwiera nowe możliwości dla Mastercard i McCANN Poland. Plany dalszego rozwoju platformy obejmują wdrożenie narzędzia na kolejnych rynkach, co ma szanse przełożyć się na wsparcie uchodźców na całym świecie. Projekt stanowi przykład, jak nowoczesne technologie i kreatywne podejście mogą przyczynić się do rozwiązywania globalnych problemów społecznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.