McCANN i Mastercard z nową odsłoną kampanii dla platformy GdzieZamieszkac.com
Narzędzie GdzieZamieszkać od Mastercard w prosty i szybki sposób dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonej wysokości wynagrodzenia, jakich można się spodziewać w różnych miejscach kraju. Powstało ono z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy szukają w Polsce schronienia przed wojną, ale będzie także przydatne dla każdego zainteresowanego relokacją, niezależnie od jej powodów i pochodzenia danej osoby. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka.pl platforma rozszerzyła swoją ofertę sprawiając, że w jednym miejscu można znaleźć wszystkie niezbędne informacje mające decydujące znaczenie przy wyborze miejsca zamieszkania, takie jak oferty mieszkaniowe i zatrudnienia oraz poglądowy koszt utrzymania w danej miejscowości. Jest to realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, gdzie zamieszkać na dłużej. McCANN jest nie tylko współautorem pomysłu platformy GdzieZamieszkac.com, odpowiada też za koncepcję rozwoju platformy i przygotowanie strategii oraz kreację kampanii marketingowej.
Rynek pracy, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach w Polsce, nie jest optymalnie wykorzystany, często brakuje rzetelnej informacji o zapotrzebowaniu na pracowników w różnych sektorach gospodarki podległych lokalnym samorządom czy prywatnym przedsiębiorcom. Dlatego też platforma GdzieZamieszkac.com, dzięki połączeniu technologii Mastercard i Grupy Morizon-Gratka.pl, rozszerzyła swoje narzędzie o możliwość znalezienia pracy oraz mieszkania w mniejszych aglomeracjach. Inicjatywa daje obopólne korzyści zarówno dla uchodźców, którzy mogą, często w lepiej zintegrowanych społecznościach, łatwiej odnaleźć się w trudnej dla nich rzeczywistości, jak i dla pracodawców, którzy mogą pozyskać w ten sposób pracowników w często niszowym obszarze na rynku pracy.
W ramach nowej odsłony kampanii, McCANN opracował materiały edukacyjne skierowane do obywateli ukraińskich, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom szukającym nowego miejsca do życia w Polsce. Na potrzeby kampanii w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie przygotowane zostały różne formaty statyczne – posty, karuzele i stories jak i animowane - video linki ad oraz stories video. Wykorzystano również działające na Facebooku grupy o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy. Dopasowane do różnych grup odbiorców treści powstały w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim.
Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się nam zrealizować niesamowite pomysły kreatywne mające realny wpływ na jakość życia uchodźców w naszym kraju. Nowa odsłona kampanii GdzieZamieszkać pozwala na jeszcze większą liczbę oddolnych inicjatyw, które - w co szczerze wierzę - mogą być impulsem do niesienia wielowymiarowej i długofalowej pomocy uchodźcom z Ukrainy. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director w McCANN.
Dodatkowo w celu wsparcia osób, które chcą włączyć się aktywnie w promowanie swojej miejscowości powstał toolkit z materiałami edukacyjnymi jak samodzielnie przygotować proste wideo oraz materiały graficzne z zaproszeniem do swojego miasta. Na stronie platformy oddano głos także samym uchodźcom, którzy podzielili się swoimi historiami i opowiedzieli o swoim doświadczeniu z pierwszych miesięcy pobytu w naszym kraju. W ramach kampanii powstały trzy filmy promocyjne miast – Legnicy, Leszna i Torunia, w których radni i lokalni aktywiści zapraszają uchodźców do zamieszkania w nich.
Pierwsze insighty jakie pojawiały się po wybuchu wojny w Ukrainie, wskazywały, że nawet dla 34% uchodźczyń i uchodźców brak jasnych planów, gdzie zamieszkać w Polsce, pogłębiał ich stres i utrudniał usamodzielnienie się. Wspólnie z Mastercard oraz partnerami i dogłębnym zrozumieniu podejścia, by przy pomocy danych identyfikować możliwości rozwoju i wspierać pozytywne zmiany społeczne, rozwinęliśmy narzędzie GdzieZamieszkać, które w przyjazny sposób wspiera w podjęciu tej złożonej decyzji – powiedziała Maria Gajkowska, Senior Strategic Planner w McCANN.
Pomysłodawcą i twórcą GdzieZamieszkac.com jest Mastercard, który zaprojektował narzędzie we współpracy z McCANN. Agencja odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w social mediach. W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza dostępne na platformie oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Planowaniem i zakupem mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia zajmuje się dom mediowy Carat.
Platforma GdzieZamieszkac.com dostępna jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. To serwis, w którym obywatele Ukrainy w łatwy i przystępny sposób znajdą odpowiadające im potrzebom miejsce do życia, sprawdzą oferty mieszkań i zatrudnienia.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.