Komunikaty PR

McCANN i Mastercard z nową odsłoną kampanii dla platformy GdzieZamieszkac.com

2023-02-23  |  09:00
Biuro prasowe

Narzędzie GdzieZamieszkać od Mastercard w prosty i szybki sposób dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonej wysokości wynagrodzenia, jakich można się spodziewać w różnych miejscach kraju. Powstało ono z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy szukają w Polsce schronienia przed wojną, ale będzie także przydatne dla każdego zainteresowanego relokacją, niezależnie od jej powodów i pochodzenia danej osoby. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka.pl platforma rozszerzyła swoją ofertę sprawiając, że w jednym miejscu można znaleźć wszystkie niezbędne informacje mające decydujące znaczenie przy wyborze miejsca zamieszkania, takie jak oferty mieszkaniowe i zatrudnienia oraz poglądowy koszt utrzymania w danej miejscowości. Jest to realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, gdzie zamieszkać na dłużej. McCANN jest nie tylko współautorem pomysłu platformy GdzieZamieszkac.com, odpowiada też za koncepcję rozwoju platformy i przygotowanie strategii oraz kreację kampanii marketingowej.

Rynek pracy, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach w Polsce, nie jest optymalnie wykorzystany,  często brakuje rzetelnej informacji o zapotrzebowaniu na pracowników w różnych sektorach gospodarki podległych lokalnym samorządom czy prywatnym przedsiębiorcom. Dlatego też platforma GdzieZamieszkac.com, dzięki połączeniu technologii Mastercard i Grupy Morizon-Gratka.pl, rozszerzyła swoje narzędzie o możliwość znalezienia pracy oraz mieszkania w mniejszych aglomeracjach. Inicjatywa daje obopólne korzyści zarówno dla uchodźców, którzy mogą, często w lepiej zintegrowanych społecznościach, łatwiej odnaleźć się w trudnej dla nich rzeczywistości, jak i dla pracodawców, którzy mogą pozyskać w ten sposób pracowników w często niszowym obszarze na rynku pracy.

W ramach nowej odsłony kampanii, McCANN opracował materiały edukacyjne skierowane do obywateli ukraińskich, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom szukającym nowego miejsca do życia w Polsce. Na potrzeby kampanii w mediach społecznościowych na Facebooku i Instagramie przygotowane zostały różne formaty statyczne – posty, karuzele i stories jak i animowane - video linki ad oraz stories video. Wykorzystano również działające na Facebooku grupy o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy. Dopasowane do różnych grup odbiorców treści powstały w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim.

Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się nam zrealizować niesamowite pomysły kreatywne mające realny wpływ na jakość życia uchodźców w naszym kraju. Nowa odsłona kampanii GdzieZamieszkać pozwala na jeszcze większą liczbę oddolnych inicjatyw, które - w co szczerze wierzę - mogą być impulsem do niesienia wielowymiarowej i długofalowej pomocy uchodźcom z Ukrainy. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director w McCANN.

Dodatkowo w celu wsparcia osób, które chcą włączyć się aktywnie w promowanie swojej miejscowości powstał toolkit z materiałami edukacyjnymi jak samodzielnie przygotować proste wideo oraz materiały graficzne z zaproszeniem do swojego miasta. Na stronie platformy oddano głos także samym uchodźcom, którzy podzielili się swoimi historiami i opowiedzieli o swoim doświadczeniu z pierwszych miesięcy pobytu w naszym kraju. W ramach kampanii powstały trzy filmy promocyjne miast – Legnicy, Leszna i Torunia, w których radni i lokalni aktywiści zapraszają uchodźców do zamieszkania w nich.  

Pierwsze insighty jakie pojawiały się po wybuchu wojny w Ukrainie, wskazywały, że nawet dla 34% uchodźczyń i uchodźców brak jasnych planów, gdzie zamieszkać w Polsce, pogłębiał ich stres i utrudniał usamodzielnienie się. Wspólnie z Mastercard oraz partnerami i dogłębnym zrozumieniu podejścia, by przy pomocy danych identyfikować możliwości rozwoju i wspierać pozytywne zmiany społeczne, rozwinęliśmy narzędzie GdzieZamieszkać, które w przyjazny sposób wspiera w podjęciu tej złożonej decyzji – powiedziała Maria Gajkowska, Senior Strategic Planner w McCANN.

Pomysłodawcą i twórcą GdzieZamieszkac.com jest Mastercard, który zaprojektował narzędzie we współpracy z McCANN. Agencja odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w social mediach. W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza dostępne na platformie oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Planowaniem i zakupem mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia zajmuje się dom mediowy Carat.

Platforma GdzieZamieszkac.com dostępna jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. To serwis, w którym obywatele Ukrainy w łatwy i przystępny sposób znajdą odpowiadające im potrzebom miejsce do życia, sprawdzą oferty mieszkań i zatrudnienia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.