McCANN Poland nr 1 na świecie w rankingu Cannes Lions for Good
McCANN Poland został uznany agencją kreatywną roku w kategorii Cannes Lions for Good 2023 podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność mające ogromny wpływ nie tylko na biznes, ale również zmieniające rzeczywistość wokół nas. Podczas Festiwalu w Cannes, za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard, McCANN Poland otrzymał w sumie 9 Lwów - Titanium, Grand Prix oraz dwa złote, dwa srebrne i trzy brązowe.
Od momentu wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą, Polacy dają niesamowity przykład tego, w jaki sposób można bezinteresowne oferować pomoc uchodźcom z Ukrainy. Również nasz rząd wyróżnił się na tle światowej mobilizacji, wspierając Ukrainę w dążeniu do wolności i autonomii państwowej. Jestem szalenie dumny z tego, że sektor prywatny i branża kreatywna bardzo mocna zaangażowały się w szukaniu rozwiązań na kryzys uchodźczy, czego dowodem są liczne inicjatywy wspierające Ukrainę i jej obywateli, które pojawiły się na przestrzeni ostatniego roku. Kampania McCANN Poland „Gdzie Zamieszkać” - stworzona wspólnie z naszym wieloletnim klientem Mastercard - jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie danych, technologii i marketingu ma realny wpływ na pomoc w tej trudnej sytuacji nie tylko uchodźcom, ale również i gospodarzom. Wyjątkowość naszej holistycznej kampanii polegała na tym, aby uchodźców wprowadzić do naszego społeczeństwa, by byli przydatni, pomocni, chciani - i co kluczowe - aby ich pojawienie się w Polsce miało pozytywny wpływ na naszą gospodarkę. Zrealizowane cele i osiągnięte wyniki naszej akcji przeszły wszelkie oczekiwana. Obrazuje to właśnie liczba przyznanych nagród na festiwalu w Cannes, która ostatecznie przełożyła się w rankingu na pierwsze miejsce na świecie w obszarze Good, jednoznacznie potwierdzając, że warto dbać o dobro, bo ono do nas wraca. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Zajęcie przez McCANN Poland pierwszego miejsca w obszarze Good na Cannes Lions International Festival of Creativity to historyczny moment dla całego rynku kreatywnego w Polsce. To ogromny powód do dumy i satysfakcji, że polska agencja otrzymała ten prestiżowy tytuł. Wojna w Ukrainie oraz działania na rzecz uchodźców pokazały, jak ważne dla sektora biznesowego jest zaangażowanie społeczne i jak wiele korzyści może ono przynieść. „Where to Settle” to wyjątkowe narzędzie o ogromnym wpływie społecznym odpowiadające realnym potrzebom uchodźców i społeczności lokalnych. W przyszłości, wspólnie z naszym partnerem Mastercard, chcemy dzielić się naszym doświadczeniem oraz inspirować do tworzenia kolejnych, kreatywnych i odważnych kampanii w ramach obszaru ESG. Wiemy też, że w planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Stąd wierzę, że dzięki sukcesowi na Festiwalu w Cannes, nasze narzędzie zostanie wykorzystane w innych krajach wspierając uchodźców szukających schronienia poza granicami Polski. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland
![Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_773474972,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka
![Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1851052747,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
![Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.](https://www.newseria.pl/files/292590604/2-pr-wings-banner,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Gospodarka
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki--f1gb8vgrs8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian
Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.
Problemy społeczne
Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zielinska-sitkiewicz-pielegniarki-foto,w_133,_small.jpg)
Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.
Prawo
Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/asystencja-osobista-przepisy-foto,w_133,_small.jpg)
Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.