McCANN Poland z największą liczbą nominacji na Cannes Lions 2023
McCANN Poland otrzymał łącznie aż 11 nominacji na Cannes Lions International Festival of Creativity 2023 za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność w tworzeniu efektywnego strategicznie kontentu oraz za ogromny wpływ społeczny narzędzia w obliczu kryzysu uchodźczego w Polsce. McCANN Poland otrzymał w tym roku najwięcej nominacji spośród agencji kreatywnych w Polsce.
Poznaliśmy shortlisty już w niemal wszystkich kategoriach do tegorocznych nagród Cannes Lions 2023. Platforma „Gdzie Zamieszkać” została nominowana w kategoriach:
- Titanium
- Direct: Digital & Social - Real-time Response, Culture & Context - Single-market Campaign, Direct: Sectors - Consumer Services / Business to Business.
- PR Excellence: Social Engagement & Influencer Marketing - Real-time Response oraz PR Craft - Sponsorship & Brand Partnership.
- Creative Data: Data - driver Consumer Product, Data Technology, Data Integration
- Brand Experience & Activation: Use of Website/Microsites i Customer Acquisition & Retention
Dla całej naszej grupy 11 nominacji w Cannes Lions jest historycznym wynikiem na najważniejszym globalnym festiwalu kreatywności i innowacji. Jestem bardzo dumny z naszego zespołu, który wraz z naszym wspaniałym klientem Mastercard wspólnie stworzył kampanię łączącą wszystko, co najlepsze w takiej akcji: pomoc uchodźcom, wartość dodaną dla polskiej gospodarki, umiejętność wspierania obu obszarów przez sektor prywatny, a także pokazanie Polski z jak najlepszej strony na arenie międzynarodowej. Ta akcja jest czymś, z czego jestem najbardziej dumny w swojej już prawie 30 letniej kariery w biznesie i branży marketingu oraz usług kreatywnych. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland
Platforma „Gdzie zamieszkać” pomogła już ponad 300 tysiącom uciekających przed wojną uchodźcom z Ukrainy znaleźć najlepsze nowe miejsce do życia, jednocześnie pobudzając lokalne gospodarki. Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Ogromnie cieszy nas zainteresowanie kampanią „Where to Settle”. Dzięki zaufaniu naszego wieloletniego partnera Mastercard stworzyliśmy odważny i innowacyjny projekt, który ma realny wpływ na życie uchodźców z Ukrainy w Polsce. Wspaniałe jest to, że narzędzie ciągle ewoluuje. Skutecznie ułatwia wybór miejsca do życia w naszym kraju już nie tylko uchodźcom, ale też wszystkim innym osobom pragnącym osiedlić się w Polsce. Narzędzie zwraca uwagę poszukującym na zalety osiedlania się w mniejszych miejscowościach, w których warto rozpocząć kolejny etap życia. Dzięki temu napływ nowych osób ma szansę rozłożyć się równomiernie na terenie całego kraju wspierając lokalną gospodarkę. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.
Tegoroczny, międzynarodowy festiwal Cannes Lion 2023 rozpoczął się 19 czerwca. Podczas tego wyjątkowego wydarzenia zostaną przyznane nagrody w 32 kategoriach. Wszystkich zwycięzców poznamy już 23 czerwca.
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.