Na e-bike'u dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła Rowerowa Rewolucja

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Na rowerze elektrycznym dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej Rowerowa Rewolucja
Badania konsumenckie, artykuły, webinar, działania w social mediach a także spot filmowy. W ten sposób Polskie Stowarzyszenie Rowerowe przekonuje Polaków, że warto dla zdrowia i lepszego samopoczucia przesiąść się na rower – zwłaszcza elektryczny. Szczególnie w czasach drogiego paliwa. W ramach nowej edycji kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” swoją premierę miał dzisiaj spot, w którym dwójka zadowolonych rowerzystów prezentuje zalety i przewagi e-bike’ów. Jedną z nich jest obniżenie domowych wydatków na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% uczestników badania przeprowadzonego w ramach „Rowerowej Rewolucji”. Kampania prowadzona przez PSR potrwa do sierpnia.
Autorzy nowej odsłony kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” przekonują, że stawiając na „elektryki” dbamy o zdrowie, ale także dzięki nim dojedziemy #dalej, #szybciej i #łatwiej. W ramach kampanii Polskie Stowarzyszenie Rowerowe zrealizowało sondaż „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe” oraz zaprezentowało spot promujący kampanię. W humorystycznym filmie dwójka rowerzystów prezentuje zalety rowerów elektrycznych i wyjaśnia czym różni się ten sprzęt od tradycyjnego jednośladu. Autorzy filmu zwracają także uwagę na aspekty ekonomiczne i potencjalne oszczędności, które e-bike może przynieść użytkownikom samochodów. Akcja ma charakter edukacyjny, a jej twórcy liczą, że uda się nakłonić Polaków do wyboru zdrowego, ekonomicznego i ekologicznego środka transportu.
- Ideą „Rowerowej Rewolucji” jest przekonanie Polaków, że rower elektryczny to dobry wybór – zarówno dlatego, że generuje oszczędności, jak i z uwagi na pozytywny wpływ na zdrowie – mówi Mateusz Pytko, Dyrektor Biura Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. - E-rowery tak jak wszystkie inne jednoślady z powodzeniem pomagają w dbaniu o dobre samopoczucie i kondycję. Nie wyręczają użytkowników, nie zwalniają z wysiłku fizycznego, tylko wspierają i pozwalają dojechać dalej, szybciej i łatwiej.
Polacy doceniają korzyści płynące z użytkowania rowerów elektrycznych
Najnowsze badanie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdza obserwacje ekspertów, że Polacy przekonali się do rowerów elektrycznych. Aż 63% respondentów sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy, zaś 62% uważa, że mogą pomóc w codziennych zakupach. Ankietowani zwrócili także uwagę na aspekty ekonomiczne. Połowa badanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. Posiadanie „elektryka” pozwoliłoby także obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% ankietowanych. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla znacznej większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. 4 na 10 respondentów przyznało, że rozważa zaopatrzenie się w e-rower dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6 – 12 miesięcy.
Ekologicznie i ekonomicznie, funkcjonalnie i komfortowo
Przyczyn dużego zainteresowania rowerami elektrycznymi można upatrywać w wielu korzyściach, na które mogą liczyć użytkownicy. Praktyczny i wygodny e-bike coraz częściej zastępuje samochód m.in. w drodze do pracy, czy na zakupy. Jednoślad zapewnia większą elastyczność, pozwala zaoszczędzić czas – choćby omijając korki czy przepełnione parkingi. A wspomaganie elektryczne gwarantuje, że do celu podróży rowerzysta dotrze bez zbędnego zmęczenia.
Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szalenie istotne. W wielu europejskich miastach rowery elektryczne stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.
Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja digitalowa WebTalk, za produkcję spotu odpowiadało Fresh Multimedia, natomiast działania komunikacyjne w mediach realizuje Agencja Prepare.
Badanie zlecone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe wykonała pracownia SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w maju, a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.
Więcej informacji o kampanii Rowerowa Rewolucja na: https://rowerowarewolucja.psronline.pl/ oraz na profilu na Facebooku: Polskie Stowarzyszenie Rowerowe - organizacja branży i przemysłu rowerowego | Facebook.
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów
oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Stowarzyszenie przyczynia się do rozwoju całej branży w kraju a także przyczynia się do utrzymania pozycji nr. 4 Polski wśród producentów w Unii Europejskiej. Obecnie produkujemy rocznie ponad 1,5 mln rowerów! Więcej informacji na temat działalności Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego na stronie www.psronline.pl.
Partnerzy wspierający Rowerową Rewolucję: Bafang Polska, CST/Maxxis Polska, Ecobike, Electofun, Geobike, Kross, Leader Fox, Martes Sport, Merida Polska, Romet, Shimano Polska, STORM Rowery, Unibike, Zasada Rowery.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.