Na e-bike'u dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła Rowerowa Rewolucja
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1622365295,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Na rowerze elektrycznym dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej Rowerowa Rewolucja
Badania konsumenckie, artykuły, webinar, działania w social mediach a także spot filmowy. W ten sposób Polskie Stowarzyszenie Rowerowe przekonuje Polaków, że warto dla zdrowia i lepszego samopoczucia przesiąść się na rower – zwłaszcza elektryczny. Szczególnie w czasach drogiego paliwa. W ramach nowej edycji kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” swoją premierę miał dzisiaj spot, w którym dwójka zadowolonych rowerzystów prezentuje zalety i przewagi e-bike’ów. Jedną z nich jest obniżenie domowych wydatków na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% uczestników badania przeprowadzonego w ramach „Rowerowej Rewolucji”. Kampania prowadzona przez PSR potrwa do sierpnia.
Autorzy nowej odsłony kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” przekonują, że stawiając na „elektryki” dbamy o zdrowie, ale także dzięki nim dojedziemy #dalej, #szybciej i #łatwiej. W ramach kampanii Polskie Stowarzyszenie Rowerowe zrealizowało sondaż „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe” oraz zaprezentowało spot promujący kampanię. W humorystycznym filmie dwójka rowerzystów prezentuje zalety rowerów elektrycznych i wyjaśnia czym różni się ten sprzęt od tradycyjnego jednośladu. Autorzy filmu zwracają także uwagę na aspekty ekonomiczne i potencjalne oszczędności, które e-bike może przynieść użytkownikom samochodów. Akcja ma charakter edukacyjny, a jej twórcy liczą, że uda się nakłonić Polaków do wyboru zdrowego, ekonomicznego i ekologicznego środka transportu.
- Ideą „Rowerowej Rewolucji” jest przekonanie Polaków, że rower elektryczny to dobry wybór – zarówno dlatego, że generuje oszczędności, jak i z uwagi na pozytywny wpływ na zdrowie – mówi Mateusz Pytko, Dyrektor Biura Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. - E-rowery tak jak wszystkie inne jednoślady z powodzeniem pomagają w dbaniu o dobre samopoczucie i kondycję. Nie wyręczają użytkowników, nie zwalniają z wysiłku fizycznego, tylko wspierają i pozwalają dojechać dalej, szybciej i łatwiej.
Polacy doceniają korzyści płynące z użytkowania rowerów elektrycznych
Najnowsze badanie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdza obserwacje ekspertów, że Polacy przekonali się do rowerów elektrycznych. Aż 63% respondentów sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy, zaś 62% uważa, że mogą pomóc w codziennych zakupach. Ankietowani zwrócili także uwagę na aspekty ekonomiczne. Połowa badanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. Posiadanie „elektryka” pozwoliłoby także obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% ankietowanych. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla znacznej większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. 4 na 10 respondentów przyznało, że rozważa zaopatrzenie się w e-rower dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6 – 12 miesięcy.
Ekologicznie i ekonomicznie, funkcjonalnie i komfortowo
Przyczyn dużego zainteresowania rowerami elektrycznymi można upatrywać w wielu korzyściach, na które mogą liczyć użytkownicy. Praktyczny i wygodny e-bike coraz częściej zastępuje samochód m.in. w drodze do pracy, czy na zakupy. Jednoślad zapewnia większą elastyczność, pozwala zaoszczędzić czas – choćby omijając korki czy przepełnione parkingi. A wspomaganie elektryczne gwarantuje, że do celu podróży rowerzysta dotrze bez zbędnego zmęczenia.
Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szalenie istotne. W wielu europejskich miastach rowery elektryczne stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.
Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja digitalowa WebTalk, za produkcję spotu odpowiadało Fresh Multimedia, natomiast działania komunikacyjne w mediach realizuje Agencja Prepare.
Badanie zlecone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe wykonała pracownia SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w maju, a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.
Więcej informacji o kampanii Rowerowa Rewolucja na: https://rowerowarewolucja.psronline.pl/ oraz na profilu na Facebooku: Polskie Stowarzyszenie Rowerowe - organizacja branży i przemysłu rowerowego | Facebook.
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów
oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Stowarzyszenie przyczynia się do rozwoju całej branży w kraju a także przyczynia się do utrzymania pozycji nr. 4 Polski wśród producentów w Unii Europejskiej. Obecnie produkujemy rocznie ponad 1,5 mln rowerów! Więcej informacji na temat działalności Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego na stronie www.psronline.pl.
Partnerzy wspierający Rowerową Rewolucję: Bafang Polska, CST/Maxxis Polska, Ecobike, Electofun, Geobike, Kross, Leader Fox, Martes Sport, Merida Polska, Romet, Shimano Polska, STORM Rowery, Unibike, Zasada Rowery.
![WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_926425206,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024
![Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1685219980,w_201,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
![Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1851052747,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/krakenimages-y5bvrlccx8k-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pah-foremska-strefa-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
![](https://www.newseria.pl/files/11111/niebezpiecznik-samorzady-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.