Komunikaty PR

Na e-bike'u dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła Rowerowa Rewolucja

2022-05-25  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Na rowerze elektrycznym dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej Rowerowa Rewolucja

Badania konsumenckie, artykuły, webinar, działania w social mediach a także spot filmowy. W ten sposób Polskie Stowarzyszenie Rowerowe przekonuje Polaków, że warto dla zdrowia i lepszego samopoczucia przesiąść się na rower – zwłaszcza elektryczny. Szczególnie w czasach drogiego paliwa. W ramach nowej edycji kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” swoją premierę miał dzisiaj spot, w którym dwójka zadowolonych rowerzystów prezentuje zalety i przewagi e-bike’ów. Jedną z nich jest obniżenie domowych wydatków na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% uczestników badania przeprowadzonego w ramach „Rowerowej Rewolucji”. Kampania prowadzona przez PSR potrwa do sierpnia.

Autorzy nowej odsłony kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” przekonują, że stawiając na „elektryki” dbamy o zdrowie, ale także dzięki nim dojedziemy #dalej, #szybciej i #łatwiej. W ramach kampanii Polskie Stowarzyszenie Rowerowe zrealizowało sondaż „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe” oraz zaprezentowało spot promujący kampanię. W humorystycznym filmie dwójka rowerzystów prezentuje zalety rowerów elektrycznych i wyjaśnia czym różni się ten sprzęt od tradycyjnego jednośladu. Autorzy filmu zwracają także uwagę na aspekty ekonomiczne i potencjalne oszczędności, które e-bike może przynieść użytkownikom samochodów. Akcja ma charakter edukacyjny, a jej twórcy liczą, że uda się nakłonić Polaków do wyboru zdrowego, ekonomicznego i ekologicznego środka transportu. 

- Ideą „Rowerowej Rewolucji” jest przekonanie Polaków, że rower elektryczny to dobry wybór – zarówno dlatego, że generuje oszczędności, jak i z uwagi na pozytywny wpływ na zdrowie – mówi Mateusz Pytko, Dyrektor Biura Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. - E-rowery tak jak wszystkie inne jednoślady z powodzeniem pomagają w dbaniu o dobre samopoczucie i kondycję. Nie wyręczają użytkowników, nie zwalniają z wysiłku fizycznego, tylko wspierają i pozwalają dojechać dalej, szybciej i łatwiej.

Polacy doceniają korzyści płynące z użytkowania rowerów elektrycznych

Najnowsze badanie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdza obserwacje ekspertów, że Polacy przekonali się do rowerów elektrycznych. Aż 63% respondentów sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy, zaś 62% uważa, że mogą pomóc w codziennych zakupach. Ankietowani zwrócili także uwagę na aspekty ekonomiczne. Połowa badanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. Posiadanie „elektryka” pozwoliłoby także obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% ankietowanych. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla znacznej większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. 4 na 10 respondentów przyznało, że rozważa zaopatrzenie się w e-rower dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6 – 12 miesięcy.

Ekologicznie i ekonomicznie, funkcjonalnie i komfortowo 

Przyczyn dużego zainteresowania rowerami elektrycznymi można upatrywać w wielu korzyściach, na które mogą liczyć użytkownicy. Praktyczny i wygodny e-bike coraz częściej zastępuje samochód m.in. w drodze do pracy, czy na zakupy. Jednoślad zapewnia większą elastyczność, pozwala zaoszczędzić czas – choćby omijając korki czy przepełnione parkingi. A wspomaganie elektryczne gwarantuje, że do celu podróży rowerzysta dotrze bez zbędnego zmęczenia. 

Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szalenie istotne. W wielu europejskich miastach rowery elektryczne stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.

Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja digitalowa WebTalk, za produkcję spotu odpowiadało Fresh Multimedia, natomiast działania komunikacyjne w mediach realizuje Agencja Prepare.

Badanie zlecone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe wykonała pracownia SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w maju, a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości. 

Więcej informacji o kampanii Rowerowa Rewolucja na: https://rowerowarewolucja.psronline.pl/ oraz na profilu na Facebooku: Polskie Stowarzyszenie Rowerowe - organizacja branży i przemysłu rowerowego | Facebook.

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów 
oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Stowarzyszenie przyczynia się do rozwoju całej branży w kraju a także przyczynia się do utrzymania pozycji nr. 4 Polski wśród producentów w Unii Europejskiej. Obecnie produkujemy rocznie ponad 1,5 mln rowerów! Więcej informacji na temat działalności Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego na stronie www.psronline.pl.

Partnerzy wspierający Rowerową Rewolucję: Bafang Polska, CST/Maxxis Polska, Ecobike, Electofun, Geobike, Kross, Leader Fox, Martes Sport, Merida Polska, Romet, Shimano Polska, STORM Rowery, Unibike, Zasada Rowery.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.