Nieśmiertelne gesty – Puckie Hospicjum ruszyło z drugą odsłoną kampanii
Po wielkim sukcesie ubiegłorocznej kampanii „Nieśmiertelne słowa”, Puckie Hospicjum zainaugurowało jej drugą odsłonę. Tym razem dotyczącą gestów. Jak podkreślają eksperci Hospicjum, słowa mają wielką moc, ale kiedy jesteśmy ze sobą blisko – nie zawsze są potrzebne. Wystarczą drobne, delikatne gesty, które świadczą o naszej relacji.
Nowa odsłona kampanii Puckiego Hospicjum ma nie tylko edukować o ważności relacji i bliskości pomiędzy ludźmi, ale także oswajać temat śmierci i umierania, który wciąż dla wielu jest tabu. - Ludzie ciężko chorzy, którzy trafiają pod naszą opiekę są w szczególnym momencie życia. Okazuje się, często z dnia na dzień, że wszystko w ich życiu się zmienia. Sprawy niegdyś ważne teraz stają się zupełnie błahe, a te dotychczas pozornie nieistotne – najważniejsze – mówi Anna Jochim-Labuda, dyrektor Puckiego Hospicjum. W tak wymagających chwilach słowa często są zbędne. – Największą moc mają zachowania i gesty – to one świadczą o naszym zaangażowaniu, przywiązaniu i miłości do chorego – dodaje Pani Dyrektor. Właśnie dlatego, w tegorocznej odsłonie kampanii 1,5%, Puckie Hospicjum podkreśla znaczenie gestów, które towarzyszą choremu i jego bliskim.
Czułość zawarta w gestach
- Zmysł dotyku jest jednym z najwcześniej wykształcających się u człowieka – pojawia się na etapie 6-8 tygodnia ciąży – a wygasa jako ostatni. To właśnie dotyk czy gest opiekuna buduje więź, poczucie bycia kochanym, zauważonym, daje bezpieczeństwo i koi. Gesty naszych bliskich budują relacje i pomagają utrzymać je na dobrym poziomie przez całe życie – wyjaśnia Aleksandra Drab, psycholog Puckiego Hospicjum. Jak zauważają eksperci Hospicjum, w trakcie choroby często przychodzi moment, kiedy słowa nie wystarczą lub po prostu brakuje nam tych właściwych, by opisać to, co w danej chwili czujemy. Czasami trudno nam znaleźć właściwe słowa. Wtedy główną rolę odgrywają właśnie drobne gesty, które dają obu stronom – choremu i jego bliskim – poczucie wspólnoty i bliskości. – Czasami spotykają nas tak trudne momenty, że słowa nic nie zmienią. Tak jak niemowlęta od pierwszych godzin potrzebują dotyku, tulenia czy głaskania, a umierający dotyku i towarzyszenia, myślę również o osobach w stracie, rozpadniętych na kawałki – tu też dotyk, przytulanie czy trzymanie za rękę ma ogromną moc współtowarzyszenia – dodaje psycholog.
Okaż nieśmiertelne gesty
Do ubiegłorocznej strony kampanii, na której znajdował się generator cytatów bliskich osób, w tym roku dodano zakładkę poświęconą gestom. Spośród przygotowanej galerii z piktogramami przedstawiającymi ważne gesty, użytkownicy mogą pobrać te, które są dla nich ważne i dzielić się nimi np. w social mediach. – Bywają sytuacje, kiedy gesty mówią więcej niż słowa. Wtedy, gdy czujemy, że nie możemy czegoś opisać, nie mamy pewności, że zostaniemy właściwie zrozumiani lub po prostu nie mamy śmiałości, żeby coś powiedzieć na głos – na pomoc przychodzą właśnie gesty – wyjaśnia Anna Jochim-Labuda, Dyrektor Puckiego Hospicjum. – W naszej codziennej pracy często pojawiają się takie sytuacje: to przyjęcie do hospicjum stacjonarnego czy pierwsze spotkanie w poradni medycyny paliatywnej – dodaje.
W tegoroczną kampanię promującą przekazywanie 1,5% na rzecz Stowarzyszenia Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio ponownie zaangażował się Piotr Trojan – aktor, który wcielił się w rolę Patryka Galewskiego w głośnym filmie „Johnny”, czyli opowieści o życiu ks. Jana Kaczkowskiego. Kampanię uzupełniają spoty radiowe, a także spot video stworzony techniką animacji.
Kampanię przygotowała agencja 38 Content Communication. Spot został zanimowany przez Orka Studio produkcyjne. Muzykę do kampanii skomponował Fryderyk Hoang (Artcore - partnerski dom postprodukcyjny).

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.