Komunikaty PR

Nieśmiertelne gesty – Puckie Hospicjum ruszyło z drugą odsłoną kampanii

2024-03-08  |  12:00
Biuro prasowe

Po wielkim sukcesie ubiegłorocznej kampanii „Nieśmiertelne słowa”, Puckie Hospicjum zainaugurowało jej drugą odsłonę. Tym razem dotyczącą gestów. Jak podkreślają eksperci Hospicjum, słowa mają wielką moc, ale kiedy jesteśmy ze sobą blisko – nie zawsze są potrzebne. Wystarczą drobne, delikatne gesty, które świadczą o naszej relacji.

Nowa odsłona kampanii Puckiego Hospicjum ma nie tylko edukować o ważności relacji i bliskości pomiędzy ludźmi, ale także oswajać temat śmierci i umierania, który wciąż dla wielu jest tabu. - Ludzie ciężko chorzy, którzy trafiają pod naszą opiekę są w szczególnym momencie życia. Okazuje się, często z dnia na dzień, że wszystko w ich życiu się zmienia. Sprawy niegdyś ważne teraz stają się zupełnie błahe, a te dotychczas pozornie nieistotne – najważniejsze – mówi Anna Jochim-Labuda, dyrektor Puckiego Hospicjum. W tak wymagających chwilach słowa często są zbędne. – Największą moc mają zachowania i gesty – to one świadczą o naszym zaangażowaniu, przywiązaniu i miłości do chorego – dodaje Pani Dyrektor. Właśnie dlatego, w tegorocznej odsłonie kampanii 1,5%, Puckie Hospicjum podkreśla znaczenie gestów, które towarzyszą choremu i jego bliskim.

Czułość zawarta w gestach

- Zmysł dotyku jest jednym z najwcześniej wykształcających się u człowieka – pojawia się na etapie 6-8 tygodnia ciąży – a wygasa jako ostatni. To właśnie dotyk czy gest opiekuna buduje więź, poczucie bycia kochanym, zauważonym, daje bezpieczeństwo i koi. Gesty naszych bliskich budują relacje i pomagają utrzymać je na dobrym poziomie przez całe życie – wyjaśnia Aleksandra Drab, psycholog Puckiego Hospicjum. Jak zauważają eksperci Hospicjum, w trakcie choroby często przychodzi moment, kiedy słowa nie wystarczą lub po prostu brakuje nam tych właściwych, by opisać to, co w danej chwili czujemy. Czasami trudno nam znaleźć właściwe słowa. Wtedy główną rolę odgrywają właśnie drobne gesty, które dają obu stronom – choremu i jego bliskim – poczucie wspólnoty i bliskości. – Czasami spotykają nas tak trudne momenty, że słowa nic nie zmienią. Tak jak niemowlęta od pierwszych godzin potrzebują dotyku, tulenia czy głaskania, a umierający dotyku i towarzyszenia, myślę również o osobach w stracie, rozpadniętych na kawałki – tu też dotyk, przytulanie czy trzymanie za rękę ma ogromną moc współtowarzyszenia – dodaje psycholog.

Okaż nieśmiertelne gesty

Do ubiegłorocznej strony kampanii, na której znajdował się generator cytatów bliskich osób, w tym roku dodano zakładkę poświęconą gestom. Spośród przygotowanej galerii z piktogramami przedstawiającymi ważne gesty, użytkownicy mogą pobrać te, które są dla nich ważne i dzielić się nimi np. w social mediach. – Bywają sytuacje, kiedy gesty mówią więcej niż słowa. Wtedy, gdy czujemy, że nie możemy czegoś opisać, nie mamy pewności, że zostaniemy właściwie zrozumiani lub po prostu nie mamy śmiałości, żeby coś powiedzieć na głos – na pomoc przychodzą właśnie gesty – wyjaśnia Anna Jochim-Labuda, Dyrektor Puckiego Hospicjum. – W naszej codziennej pracy często pojawiają się takie sytuacje: to przyjęcie do hospicjum stacjonarnego czy pierwsze spotkanie w poradni medycyny paliatywnej – dodaje.

W tegoroczną kampanię promującą przekazywanie 1,5% na rzecz Stowarzyszenia Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio ponownie zaangażował się Piotr Trojan – aktor, który wcielił się w rolę Patryka Galewskiego w głośnym filmie „Johnny”, czyli opowieści o życiu ks. Jana Kaczkowskiego. Kampanię uzupełniają spoty radiowe, a także spot video stworzony techniką animacji.

Kampanię przygotowała agencja 38 Content Communication. Spot został zanimowany przez Orka Studio produkcyjne. Muzykę do kampanii skomponował Fryderyk Hoang (Artcore - partnerski dom postprodukcyjny). 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4. Biuro prasowe
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),
Media i PR Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
2024-07-01 | 11:00

Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS

Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci. W lipcu 2023 roku została
Media i PR 4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
2024-06-25 | 12:00

4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych

Za nami finałowa Gala Konkursu XXIII Businesswomen Awards, na której ogłoszono laureatów tegorocznej edycji. Wśród wyróżnionych firm znalazło się warszawskie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.