Komunikaty PR

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

2024-04-24  |  10:00
Biuro prasowe

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.

Carlsberg Polska podjął wyzwanie, by zainteresować tematem ESG nie tylko ekspertów z tego obszaru, ale także swoich interesariuszy, konsumentów i lokalnych mieszkańców. W tym celu zaprosił do współpracy polskiego rysownika – Piotra Jedlińskiego, autora popularnego cyklu rysunków satyrycznych Ptaszek Staszek. W cyklu grafik główny bohater – ptaszek będzie intrygował oraz edukował o ważnych środowiskowo i społecznie tematach, a wszystko na luzie i z humorem.

Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest dla nas priorytetem. Wiemy, że realizacja naszych celów: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków; tworzy długoterminową wartość dla środowiska i społeczeństwa. Chcemy pokazywać tę wartość i o skomplikowanych rzeczach mówić w sposób zrozumiały oraz angażujący – tłumaczy Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Corporate Affairs.

Ponad 96 basenów olimpijskich

Bez wody nie ma piwa, a jej dostępność zaczyna być wyzwaniem. Dlatego w Carlsberg Polska cel jest jasny – ZERO marnowania wody. To wiąże się z nieustannym dążeniem do minimalizacji jej zużycia w procesie warzenia i rozlewu. Rok 2023 to kolejny sukces w ograniczaniu zużycia wody o 240 000 m3, czyli ponad 96 basenów olimpijskich! Przyczyniły się do tego m.in. modernizacja linii rozlewniczej B3 w Browarze Okocim, zamykanie obiegów wody i jej odzysk w kolejnych procesach np. woda z procesu pakowania jest powtórnie wykorzystywana do mycia skrzynek na butelki zwrotne. 

Co wraca lepiej niż bumerang? Szklana butelka zwrotna!

Szklana butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem napojowym.
1 butelka może być napełniona nawet 20 razy, a w dodatku w 71% powstaje ze szklanej stłuczki (surowiec wtórny). Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska sprzedawana jest właśnie w butelce zwrotnej, a w 2023 r. 93% z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnionych. Zwrotność butelek, czyli jak często i szybko są odnoszone do sklepu, ma bardzo duży wpływ na ich ślad węglowy, dlatego firma edukuje i zachęca konsumentów do oddawania butelek, bo to od ich decyzji zakupowych zależy ilość emisji CO2 generowanych w obszarze opakowań.

Okazuje się, że wracać może nie tylko butelka, ale i kubek. W 2023 roku marka Brooklyn zrealizowała projekt „1 zamiast 1000”, w którym wprowadziła kubki wielokrotnego użytku na festiwalach muzycznych. 1 kubek może być napełniony do 1000 razy, a po zużyciu w 100% nadaje się do recyklingu.

Latam tylko na trzeźwo, czyli o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Carlsberg Polska aktywnie edukuje nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i działa na rzecz eliminacji pijanych kierowców z polskich dróg. Ponad 51 milionów, taki był zasięg kampanii „Trzeźwo myślę” z hasłem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Nowatorskim rozwiązaniem było wprowadzenie 100% kontroli trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z Browarów Bosman, Kasztelan oraz Okocim.

Kontrolujemy wszystkich kierowców – pracowników, przewoźników, podwykonawców, gości i innych interesariuszy. Miesięcznie realizujemy około 10 tys. kontroli. To jest realne działanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, bo już udało nam się wyeliminować kilku nietrzeźwych kierowców. Dzielimy się tym doświadczeniem, zachęcając do podobnych działań innych przedsiębiorców. Wspólnie możemy dążyć do celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ZERO wypadków – mówi Dariusz Krasoń, dyrektor ds. logistyki.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju i zapoznać się z pełną listą zrealizowanych działań zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/ gdzie znajduje się pełen Raport ESG oraz rysunki Piotra Jedlińskiego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.