Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
Carlsberg Polska podjął wyzwanie, by zainteresować tematem ESG nie tylko ekspertów z tego obszaru, ale także swoich interesariuszy, konsumentów i lokalnych mieszkańców. W tym celu zaprosił do współpracy polskiego rysownika – Piotra Jedlińskiego, autora popularnego cyklu rysunków satyrycznych Ptaszek Staszek. W cyklu grafik główny bohater – ptaszek będzie intrygował oraz edukował o ważnych środowiskowo i społecznie tematach, a wszystko na luzie i z humorem.
Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest dla nas priorytetem. Wiemy, że realizacja naszych celów: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków; tworzy długoterminową wartość dla środowiska i społeczeństwa. Chcemy pokazywać tę wartość i o skomplikowanych rzeczach mówić w sposób zrozumiały oraz angażujący – tłumaczy Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Corporate Affairs.
Ponad 96 basenów olimpijskich
Bez wody nie ma piwa, a jej dostępność zaczyna być wyzwaniem. Dlatego w Carlsberg Polska cel jest jasny – ZERO marnowania wody. To wiąże się z nieustannym dążeniem do minimalizacji jej zużycia w procesie warzenia i rozlewu. Rok 2023 to kolejny sukces w ograniczaniu zużycia wody o 240 000 m3, czyli ponad 96 basenów olimpijskich! Przyczyniły się do tego m.in. modernizacja linii rozlewniczej B3 w Browarze Okocim, zamykanie obiegów wody i jej odzysk w kolejnych procesach np. woda z procesu pakowania jest powtórnie wykorzystywana do mycia skrzynek na butelki zwrotne.
Co wraca lepiej niż bumerang? Szklana butelka zwrotna!
Szklana butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem napojowym.
1 butelka może być napełniona nawet 20 razy, a w dodatku w 71% powstaje ze szklanej stłuczki (surowiec wtórny). Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska sprzedawana jest właśnie w butelce zwrotnej, a w 2023 r. 93% z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnionych. Zwrotność butelek, czyli jak często i szybko są odnoszone do sklepu, ma bardzo duży wpływ na ich ślad węglowy, dlatego firma edukuje i zachęca konsumentów do oddawania butelek, bo to od ich decyzji zakupowych zależy ilość emisji CO2 generowanych w obszarze opakowań.
Okazuje się, że wracać może nie tylko butelka, ale i kubek. W 2023 roku marka Brooklyn zrealizowała projekt „1 zamiast 1000”, w którym wprowadziła kubki wielokrotnego użytku na festiwalach muzycznych. 1 kubek może być napełniony do 1000 razy, a po zużyciu w 100% nadaje się do recyklingu.
Latam tylko na trzeźwo, czyli o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Carlsberg Polska aktywnie edukuje nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i działa na rzecz eliminacji pijanych kierowców z polskich dróg. Ponad 51 milionów, taki był zasięg kampanii „Trzeźwo myślę” z hasłem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Nowatorskim rozwiązaniem było wprowadzenie 100% kontroli trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z Browarów Bosman, Kasztelan oraz Okocim.
Kontrolujemy wszystkich kierowców – pracowników, przewoźników, podwykonawców, gości i innych interesariuszy. Miesięcznie realizujemy około 10 tys. kontroli. To jest realne działanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, bo już udało nam się wyeliminować kilku nietrzeźwych kierowców. Dzielimy się tym doświadczeniem, zachęcając do podobnych działań innych przedsiębiorców. Wspólnie możemy dążyć do celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ZERO wypadków – mówi Dariusz Krasoń, dyrektor ds. logistyki.
Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju i zapoznać się z pełną listą zrealizowanych działań zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/ gdzie znajduje się pełen Raport ESG oraz rysunki Piotra Jedlińskiego.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.