Nowa kampania IKEA „Życie układasz całe życie"
Garden of Words
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
z.kalinowska|gardenofwords.pl| |z.kalinowska|gardenofwords.pl
533 336 540
https://gardenofwords.eu/
Świat dookoła nas nieustannie się zmienia. My również nie stoimy w miejscu i chętnie próbujemy czegoś innego – jednocześnie poznając się na nowo. W najnowszej kampanii IKEA dostrzega piękno zmian i płynności życia. Bo kto powiedział, że musimy się zdefiniować raz na zawsze?
Jeśli pudło to takie, z którego mogę wypadać… Jeśli szuflady to takie, w których nie dam się zamknąć – tak brzmi motto współczesnych ludzi, którzy nie godzą się na podążanie utartym szlakiem i zmieniają kierunek na własny. Wielu z nich obawia się jednak zerwania ze schematem. Młode osoby czują się przytłoczone natłokiem decyzji i wizją odpowiedzialności oraz zobowiązania do końca życia. Z kolei ci dojrzali po wielu latach zapominają, że można żyć inaczej – po swojemu, realizować marzenia z dawnych lat oraz definiować się więcej niż raz. Odkrywanie nowych możliwości i układanie życia w inny sposób nieodłącznie wiążą się także z tym, jak organizujemy przestrzeń dookoła siebie, swój dom.
Wystarczy odrobina odwagi, by tak jak Bracia Kacperczyk obecni w video kampanii, do której użyczyli swojego utworu “Niebieskie ptaki” – nie zamykać się na pozornie przeciwne gatunki i grać jednocześnie muzykę alternatywną/rap/pop oraz wiele innych. Jednak to tylko przykład, który można traktować jako inspirację różnorodności w szerszej perspektywie. Kolejna bohaterka spotu - Emilia (@wlasnyspokoj) pracę w sferze finansów łączy z feminizmem, ale oprócz tego zajmuje się aktywizmem na rzecz osób nieheteronormatywnych. Jest także tłumaczką z duńskiego i osobą ciałopozytywną. Zdecydowanie nie daje się zaszufladkować! Podobnie jak Tomasz Zaraś sławny astronom – amator, jeden z liderów projektu Ciemne Niebo i społecznik, inspirujący swoją niecodzienną pasją innych, który jest jednocześnie bajkopisarzem, a także miłośnikiem historii swojego regionu. Wszystko to łączy ze swoją pracą zarobkową. A może tak jak różowowłosa Agata Szybilska–Czech – chcemy tańczyć w zespole ludowym, a na próby jeździć motocyklem? A do tego prowadzić jeszcze popularną kawiarnię dla rowerzystów? To się przecież nie wyklucza i również pokazuje, że bycie niezaszufladkowanym to prawdziwy atut.
Tą kampanią chcemy pokazać, że nikt nie musi się określać raz na zawsze, że wciąż jest dobry czas na realizację marzeń i zmianę ścieżki życiowej. Natomiast rozwiązania oraz produkty IKEA ułatwiają kwestie związane z urządzaniem domu, żeby jak najlepiej wspierał nasze wybory
i pasje. Nie dajmy się zaszufladkować, wszak życie układa się całe życie. Również my jako IKEA chcemy być „niezaszufladkowani”, łamać stereotypy oraz poszukiwać innych, nowych dróg
w formach docierania do konsumentów – tym samym zachęcam do śledzenia naszych działań. Mam nadzieję, że zaskoczymy was w 2022 niejednokrotnie – mówi Karolina Szabłowska, Marketing Communications Manager w IKEA Retail Polska.
Tytułowa kampania IKEA jest właśnie o tym, że każdy z nas jest inny i nie musi mieścić się w sztywnych ramach. Życie układa się całe życie, a ludzie wciąż się zmieniają wraz
z otaczającym światem. Marka chce wspierać swoich klientów w byciu sobą, proponując sprytne, funkcjonalne rozwiązania dla domu, ułatwiające realizację pasji i odkrywanie różnych życiowych dróg. Produkty IKEA mogą pomóc łatwo zmienić aranżację wnętrza tak, żeby pasowała do kolejnej, obranej ścieżki. W materiałach wideo, pan Tomasz dba o swój teleskop, przechowując go bezpiecznie w pojemniku na półce, a Emilia całą papierologię mieści w zgrabnych segregatorach. W przeciwieństwie do naszych charakterów i barwnych osobowości, przedmioty możemy włożyć do szuflady i zorganizować, aby można było po nie sięgnąć, kiedy będą potrzebne.
IKEA pragnie tworzyć lepsze codzienne życie dla wielu ludzi, ułatwiając im zmiany w domu. Marka odpowiada na potrzebę układania życia przez całe życie, na wciąż zmieniający się świat, tak by dom pozytywnie wpływał na lepsze samopoczucie, relacje z bliskimi, poczucie bezpieczeństwa i radości.
Wiele ciekawych sposobów na organizację przestrzeni znaleźć można na IKEA.pl.
O kampanii
Kampania ruszyła 7 lutego br. Akcja wspierana będzie poprzez szeroko pojęte działania
w ramach kampanii display i komunikacji w mediach społecznościowych, a w kolejnych miesiącach zostaną do niej dodane następne aktywacje, o czym marka informować będzie na bieżąco. Obejmuje także 30-sekundowe spoty telewizyjne oraz filmy w internecie (60”, 30”, 15” i 6”). Reżyserii podjął się Kuba Michalczuk, reżyser kinowego hitu „Teściowie”. Podkład do spotu stworzyli utalentowani Bracia Kacperczyk. Za produkcję odpowiada Papaya, a zakup mediów – Wavemaker. Agencją reklamową, odpowiedzialną za koncept jest VLMY&R, natomiast za komunikację PR – Garden of Words.
- Link do spotu 60”: https://www.youtube.com/watch?v=DWfgrdpsp4s
- Link do spotu 30”: https://www.youtube.com/watch?v=DKI8YG45HiE
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 76 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi)
i 8 Studiów Planowania, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.
Dodatkowych informacji udziela
Małgorzata Jezierska
Commercial PR & Communication Business Partner IKEA Retail sp. z o.o.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.