Komunikaty PR

Nowe badanie Pepsi wykazało, że wielkość marki wpływa na wyniki

2023-11-14  |  12:00
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Amplified Intelligence, prowadzące pomiar uwagi odbiorców reklam, ogłosiło nawiązanie partnerstwa z PepsiCo Europe. Firmy udostępniły wyniki wspólnych badań wpływu wielkości marki na zyski z reklam oraz skuteczności reklam wyświetlanych na największych platformach społecznościowych. Ujawniono, że w przypadku większych marek trudno jest w krótkim terminie uzyskać poprawę wyników. Podczas emisji reklam objętych testem około połowa kontaktów z marką była oglądana zgodnie z definicją aktywnej uwagi. Podkreśla to potrzebę uzyskania szczegółowych danych dotyczących procesu skupiania uwagi w celu opracowania bardziej skutecznej strategii reklamowej.

W badaniu wzięło udział ponad 1000 osób, wykorzystując do tego celu ponad 2300 reklam. Analizie zostało poddane skupienie uwagi na marce, czyli wskaźnik, który odnosi się do obliczania aktywnego zaangażowania dokładnie w momencie wyświetlania logo lub produktów marki. Przeanalizowano każdą sekundę oglądania reklamy pod kątem aktywności, pasywności oraz braku skupienia uwagi a także częstotliwość “przełączania się” odbiorców między różnymi typami uwagi. Inteligentna technologia śledzenia wzroku i wykrywania twarzy firmy Amplified Intelligence zebrała w czasie rzeczywistym dane z czterech platform społecznościowych. Skuteczność reklam mierzono na podstawie oceny zachowań uczestników badania w wirtualnym sklepie w porównaniu z grupą, która reklam nie widziała.

Pierwsze wyniki testów przeprowadzonych na bazie wielu kampanii, stały się bogatym żródłem informacji na temat skuteczności reklam marek PepsiCo Europe, a także szerszych trendów.

Dowiedziono w nich, że wielkość marki odgrywa znaczącą rolę w relacji między uwagą a wynikami. Zarówno małe, jak i duże marki odnotowują krótkoterminowy wzrost częstotliwości wyboru marki na sekundę aktywnej i pasywnej uwagi. Jednak wielkość marki ma wpływ na relację między pasywną i aktywną uwagą a późniejszym zyskiem-. W badaniu mniejsi gracze odnotowali czterokrotnie większy wzrost wyników w przeliczeniu na sekundę aktywnej uwagi niż ich więksi odpowiednicy. Duże marki natomiast uzyskały znacznie większą wartość przypadającą na sekundę biernej uwagi. Oznacza to, że istniejąca widoczność marki może być ważna z punktu widzenia rodzaju uwagi konsumenta decydującej o dokonaniu przez niego zakupu.

Według badania, około połowa kontaktów z marką była oglądana zgodnie z definicją aktywnej uwagi. Stawia to przed marketerami wyzwanie by tworzyć materiały kreatywne, które są dostosowane do platform społecznościowych, gdzie użytkownicy nie skupiają się na komunikatach marketingowych podczas szybkiego przewijania treści.

– To badanie to krok naprzód w procesie udowadniającym, dlaczego dokładne i głębokie zrozumienie ludzkiej uwagi ma kluczowe znaczenie. Sposób, w jaki ludzie patrzą – a nie tylko to, jak długo patrzą lub prawdopodobieństwo patrzenia – jest niezwykle ważny dla wyników. – powiedziała Karen Nelson-Field, założycielka i dyrektor generalna Amplified Intelligence. – Pepsi to jedna z wiodących marek, która stara się podejmować decyzje  w oparciu o rzetelną wiedzę dotyczącą zaangażowania konsumentów. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu. Spostrzeżenia na temat wpływu wielkości marki i cennego charakteru chwil spędzonych z nią przez odbiorcę nie tylko pomogą Pepsi w opracowaniu bardziej trafnych strategii, ale również posłużą jako baza dla innych organizacji, które chcą ulepszyć działanie swoich reklam online przy użyciu bardziej wiarygodnych wskaźników wydajności.

– Jesteśmy zdeterminowani, aby uwolnić się od tradycyjnych metod pomiaru mediów cyfrowych. W ramach badania chcieliśmy wyjść poza standardową ocenę „dlaczego platformy społecznościowe działają najlepiej” i zagłębić się w szczegóły, które przekładają się na całe nasze podejście do reklamy. Szczególnie zależało nam na zbadaniu, jak obecny udział w rynku i umiejscowienie marki wpływają na wyniki kampanii. Uzyskane dane przerosły nasze oczekiwania. – powiedziała Marina Lokteva, dyrektor ds. strategii medialnej, PepsiCo Europe.

– Uzyskaliśmy cenny wgląd w proces skupiania uwagi przez człowieka. Weszliśmy na właściwą ścieżkę do pełnego zrozumienia interakcji z odbiorcami oraz wpływu różnych stosowanych wzorców na skuteczność reklam. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie naszych spostrzeżeń w praktyce w ramach naszego stałego partnerstwa. – powiedziała Anna Dzierzędzka, dyrektor ds. planowania i zakupu mediów w PepsiCo Central Europe.

Podjęta współpracapozwoli na przeniesienie unikalnego podejścia Amplified Intelligence do wiedzy o odbiorcach reklam na grunt Polski – jednego z największych rynków PepsiCo w Europie. Oznacza to, że Pepsi robi pierwszy krok w stronę realizacji długoterminowego planu przyjęcia wskaźników skupienia uwagi, które pomogą marce określić, w jaki sposób odbiorcy reagują na reklamy oraz, jak przekłada się to na wyniki. Szczegółowa analiza zmniejszy też zależność od nieprecyzyjnych serwerów proxy oraz umożliwi prowadzenie bardziej efektywnych kampanii.

 

***

O Amplified Intelligence

Amplified Intelligence to światowy lider w obszarze badań i pomiaru uwagi ludzi w Internecie – najcenniejszego i najważniejszego wskaźnika sukcesu reklamy. Pionierska technologia firmy oparta na sztucznej inteligencji, wiodące na świecie badania i łatwa w użyciu platforma do planowania mediów, pomagają markom i agencjom prowadzić wydajniejsze i skuteczniejsze kampanie reklamowe. Firma zdobyła nagrodę w kategorii „Najbardziej efektywne wykorzystanie uczenia maszynowego AI” w konkursie Drum Awards for Digital Industries 2022 za opracowanie wskaźników ludzkiej uwagi.

Amplified Intelligence została założona w Adelajdzie w Australii w 2017 roku przez dr Karen Nelson Field – uznaną na całym świecie autorkę i pionierkę nauk o mediach. Misją firmy jest zrewolucjonizowanie sposobu handlu mediami tak, aby opierał się na uwadze, czyniąc go bardziej sprawiedliwym i odpowiedzialnym. Do klientów firmy należą Dentsu, IPG, OMG, Publicis, WPP, Deutsche Telekom, Mars, Meta, PepsiCo, Shell, Spotify, Yahoo.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.