Komunikaty PR

Nowe trofea festiwalu Goldem Drum w duchu zrównoważonego rozwoju

2021-10-04  |  10:00
Biuro prasowe

Gdy w zeszłym roku świat zmagał się z pierwszymi falami pandemii, organizatory festiwalu Golden Drum ze słoweńskiej Izby Reklamy pracowali nad odświeżeniem formuły konkursu, któremu ma przyświecać idea zrównoważonej przyszłości. Jednym z kluczowych aspektów były trofea – najbardziej widoczne i namacalne symbole wydarzenia. Zgodnie z tegorocznym hasłem „Re:start the future”, zespół Golden Drum z dumą prezentuje nowe statuetki, zaprojektowanez uwzględnieniem kluczowych dla naszych czasów kwestii – wyzwań środowiskowych. Tegoroczni laureaci otrzymają trofea, które powstały w duchu zrównoważonego rozwoju.

„Tworząc nowe trofea wyszliśmy z założenia, że chcemy wykorzystać naturalne materiały oraz te pochodzące z recyklingu. Nowy wygląd statuetek Golden Drum odzwierciedla świeży kierunek festiwalu, a jednocześnie podkreśla dobrze znane logo. W tym roku zmieniliśmy strukturę konkursu, a trofeum to doskonały sposób na rozpoczęcie nowej ery - każdy kto popatrzy na tegoroczne statuetki może dostrzec nowe DNA festiwalu” - mówi Mojca Briščik, Executive Director Słoweńskiej Izby Reklamy i Prezes festiwalu Golden Drum.

Trofea przedstawiają logo festiwalu zaprojektowane w 2018 roku przez słoweńską agencję Luna\TBWA. Wykonane są z naturalnych elementów oraz tych pochodzących z recyklingu - przede wszystkim drewna, ponieważ ponad sześćdziesiąt procent Słowenii pokrywają lasy. Drewno stanowi podstawę i trzon nagród i nawiązuje do otoczenia kraju, w którym festiwal ma swoje korzenie. Pozostałe elementy zostały wydrukowane przez drukarki 3D z plastiku z recyklingu, który pochodził z wyrzuconych opakowań z gospodarstw domowych. Dodatkowego blasku dodaje aluminium, również pochodzące z recyklingu, które pojawia się na zaokrągleniach figurki łączac wszystkie elementy w organiczną całość: idealną w swojej niedoskonałości.

„Uwzględnienie koncepcji zrównoważonego rozwoju w rdzeniu festiwalu było kluczowe, ponieważ to właśnie my, jako widoczni przedstawiciele świata reklamy, jesteśmy w stanie naświetlić problemy naszej planety, jednocześnie celebrując mnogość jej wyrazów. Co więcej, jestem przekonana, że naszą misją jest czynny udział w działaniach promujących zrównoważony rozwój. Przeprojektując swoje trofea, Golden Drum Festival składa hołd nie tylko doskonałości twórczej, ale także naszemu światu, w którym wszyscy współistniejemy” -  komentuje Polona Simšič, CEO festiwalu.

Statuetki są produkowane przez firmę Epigram, która wykorzystując druk JUMBO 3D, dostarczyła doskonałe małe arcydzieła. Epigram to wiodąca w regionie firma zajmująca się komunikacją wizualną, specjalizująca się w druku wielkoformatowym i we wspomnianym druku 3D JUMBO.

Festiwal Golden Drum z założenia wspiera zrównoważone trendy i agituje za redukcją globalnego śladu węglowego. Ich nowe trofea są lżejsze, co znacznie wpływa na cały łańcuch dostaw. Zespół Golden Drum wierzy, że każda zmiana, bez względu jak mała może się wydawać na pierwszy rzut oka, potrafi inspirować i promować bardziej odpowiedzialny sposób myślenia na temat planety.  Tym samym festiwal podkreśla swoją wolę stania za sprawami planety, od której wszyscy jesteśmy zależni. Zmiana statuetek jest pierwszym krokiem w dążeniu do krytycznego celu ludzkości, jakim są  wyzwania środowiskowe..

Kluczowe daty:

  • 13 października 2021 r. – ogłoszenie listy finalistów,
  • 15 października 2021 r., godz. 19:00 CET  - ogłoszenie zwycięzców (podczas Grand Award Ceremony, dostępnej online za darmo;  wydarzenie powstanie we współpracy z Mastercard).
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.