Komunikaty PR

Nowe trofea festiwalu Goldem Drum w duchu zrównoważonego rozwoju

2021-10-04  |  10:00
Biuro prasowe

Gdy w zeszłym roku świat zmagał się z pierwszymi falami pandemii, organizatory festiwalu Golden Drum ze słoweńskiej Izby Reklamy pracowali nad odświeżeniem formuły konkursu, któremu ma przyświecać idea zrównoważonej przyszłości. Jednym z kluczowych aspektów były trofea – najbardziej widoczne i namacalne symbole wydarzenia. Zgodnie z tegorocznym hasłem „Re:start the future”, zespół Golden Drum z dumą prezentuje nowe statuetki, zaprojektowanez uwzględnieniem kluczowych dla naszych czasów kwestii – wyzwań środowiskowych. Tegoroczni laureaci otrzymają trofea, które powstały w duchu zrównoważonego rozwoju.

„Tworząc nowe trofea wyszliśmy z założenia, że chcemy wykorzystać naturalne materiały oraz te pochodzące z recyklingu. Nowy wygląd statuetek Golden Drum odzwierciedla świeży kierunek festiwalu, a jednocześnie podkreśla dobrze znane logo. W tym roku zmieniliśmy strukturę konkursu, a trofeum to doskonały sposób na rozpoczęcie nowej ery - każdy kto popatrzy na tegoroczne statuetki może dostrzec nowe DNA festiwalu” - mówi Mojca Briščik, Executive Director Słoweńskiej Izby Reklamy i Prezes festiwalu Golden Drum.

Trofea przedstawiają logo festiwalu zaprojektowane w 2018 roku przez słoweńską agencję Luna\TBWA. Wykonane są z naturalnych elementów oraz tych pochodzących z recyklingu - przede wszystkim drewna, ponieważ ponad sześćdziesiąt procent Słowenii pokrywają lasy. Drewno stanowi podstawę i trzon nagród i nawiązuje do otoczenia kraju, w którym festiwal ma swoje korzenie. Pozostałe elementy zostały wydrukowane przez drukarki 3D z plastiku z recyklingu, który pochodził z wyrzuconych opakowań z gospodarstw domowych. Dodatkowego blasku dodaje aluminium, również pochodzące z recyklingu, które pojawia się na zaokrągleniach figurki łączac wszystkie elementy w organiczną całość: idealną w swojej niedoskonałości.

„Uwzględnienie koncepcji zrównoważonego rozwoju w rdzeniu festiwalu było kluczowe, ponieważ to właśnie my, jako widoczni przedstawiciele świata reklamy, jesteśmy w stanie naświetlić problemy naszej planety, jednocześnie celebrując mnogość jej wyrazów. Co więcej, jestem przekonana, że naszą misją jest czynny udział w działaniach promujących zrównoważony rozwój. Przeprojektując swoje trofea, Golden Drum Festival składa hołd nie tylko doskonałości twórczej, ale także naszemu światu, w którym wszyscy współistniejemy” -  komentuje Polona Simšič, CEO festiwalu.

Statuetki są produkowane przez firmę Epigram, która wykorzystując druk JUMBO 3D, dostarczyła doskonałe małe arcydzieła. Epigram to wiodąca w regionie firma zajmująca się komunikacją wizualną, specjalizująca się w druku wielkoformatowym i we wspomnianym druku 3D JUMBO.

Festiwal Golden Drum z założenia wspiera zrównoważone trendy i agituje za redukcją globalnego śladu węglowego. Ich nowe trofea są lżejsze, co znacznie wpływa na cały łańcuch dostaw. Zespół Golden Drum wierzy, że każda zmiana, bez względu jak mała może się wydawać na pierwszy rzut oka, potrafi inspirować i promować bardziej odpowiedzialny sposób myślenia na temat planety.  Tym samym festiwal podkreśla swoją wolę stania za sprawami planety, od której wszyscy jesteśmy zależni. Zmiana statuetek jest pierwszym krokiem w dążeniu do krytycznego celu ludzkości, jakim są  wyzwania środowiskowe..

Kluczowe daty:

  • 13 października 2021 r. – ogłoszenie listy finalistów,
  • 15 października 2021 r., godz. 19:00 CET  - ogłoszenie zwycięzców (podczas Grand Award Ceremony, dostępnej online za darmo;  wydarzenie powstanie we współpracy z Mastercard).
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.