Komunikaty PR

Nowe trofea festiwalu Goldem Drum w duchu zrównoważonego rozwoju

2021-10-04  |  10:00
Biuro prasowe

Gdy w zeszłym roku świat zmagał się z pierwszymi falami pandemii, organizatory festiwalu Golden Drum ze słoweńskiej Izby Reklamy pracowali nad odświeżeniem formuły konkursu, któremu ma przyświecać idea zrównoważonej przyszłości. Jednym z kluczowych aspektów były trofea – najbardziej widoczne i namacalne symbole wydarzenia. Zgodnie z tegorocznym hasłem „Re:start the future”, zespół Golden Drum z dumą prezentuje nowe statuetki, zaprojektowanez uwzględnieniem kluczowych dla naszych czasów kwestii – wyzwań środowiskowych. Tegoroczni laureaci otrzymają trofea, które powstały w duchu zrównoważonego rozwoju.

„Tworząc nowe trofea wyszliśmy z założenia, że chcemy wykorzystać naturalne materiały oraz te pochodzące z recyklingu. Nowy wygląd statuetek Golden Drum odzwierciedla świeży kierunek festiwalu, a jednocześnie podkreśla dobrze znane logo. W tym roku zmieniliśmy strukturę konkursu, a trofeum to doskonały sposób na rozpoczęcie nowej ery - każdy kto popatrzy na tegoroczne statuetki może dostrzec nowe DNA festiwalu” - mówi Mojca Briščik, Executive Director Słoweńskiej Izby Reklamy i Prezes festiwalu Golden Drum.

Trofea przedstawiają logo festiwalu zaprojektowane w 2018 roku przez słoweńską agencję Luna\TBWA. Wykonane są z naturalnych elementów oraz tych pochodzących z recyklingu - przede wszystkim drewna, ponieważ ponad sześćdziesiąt procent Słowenii pokrywają lasy. Drewno stanowi podstawę i trzon nagród i nawiązuje do otoczenia kraju, w którym festiwal ma swoje korzenie. Pozostałe elementy zostały wydrukowane przez drukarki 3D z plastiku z recyklingu, który pochodził z wyrzuconych opakowań z gospodarstw domowych. Dodatkowego blasku dodaje aluminium, również pochodzące z recyklingu, które pojawia się na zaokrągleniach figurki łączac wszystkie elementy w organiczną całość: idealną w swojej niedoskonałości.

„Uwzględnienie koncepcji zrównoważonego rozwoju w rdzeniu festiwalu było kluczowe, ponieważ to właśnie my, jako widoczni przedstawiciele świata reklamy, jesteśmy w stanie naświetlić problemy naszej planety, jednocześnie celebrując mnogość jej wyrazów. Co więcej, jestem przekonana, że naszą misją jest czynny udział w działaniach promujących zrównoważony rozwój. Przeprojektując swoje trofea, Golden Drum Festival składa hołd nie tylko doskonałości twórczej, ale także naszemu światu, w którym wszyscy współistniejemy” -  komentuje Polona Simšič, CEO festiwalu.

Statuetki są produkowane przez firmę Epigram, która wykorzystując druk JUMBO 3D, dostarczyła doskonałe małe arcydzieła. Epigram to wiodąca w regionie firma zajmująca się komunikacją wizualną, specjalizująca się w druku wielkoformatowym i we wspomnianym druku 3D JUMBO.

Festiwal Golden Drum z założenia wspiera zrównoważone trendy i agituje za redukcją globalnego śladu węglowego. Ich nowe trofea są lżejsze, co znacznie wpływa na cały łańcuch dostaw. Zespół Golden Drum wierzy, że każda zmiana, bez względu jak mała może się wydawać na pierwszy rzut oka, potrafi inspirować i promować bardziej odpowiedzialny sposób myślenia na temat planety.  Tym samym festiwal podkreśla swoją wolę stania za sprawami planety, od której wszyscy jesteśmy zależni. Zmiana statuetek jest pierwszym krokiem w dążeniu do krytycznego celu ludzkości, jakim są  wyzwania środowiskowe..

Kluczowe daty:

  • 13 października 2021 r. – ogłoszenie listy finalistów,
  • 15 października 2021 r., godz. 19:00 CET  - ogłoszenie zwycięzców (podczas Grand Award Ceremony, dostępnej online za darmo;  wydarzenie powstanie we współpracy z Mastercard).
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.