NRK wybiera platformę Nevion VideoIPath typu "Broadcast Control"
Norweski nadawca publiczny NRK podjął decyzję o modernizacji systemów produkcyjnych i zainwestował w platformę orkiestrującą systemy produkcji telewizyjnej VideoIPath, której dostawcą jest należąca do Grupy Sony firma Nevion, wraz z usługami realizacji projektu i wdrożenia. VideoIPath będzie pełnić rolę systemu typu „Broadcast control”, dostosowanego do zmieniających się potrzeb NRK w zakresie produkcji telewizyjnej. Wybór systemu kontroli transmisji (BCS) został dokonany po dokładnej analizie konkurencyjnych rozwiązań. Decydującymi czynnikami, jakie przeważały na korzyść VideIPath, były: nowoczesny projekt platformy, wysoka jakość świadczonych usług i partnerskie podejście oferowane przez firmę Nevion.
NRK realizuje swoje operacje w czterech głównych ośrodkach produkcyjnych, z siedzibą główną w Oslo. Stacja posiada także biura regionalne w całym kraju. Rozpoczynający się właśnie proces modernizacji, skupia się na zbudowaniu zcentralizowanych i skupionych w głównych ośrodkach centrów produkcyjnych, z których zasobów będą mogły korzystać również ośrodki regionalne. Przedstawione podejście ma na celu zwiększenie efektywności produkcji treści telewizyjnych.
Tak zdefiniowane wyzwanie wymaga przede wszystkich zbudowania elastycznej i skalowalnej infrastruktury. Wpłynie to na modernizację i unowocześnienie obecnych procesów produkcyjnych, których głównym elementem jest system zarządzania i orkiestracji.
W tym przypadku, VideoIPath stanowi kluczowy i newralgiczny element oferowanej przez Sony platformy Networked Live.Jest ona szeroko wykorzystywana przez nadawców i dostawców usług telekomunikacyjnych z całego świata w tak różnorodnych zastosowaniach, jak kontrybucja treści, zdalna produkcja, centra produkcyjne, wozy transmisyjne i systemy GCCG (ground-to-cloud-cloud-to-ground). Z założenia, VideoIPath jest systemem otwartym na integrację z istniejącymi już środowiskami, wspiera otwarte standardy lub dedykowane sterowniki dla rozwiązań firm trzecich, a jego szeroko udokumentowany interfejs typu REST API umożliwia współprace z innymi systemami zażądania lub kontroli.
Bogate doświadczenie Sony w zakresie tworzenia i rozwoju systemów typu „Broadcast control”, wsparło szybki rozwój VideoIPath w tym kierunku. Wiodąca pozycja rynkowa w obszarze orkiestracji infrastruktury IP, ewoluuje w kierunku rozproszonej architektury maksymalizującej efektywność wykorzystania zasobów produkcyjnych. Jest to również przewidywany przez NRK kierunek ich rozwoju.
— Rozpoczynamy proces transformacji, który obejmuje również reorganizację infrastruktury produkcyjnej — wyjaśnia Pål Nedregotten, CTO/CPO w NRK. — Chodzi nam oczywiście o usprawnienie produkcji i obniżenie kosztów, ale chcemy także, aby nasza działalność stała się bardziej zrównoważona dzięki ograniczeniu powielania sprzętu i lepszemu wykorzystaniu zasobów. Szukaliśmy partnerów podzielających naszą wizję i podejście. Okazały się nimi firmy Nevion i Sony.
- VideoIPath cieszy się oczywiście zasłużoną opinią wysokiej klasy systemu orkiestrującego sieciowe systemy produkcyjne, natomiast wyjątkowość tego projektu polega na pokazaniu nowych możliwość Platformy z obszaru „Broadcast control” — dodaje Thomas Heinzer, CEO w Nevion. — Nasza wizja w tym zakresie nie wywodzi się z przeszłości, tylko wybiega w przyszłość. Jest zoptymalizowana pod kątem nowych modeli operacyjnych, wspieranych przez technologię IP, wpisaną w wizję rozwoju NRK.
Innowacje technologiczne leżą u podstaw naszej ponad 30-letniej współpracy z NRK. — podsumowuje Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions w Sony Europe. — NRK wykazuje niezrównane przywiązanie i zaufanie do najnowocześniejszych technologii grupy Sony. Z niecierpliwością czekamy na kolejne możliwości rozwoju systemów produkcji telewizyjnej w Norwegii.
Platforma VideoIPath będzie prezentowana w dniach 14–17 kwietnia 2024 r. na stoisku Sony (C8201) na targach NAB w Las Vegas, w strefie Networked Live.
Dalsze informacje o platformie VideoIPath można znaleźć pod adresem:

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.