Komunikaty PR

O wewnętrznej kobiecości w najnowszej kampanii marki Gatta

2022-10-04  |  13:30
Biuro prasowe

Kobieta jest kobiecą, gdy dominującą cechą jej charakteru jest m.in. delikatność - tak deklaruje 91% kobiet oraz 86% mężczyzn. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki Gatta jasno wynika, że obydwie płcie wewnętrzne cechy charakteru kobiet postrzegają przez pryzmat społecznych stereotypów. O tym, jaką rolę pełnią zachowanie czy indywidualne uwarunkowania osobowości przy definiowaniu wewnętrznej kobiecości, mowa w ogólnopolskiej, społecznej kampanii “Kobiecość to ja” marki Gatta.

 

Społeczeństwo deklaruje wyraźny podział cech wewnętrznych u kobiet na te bardziej i mniej kobiece, tak wynika z przeprowadzonego w maju 2022 roku badania opinii na zlecenie marki Gatta. Jakie cechy kojarzone są przez Polki i Polaków z kobiecością? Większość społeczeństwa zgodnie postrzega kobiecość przez pryzmat wrażliwości oraz, jak sądzi 89% respondentek i 84% respondentów, troskliwości. Oznacza to, że dla Polek i Polaków kobieta jest kobiecą, gdy sposobem jej zachowania, działania lub myślenia kierują delikatność, wrażliwość oraz troskliwość, czyli stereotypowo utarte w społeczeństwie cechy “typowo kobiece”.

Jakie cechy charakteru są zatem według polskiego społeczeństwa przejawem braku kobiecości? Dla 18% kobiet oraz 32% mężczyzn cechą zdecydowanie niekobiecą jest dominacja, podobnie jak w przypadku siły, co deklaruje 13% respondentek oraz 37% respondentów. Dodatkowo, według 6% Polek i 22% Polaków odwaga kobiety jest przejawem braku jej kobiecości. - Warto zwrócić uwagę, że nasze społeczeństwo nie jest już tak zgodne w postrzeganiu cech wewnętrznych jako niekobiecych, jak w przypadku deklaracji o cechach będących przejawem kobiecości. To mężczyźni są bardziej przekonani, że o kobiecie, która wyróżnia się siłą czy odwagą nie można powiedzieć, że jest kobieca. Może to wynikać z faktu, że wyróżnione w badaniu cechy “niekobiece” w społeczeństwie polskim stereotypowo wiązane są z wizerunkiem mężczyzny - tłumaczy Edward Korbel, socjolog i badacz Instytutu Badawczego SW Research. Dodaje, w moim odczuciu kobiety i mężczyźni mają zdecydowanie więcej cech wspólnych, jeśli mowa np. o sposobach zachowania. Nie powinniśmy doszukiwać się różnic, dokonywać podziałów i przypisywać osoby do stworzonych przez społeczeństwo kategorii, tylko na podstawie cech charakteru.

Poprzez kampanię “Kobiecość to ja” marka Gatta podkreśla, że sprzeciwia się stereotypowym ujęciom kobiecości, jakie są obecne w naszym społeczeństwie. - Mówimy głośno NIE przyjętym w społeczeństwie stereotypom. Odwaga, siła, dominacja to pozytywne cechy wewnętrzne, dlaczego więc mają ujmować kobiecie jej kobiecość? Chcemy uświadamiać społeczeństwo, że kobiecość nie ma granic, a wszystkie kobiety, mimo odmienności i różnorodności, zasługują by być określane jako kobiece, tłumaczy Małgorzata Barton, Marketing Manager marki Gatta.

Badanie opinii przeprowadzone na zlecenie marki Gatta pokazuje, że kobiecość wciąż określana jest przez pryzmat stereotypowych cech wewnętrznych. Niemniej, powinniśmy pamiętać, że to czy kobieta jest troskliwa, wrażliwa albo silna jest przejawem charakteru czy zachowania w różnych sytuacjach, które nie powinny wpływać na postrzeganie jej osoby przez społeczeństwo.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.