Komunikaty PR

Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla

2020-05-18  |  11:00

Agencja digitalowa Open Mobi poszerza portfolio o usługę Questvertisingu i uruchamia system do prowadzenia reklamowego paywalla – adQuery. Wydawcy mogą teraz korzystać z nowego narzędzia do monetyzacji ruchu, a marki zyskują pewne i precyzyjne dotarcie z kampanią do grupy docelowej. Agencja jest jedynym dostawcą usługi w Polsce.

AdQuery to system umożliwiający wprowadzenie na stronach internetowych tzw. miękkiego paywalla, który najprościej można opisać jako bramkę reklamową. „Walutą” za dostęp do treści jest odpowiedź użytkownika w ankiecie. Osoba, która chce przeczytać cały artykuł w serwisie wydawcy, musi najpierw poświęcić czas na obejrzenie reklamy, a następnie odpowiedzieć na krótkie pytanie z nią związane. – W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika i uzyskania rzeczywistego zaangażowania, wykorzystujemy Questvertising. To połączenie reklamy z zadaniem-quizem, które sprawdza, czy odbiorca zapoznał się z kreacją ze zrozumieniem. Zadane pytanie jest proste i nawiązuje do treści reklamy, a nagrodą za prawidłową odpowiedź jest darmowy dostęp do artykułu na stronie – wyjaśnia Marek Naruszewicz, Sales Director Open Mobi. Niewątpliwą zachętą dla użytkowników jest również możliwość wsparcia w ten sposób szczytnego celu. 1% wartości każdej obejrzanej kreacji trafi do wybranych organizacji charytatywnych – dodaje.

Emitowana poprzez adQuery kampania nie podlega zjawisku ślepoty bannerowej i skutecznie dociera do grupy docelowej. Taka forma promocji jest lepiej odbierana przez użytkownika niż tradycyjna wersja reklamy i zapewnia kilkukrotnie wyższą rozpoznawalność marki[1]. Dodatkowo, adQuery pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Jest to możliwe dzięki integracji systemu ze stroną wydawcy oraz z zewnętrznymi serwerami DMP.

Reklamodawca korzystający z adQuery otrzymuje dostęp do specjalnego panelu w systemie i znajdujących się w nim statystyk m.in. viewability reklamy, ilości odsłon, ilości kliknięć w reklamę, liczby unikalnych użytkowników, ilości poprawnych odpowiedzi czy długości odtworzeń, jeśli reklama miała format wideo. Ma także pewność, że jego kampania będzie wyświetlać się wyłącznie na stronach internetowych zweryfikowanych przez Open Mobi pod kątem bezpieczeństwa marki. I co istotne, na wyniki kampanii nie wpłynie działanie botów.

Z perspektywy właściciela strony internetowej, adQuery może być natomiast alternatywą do płatnych subskrypcji i dodatkowym sposobem na monetyzację ruchu. – Wydawca serwisu zarabia na dostępie do treści w nim publikowanych, ale bez sięgania do kieszeni czytelników. Jest to szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego pandemią, kiedy każdy mocno pilnuje swojego budżetu – mówi mówi Eliza Durnakowska, General Director Open Mobi. – Taki miękki paywall ma jeszcze inną zaletę. Jest odporny na adblocki i pozwala zarobić wydawcy więcej niż z tradycyjnych reklam odsłonowych – zwraca uwagę.

Sama integracja z systemem adQuery jest prosta, wystarczy dodanie do strony odpowiedniego kodu. Wydawca otrzymuje wówczas dostęp do dedykowanego panelu, który umożliwia mu samodzielne dodawanie kolejnych podstron otwartych na usługę Questvertisingu. Może też ustalać, przy których treściach i w którym miejscu pojawi się bramka reklamowa. Dysponuje przy tym szeregiem statystyk związanych z kampaniami realizowanymi poprzez adQuery, jak np. ilość odsłon, ilość kliknięć w reklamę czy liczba unikalnych użytkowników. Może więc na bieżąco sprawdzać, przy których artykułach czytelnicy są bardziej skłonni skorzystać z tego miękkiego paywalla, a które przyciągają zdecydowanie mniej uwagi. To ułatwia planowanie tematów kolejnych materiałów na stronę.

Open Mobi finalizuje umowy z pierwszymi wydawcami. Więcej informacji na temat adQuery znajduje się na www.adquery.io

 


[1] Prof. Dariusz Doliński, dr hab. Tomasz Grzyb, Questvertising - nowe podejście do reklamy online. Podsumowanie wyników badań, SWPS, Adquesto, str. 3,5, 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.