Komunikaty PR

Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla

2020-05-18  |  11:00

Agencja digitalowa Open Mobi poszerza portfolio o usługę Questvertisingu i uruchamia system do prowadzenia reklamowego paywalla – adQuery. Wydawcy mogą teraz korzystać z nowego narzędzia do monetyzacji ruchu, a marki zyskują pewne i precyzyjne dotarcie z kampanią do grupy docelowej. Agencja jest jedynym dostawcą usługi w Polsce.

AdQuery to system umożliwiający wprowadzenie na stronach internetowych tzw. miękkiego paywalla, który najprościej można opisać jako bramkę reklamową. „Walutą” za dostęp do treści jest odpowiedź użytkownika w ankiecie. Osoba, która chce przeczytać cały artykuł w serwisie wydawcy, musi najpierw poświęcić czas na obejrzenie reklamy, a następnie odpowiedzieć na krótkie pytanie z nią związane. – W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika i uzyskania rzeczywistego zaangażowania, wykorzystujemy Questvertising. To połączenie reklamy z zadaniem-quizem, które sprawdza, czy odbiorca zapoznał się z kreacją ze zrozumieniem. Zadane pytanie jest proste i nawiązuje do treści reklamy, a nagrodą za prawidłową odpowiedź jest darmowy dostęp do artykułu na stronie – wyjaśnia Marek Naruszewicz, Sales Director Open Mobi. Niewątpliwą zachętą dla użytkowników jest również możliwość wsparcia w ten sposób szczytnego celu. 1% wartości każdej obejrzanej kreacji trafi do wybranych organizacji charytatywnych – dodaje.

Emitowana poprzez adQuery kampania nie podlega zjawisku ślepoty bannerowej i skutecznie dociera do grupy docelowej. Taka forma promocji jest lepiej odbierana przez użytkownika niż tradycyjna wersja reklamy i zapewnia kilkukrotnie wyższą rozpoznawalność marki[1]. Dodatkowo, adQuery pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Jest to możliwe dzięki integracji systemu ze stroną wydawcy oraz z zewnętrznymi serwerami DMP.

Reklamodawca korzystający z adQuery otrzymuje dostęp do specjalnego panelu w systemie i znajdujących się w nim statystyk m.in. viewability reklamy, ilości odsłon, ilości kliknięć w reklamę, liczby unikalnych użytkowników, ilości poprawnych odpowiedzi czy długości odtworzeń, jeśli reklama miała format wideo. Ma także pewność, że jego kampania będzie wyświetlać się wyłącznie na stronach internetowych zweryfikowanych przez Open Mobi pod kątem bezpieczeństwa marki. I co istotne, na wyniki kampanii nie wpłynie działanie botów.

Z perspektywy właściciela strony internetowej, adQuery może być natomiast alternatywą do płatnych subskrypcji i dodatkowym sposobem na monetyzację ruchu. – Wydawca serwisu zarabia na dostępie do treści w nim publikowanych, ale bez sięgania do kieszeni czytelników. Jest to szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego pandemią, kiedy każdy mocno pilnuje swojego budżetu – mówi mówi Eliza Durnakowska, General Director Open Mobi. – Taki miękki paywall ma jeszcze inną zaletę. Jest odporny na adblocki i pozwala zarobić wydawcy więcej niż z tradycyjnych reklam odsłonowych – zwraca uwagę.

Sama integracja z systemem adQuery jest prosta, wystarczy dodanie do strony odpowiedniego kodu. Wydawca otrzymuje wówczas dostęp do dedykowanego panelu, który umożliwia mu samodzielne dodawanie kolejnych podstron otwartych na usługę Questvertisingu. Może też ustalać, przy których treściach i w którym miejscu pojawi się bramka reklamowa. Dysponuje przy tym szeregiem statystyk związanych z kampaniami realizowanymi poprzez adQuery, jak np. ilość odsłon, ilość kliknięć w reklamę czy liczba unikalnych użytkowników. Może więc na bieżąco sprawdzać, przy których artykułach czytelnicy są bardziej skłonni skorzystać z tego miękkiego paywalla, a które przyciągają zdecydowanie mniej uwagi. To ułatwia planowanie tematów kolejnych materiałów na stronę.

Open Mobi finalizuje umowy z pierwszymi wydawcami. Więcej informacji na temat adQuery znajduje się na www.adquery.io

 


[1] Prof. Dariusz Doliński, dr hab. Tomasz Grzyb, Questvertising - nowe podejście do reklamy online. Podsumowanie wyników badań, SWPS, Adquesto, str. 3,5, 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024! Biuro prasowe
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka
Media i PR Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
2024-11-25 | 14:37

Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki

Zymetria, jako jedna z wiodących firm badawczo-analitycznych w Polsce, stawia na dynamiczny rozwój, pozyskując do swojego zespołu nowe ekspertki. W ostatnim czasie dołączyły do niego
Media i PR Technics x OSOM Studios x Neige
2024-11-22 | 12:00

Technics x OSOM Studios x Neige

Technics, ikoniczna marka, która od dekad dostarcza najwyższej klasy rozwiązania audio, z dumą prezentuje wyjątkową współpracę z warszawskim OSOM Studios oraz polską marką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.